BKD problem logi 013

rotter
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 15:52
Auto:: a3 8p
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: PL

BKD problem logi 013

Post autor: rotter »

Witam, chciałbym Was prosić o pomoc w sprawie zdiagnozowania mojego auta.

Otóż, jakiś czasu temu, napisałem na forum temat odnośnie analizy logów, mam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym oraz podczas jazdy ze stałą prędkością, auto mininalnie szarpie, obroty falują +/-30 obrotów. Jak dojeżdzam do ronda, puszczę mu pedał gazu, nagle chcę przyspieszyć to przez chwilę nie reaguje wogóle na gaz a potem nagle przyspiesza bardzo szybko. Z rzeczy, które w aucie naprawiłem to:
Problem z ginącym płynem chłodniczym; wymiana głowicy na nową firmy AMC, wyrzuciłem chłodniczkę EGR, zawór został zaślepiony.Do tego doszły nowe zawory, uszczelniacze zaworów oraz nowa uszczelka pod głowicę. Następnie wymieniłem kompletnie rozrząd INA z pompą wody DOLZ - synchronizacja rozrządu 0 stopni, komplet filtrów oraz został wlany olej syntetyk Motul 5W40. Wymienione zostały odrazu kompleksowo uszczelniacze pod pompowtryski. Posiadam skrzynię DSG DQ250.

Dzisiaj wykonałem logi na delikatnie rozgrzanym aucie, z czystej ciekawości i bardzo zaniepokoiły mnie logi grupy 013, bardzo duże rozbieżności pomiędzy cylindrami oraz bardzo skacząca dawka, było czuć po aucie jakby chciało zaraz zgasnąć. Co do przyspieszania to auto nie ma problemu, nie kopci nie bierze oleju oraz płynu.

Chciałbym żebyście rzucili okiem na te logi, wrzucam 2 linki, w jednym auto jest delikatnie rozgrzane, temp. płynu 57 stopni a drugi już bardziej rozgrzany, 71 stopni.
linki:
http://vaglogi.pl/log-001_013_023_nlZ7zM6.html
http://vaglogi.pl/log-013_023_001_DmcEha.html

Na nierozgrzanym 1 cylinder wychodzi praktycznie na koniec skali czyli -2.99 mg/str, a pozostałe 3 są na plus ale po 1 mg/str. Jak się rozgrzeje to się to wszystko normuje, ale też nie do końca.

Czy można stwierdzić po tym, że wtryski wariują ? Czy wystarczy je wyczyścić w myjce ultradźwiękowej czy trzeba wymieniać je lub regenerować? Jeżeli tak, to które są wg. Was najgorsze ?

Dziękuje bardzo za jakąkolwiek pomoc w temacie, mechanicy rozkładają recę, Liczę na Was.

Pozdrawiam serdecznie
IQ.
Posty: 3
Rejestracja: ndz gru 03, 2017 12:38
Auto:: Touran|BMN| DSG|HYC|2007r
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Re: BKD problem logi 013

Post autor: IQ. »

Ja bym Ci radził na początek sprawdzić kompresje silnika i ciśnienie pompy tandem
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: BKD problem logi 013

Post autor: piotrekfire »

Witam.
Podłącze się pod temat.
Mam problem z odpaleniem na ciepłym. Czasami są objawy przy rozruch jakby załapał na sekundę i gaśnie. Rano jak zimny kiedy odpalam puści niebieskawego bąka. Czasami na jałowym odczuwalne są drgania silnika jak by przerywał na ułamek sekundy.
Dodatkowo zauważyłem, że chyba dieslowskie klekotanie stało się głośniejsze(świeży olej ok. 100 km)
Czy to może być zużyty wałek roz. lub szklanki ?
Dołączam logi 13,18,23 ale tu przynajmniej dla mnie nic niepokojącego nie widać. Może ktoś co to ogarnia podpowie coś !?
http://log.malonetuning.com/chart/36002 ... AAAA%3D%3D
IQ.
Posty: 3
Rejestracja: ndz gru 03, 2017 12:38
Auto:: Touran|BMN| DSG|HYC|2007r
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Re: BKD problem logi 013

Post autor: IQ. »

piotrekfire pisze:Witam.
Podłącze się pod temat.
Mam problem z odpaleniem na ciepłym. Czasami są objawy przy rozruch jakby załapał na sekundę i gaśnie. Rano jak zimny kiedy odpalam puści niebieskawego bąka. Czasami na jałowym odczuwalne są drgania silnika jak by przerywał na ułamek sekundy.
Dodatkowo zauważyłem, że chyba dieslowskie klekotanie stało się głośniejsze(świeży olej ok. 100 km)
Czy to może być zużyty wałek roz. lub szklanki ?
Dołączam logi 13,18,23 ale tu przynajmniej dla mnie nic niepokojącego nie widać. Może ktoś co to ogarnia podpowie coś !?
http://log.malonetuning.com/chart/36002 ... AAAA%3D%3D
Ustaw wałki na blokady z wałem i testuj
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BKD problem logi 013

Post autor: konradkry »

logowałeś na biegu jałowym, nie dotykałeś gazu ??

