Brak komunikacji

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
urbero
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: ndz mar 22, 2015 18:17
Auto:: VW Touran 2007 2.0 170KM
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Brak komunikacji

Post autor: urbero »

Cześć,
do listy problemów doszedł dziś kolejny: brak możliwości przeprowadzenia diagnozy z powodu utraty komunikacji ze sterownikiem (ami).
Nie wiem jak i czym się to je ale połączenie CAN fiksuje i jedynym odpowiadającym na wezwanie jest sterownik silnika. Choć też potrafi zerwać łącze i wypaść z gry. Reszta ani drgnie, zero reakcji.
Panowie, o co chodzi? Gdzie mam szukać źródła problemu - jakieś zwarcie, zaśniedziały (?) pin, bezpiecznik (?) lub uszkodzone ECU?
Łapy mi opadły bo naprawdę łebscy ludzie rzucali ręczniki po starciu z autem. Cień padł na SW ale nie sądzę, żeby posługiwali się piracką licencją. Póki co wykluczam oprogramowanie.
Rzućcie proszą jakąś sensowną radę, wskazówkę i te pe.
Pozdrawiam,
Wojtek
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Brak komunikacji

Post autor: hagio »

urbero pisze:Cześć,
do listy problemów doszedł dziś kolejny: brak możliwości przeprowadzenia diagnozy z powodu utraty komunikacji ze sterownikiem (ami).
Nie wiem jak i czym się to je ale połączenie CAN fiksuje i jedynym odpowiadającym na wezwanie jest sterownik silnika. Choć też potrafi zerwać łącze i wypaść z gry. Reszta ani drgnie, zero reakcji.
Panowie, o co chodzi? Gdzie mam szukać źródła problemu - jakieś zwarcie, zaśniedziały (?) pin, bezpiecznik (?) lub uszkodzone ECU?
Łapy mi opadły bo naprawdę łebscy ludzie rzucali ręczniki po starciu z autem. Cień padł na SW ale nie sądzę, żeby posługiwali się piracką licencją. Póki co wykluczam oprogramowanie.
Rzućcie proszą jakąś sensowną radę, wskazówkę i te pe.
Pozdrawiam,
Wojtek
Napisz na poczatek jaki kabelek i jaki soft użyłeś,jaki system operacyjny itp.itd.. W vcds jest opcja TEST ktora sprawdza poprawność połączenia interfejsu do auta.. Co do złącza obd2 filozofi nie ma. Zasilanie +12v pin 16 masa na 4/5pinie z tego co pamiętam. Can Low i Can high. Ewentualnie K-line. Wygoogluj sobie wpisując obd2 pinout vw,a na pewno znajdziesz opis. Skoro łączy sie z jakimś sterownikiem to zasilanie bym wykluczył,nie zaszkodzi sprawdzić stan AKU.
Bywa ze słaba bateria w np.w laptopie też potrafi namieszać.
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Brak komunikacji

Post autor: dexter23pl »

Z ecu się łączy bo idzie po K
reszta po can. albo zwarcie z can w przelotce drzwi na kablach albo gatek uszkodzony.
urbero
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: ndz mar 22, 2015 18:17
Auto:: VW Touran 2007 2.0 170KM
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Brak komunikacji

Post autor: urbero »

hagio pisze:
urbero pisze:Cześć,
do listy problemów doszedł dziś kolejny: brak możliwości przeprowadzenia diagnozy z powodu utraty komunikacji ze sterownikiem (ami).
Nie wiem jak i czym się to je ale połączenie CAN fiksuje i jedynym odpowiadającym na wezwanie jest sterownik silnika. Choć też potrafi zerwać łącze i wypaść z gry. Reszta ani drgnie, zero reakcji.
Panowie, o co chodzi? Gdzie mam szukać źródła problemu - jakieś zwarcie, zaśniedziały (?) pin, bezpiecznik (?) lub uszkodzone ECU?
Łapy mi opadły bo naprawdę łebscy ludzie rzucali ręczniki po starciu z autem. Cień padł na SW ale nie sądzę, żeby posługiwali się piracką licencją. Póki co wykluczam oprogramowanie.
Rzućcie proszą jakąś sensowną radę, wskazówkę i te pe.
Pozdrawiam,
Wojtek
Napisz na poczatek jaki kabelek i jaki soft użyłeś,jaki system operacyjny itp.itd.. W vcds jest opcja TEST ktora sprawdza poprawność połączenia interfejsu do auta.. Co do złącza obd2 filozofi nie ma. Zasilanie +12v pin 16 masa na 4/5pinie z tego co pamiętam. Can Low i Can high. Ewentualnie K-line. Wygoogluj sobie wpisując obd2 pinout vw,a na pewno znajdziesz opis. Skoro łączy sie z jakimś sterownikiem to zasilanie bym wykluczył,nie zaszkodzi sprawdzić stan AKU.
Bywa ze słaba bateria w np.w laptopie też potrafi namieszać.
Niestety to nie ja podjąłem się diagnozy a trzech wtajemniczonych w kanony sztuki. Nie przyglądałem się przewodom na tyle dokładnie, żeby rzucić jakąś konkretną nazwą ale na pierwszy rzut oka były to zwykłe przewody diagnostyczne OBD-USB. Być może USB szyje jakieś bzdury i trzeba będzie poslużyć się RS232.
Zmierzyłem wartość napięcia i mam 12V ale chyba będę zmuszony posprawdzać jeszcze same gniazdo, bo może gdzieś jakiś wtyk się rozsypał...
Komunikuje się wyłącznie ze sterownikiem silnika ale po chwili zawiesza połączenie i wystawia błąd :/
Aku jest relatywnie młode, ma zaledwie 20 miesięcy a do czyjegoś lapa nie zaglądałem :)
Ciekawostką jest to, że około 50% diagnostów zgłasza problem z połączeniem, podczas gdy pozostali nic nie mówią o komunikacji. Podczas pierwszej inspekcji przed kupnem auta serwisanci z ASO przeskanowali wszystkie możliwe sterowniki, więc pytanie pozostaje jak na razie bez odpowiedzi.

-- Pt lip 21, 2017 08:38 --
dexter23pl pisze:Z ecu się łączy bo idzie po K
reszta po can. albo zwarcie z can w przelotce drzwi na kablach albo gatek uszkodzony.
Sprawdzę krok po kroku. Pobawię się w wolnej chwili miernikiem w sposób bardziej niż dokładny i zobaczymy.
ODPOWIEDZ