W bloku 18 jest niepokojąco masz wartości 4 i 128.
Do niebieskiego bąka, musisz powąchać czym śmierdzi. Teorii jest tyle co silników.

Reszta wskazań w normie co daje sadzić ze szklanki i wałek są ok, ale empiryczna weryfikacja jest najlepsza.
Co do klekotania sprawdź świece czy grzeją. Jak diesel zimny to podgrzewają w początkowej facie pracy.
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: BKD problem logi 013

Post autor: piotrekfire »

konradkry pisze:logowałeś na biegu jałowym, nie dotykałeś gazu ??
Początek logów - zimny i na jałowym, koniec to jazda i przy norm. temp.
Przymierzam się do wymiany uszczelnień na PD- jak myślicie , jest sens?
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BKD problem logi 013

Post autor: konradkry »

Loguj na ciepłym, na biegu jałowym.

blok 13 można logować na podczas przyspieszania ale tylko do 1700 obrotów.
Pokarze to nam jakie są korekcje przy przyspieszaniu.

Uszczelniacze zawsze możesz wymienić, zobaczysz jak wygląda góra silnika i w jakim stanie są gniazda wtryskiwaczy.
Zimny Chirurg
Przeglądacz
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 25, 2016 01:29
Auto:: Touran 2,0TDI BKD 2007r
Imię:: Domin
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: BKD problem logi 013

Post autor: Zimny Chirurg »

Rotter zacznij od wtrysków. Szkoda ze jak miałeś je na zewnątrz nie dałeś do sprawdzenia. Pewnie beda do reanimacji. Dlatego moze nim bujać. Sprawdza jak bedzie lipa to zrobia i powinno być ok. Korekty masz fatalne.

pozdro
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: BKD problem logi 013

Post autor: piotrekfire »

konradkry pisze:Loguj na ciepłym, na biegu jałowym.

blok 13 można logować na podczas przyspieszania ale tylko do 1700 obrotów.
Pokarze to nam jakie są korekcje przy przyspieszaniu.

Uszczelniacze zawsze możesz wymienić, zobaczysz jak wygląda góra silnika i w jakim stanie są gniazda wtryskiwaczy.
Ok. Jak zrobie logi to wstawie
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: BKD problem logi 013

Post autor: JacaTouran »

I na logu wyjdzie , ze jest zle , a wtryski beda dobre i co dalej??? BKD to specyficzny temat jesli chodzi o pompki.
Po pierwsze wyciagaja sie sruby mocujace wtryski
Po drugie czesto wystepuja problemy z glowica
Po trzecie gniazda
Po czwarte kabloteka.

Rozbierzesz zaczniesz robic i po montazu wyjdzie, ze dalej lipa.

Logi wtryskiwaczy nie sa w stanie pokazac ich stanu faktycznego
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Zimny Chirurg
Przeglądacz
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 25, 2016 01:29
Auto:: Touran 2,0TDI BKD 2007r
Imię:: Domin
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: BKD problem logi 013

Post autor: Zimny Chirurg »

JacaTouran pisze: Po trzecie gniazda
Myslalem ze jak wtryski sa na 2 śruby to problem z gniazdami juz nie wystepuje.
To było bolączka i jest nadal pompek trzymanych na 1 śrube?
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: BKD problem logi 013

Post autor: piotrekfire »

Siemka. Z pompkami sobie na razie odpuszcze. Mechanik robił logi i "powiada" że jest ok., oleju nie przybywa w skrzyni korbowej. Dwie noce "śpi" w garażu nieogrzewanym i rano bąka nie ma, ki czort ?
Pozostaje natomiast problem z paleniem jak jest ciepły. Przy rozruchu kopnięcie jak by zapalił na sekunę i gaśnie i tak ze dwa razy. ??? Błędów na silniku 0, raz pojawił się jakiś związany z imo, skasowałem i ok. 2 tyg nic.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: BKD problem logi 013

Post autor: JacaTouran »

Oleju nie przybywa w skrzyni korbowej???? Hmmm
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
rotter
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 15:52
Auto:: a3 8p
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: PL

Re: BKD problem logi 013

Post autor: rotter »

Akurat w moim przypadku głowica odpada, bo jest nowa (AMC), uszczelniacze też wymienione, zawory również. W takim wypadku trzeba będzie obadać temat wtrysków
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: BKD problem logi 013

Post autor: JacaTouran »

Albo ich montazu... nie zapominaj , ze to BKD :).

Sruby dales nowe po wymianie uszczelnien??
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
ODPOWIEDZ