BKD problem logi 013
-
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: pn wrz 25, 2017 15:52
- Auto:: a3 8p
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: PL
BKD problem logi 013
Witam, chciałbym Was prosić o pomoc w sprawie zdiagnozowania mojego auta.
Otóż, jakiś czasu temu, napisałem na forum temat odnośnie analizy logów, mam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym oraz podczas jazdy ze stałą prędkością, auto mininalnie szarpie, obroty falują +/-30 obrotów. Jak dojeżdzam do ronda, puszczę mu pedał gazu, nagle chcę przyspieszyć to przez chwilę nie reaguje wogóle na gaz a potem nagle przyspiesza bardzo szybko. Z rzeczy, które w aucie naprawiłem to:
Problem z ginącym płynem chłodniczym; wymiana głowicy na nową firmy AMC, wyrzuciłem chłodniczkę EGR, zawór został zaślepiony.Do tego doszły nowe zawory, uszczelniacze zaworów oraz nowa uszczelka pod głowicę. Następnie wymieniłem kompletnie rozrząd INA z pompą wody DOLZ - synchronizacja rozrządu 0 stopni, komplet filtrów oraz został wlany olej syntetyk Motul 5W40. Wymienione zostały odrazu kompleksowo uszczelniacze pod pompowtryski. Posiadam skrzynię DSG DQ250.
Dzisiaj wykonałem logi na delikatnie rozgrzanym aucie, z czystej ciekawości i bardzo zaniepokoiły mnie logi grupy 013, bardzo duże rozbieżności pomiędzy cylindrami oraz bardzo skacząca dawka, było czuć po aucie jakby chciało zaraz zgasnąć. Co do przyspieszania to auto nie ma problemu, nie kopci nie bierze oleju oraz płynu.
Chciałbym żebyście rzucili okiem na te logi, wrzucam 2 linki, w jednym auto jest delikatnie rozgrzane, temp. płynu 57 stopni a drugi już bardziej rozgrzany, 71 stopni.
linki:
http://vaglogi.pl/log-001_013_023_nlZ7zM6.html
http://vaglogi.pl/log-013_023_001_DmcEha.html
Na nierozgrzanym 1 cylinder wychodzi praktycznie na koniec skali czyli -2.99 mg/str, a pozostałe 3 są na plus ale po 1 mg/str. Jak się rozgrzeje to się to wszystko normuje, ale też nie do końca.
Czy można stwierdzić po tym, że wtryski wariują ? Czy wystarczy je wyczyścić w myjce ultradźwiękowej czy trzeba wymieniać je lub regenerować? Jeżeli tak, to które są wg. Was najgorsze ?
Dziękuje bardzo za jakąkolwiek pomoc w temacie, mechanicy rozkładają recę, Liczę na Was.
Pozdrawiam serdecznie
Otóż, jakiś czasu temu, napisałem na forum temat odnośnie analizy logów, mam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym oraz podczas jazdy ze stałą prędkością, auto mininalnie szarpie, obroty falują +/-30 obrotów. Jak dojeżdzam do ronda, puszczę mu pedał gazu, nagle chcę przyspieszyć to przez chwilę nie reaguje wogóle na gaz a potem nagle przyspiesza bardzo szybko. Z rzeczy, które w aucie naprawiłem to:
Problem z ginącym płynem chłodniczym; wymiana głowicy na nową firmy AMC, wyrzuciłem chłodniczkę EGR, zawór został zaślepiony.Do tego doszły nowe zawory, uszczelniacze zaworów oraz nowa uszczelka pod głowicę. Następnie wymieniłem kompletnie rozrząd INA z pompą wody DOLZ - synchronizacja rozrządu 0 stopni, komplet filtrów oraz został wlany olej syntetyk Motul 5W40. Wymienione zostały odrazu kompleksowo uszczelniacze pod pompowtryski. Posiadam skrzynię DSG DQ250.
Dzisiaj wykonałem logi na delikatnie rozgrzanym aucie, z czystej ciekawości i bardzo zaniepokoiły mnie logi grupy 013, bardzo duże rozbieżności pomiędzy cylindrami oraz bardzo skacząca dawka, było czuć po aucie jakby chciało zaraz zgasnąć. Co do przyspieszania to auto nie ma problemu, nie kopci nie bierze oleju oraz płynu.
Chciałbym żebyście rzucili okiem na te logi, wrzucam 2 linki, w jednym auto jest delikatnie rozgrzane, temp. płynu 57 stopni a drugi już bardziej rozgrzany, 71 stopni.
linki:
http://vaglogi.pl/log-001_013_023_nlZ7zM6.html
http://vaglogi.pl/log-013_023_001_DmcEha.html
Na nierozgrzanym 1 cylinder wychodzi praktycznie na koniec skali czyli -2.99 mg/str, a pozostałe 3 są na plus ale po 1 mg/str. Jak się rozgrzeje to się to wszystko normuje, ale też nie do końca.
Czy można stwierdzić po tym, że wtryski wariują ? Czy wystarczy je wyczyścić w myjce ultradźwiękowej czy trzeba wymieniać je lub regenerować? Jeżeli tak, to które są wg. Was najgorsze ?
Dziękuje bardzo za jakąkolwiek pomoc w temacie, mechanicy rozkładają recę, Liczę na Was.
Pozdrawiam serdecznie
-
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz gru 03, 2017 12:38
- Auto:: Touran|BMN| DSG|HYC|2007r
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Re: BKD problem logi 013
Ja bym Ci radził na początek sprawdzić kompresje silnika i ciśnienie pompy tandem
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: BKD problem logi 013
Witam.
Podłącze się pod temat.
Mam problem z odpaleniem na ciepłym. Czasami są objawy przy rozruch jakby załapał na sekundę i gaśnie. Rano jak zimny kiedy odpalam puści niebieskawego bąka. Czasami na jałowym odczuwalne są drgania silnika jak by przerywał na ułamek sekundy.
Dodatkowo zauważyłem, że chyba dieslowskie klekotanie stało się głośniejsze(świeży olej ok. 100 km)
Czy to może być zużyty wałek roz. lub szklanki ?
Dołączam logi 13,18,23 ale tu przynajmniej dla mnie nic niepokojącego nie widać. Może ktoś co to ogarnia podpowie coś !?
http://log.malonetuning.com/chart/36002 ... AAAA%3D%3D
Podłącze się pod temat.
Mam problem z odpaleniem na ciepłym. Czasami są objawy przy rozruch jakby załapał na sekundę i gaśnie. Rano jak zimny kiedy odpalam puści niebieskawego bąka. Czasami na jałowym odczuwalne są drgania silnika jak by przerywał na ułamek sekundy.
Dodatkowo zauważyłem, że chyba dieslowskie klekotanie stało się głośniejsze(świeży olej ok. 100 km)
Czy to może być zużyty wałek roz. lub szklanki ?
Dołączam logi 13,18,23 ale tu przynajmniej dla mnie nic niepokojącego nie widać. Może ktoś co to ogarnia podpowie coś !?
http://log.malonetuning.com/chart/36002 ... AAAA%3D%3D
-
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz gru 03, 2017 12:38
- Auto:: Touran|BMN| DSG|HYC|2007r
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Re: BKD problem logi 013
Ustaw wałki na blokady z wałem i testujpiotrekfire pisze:Witam.
Podłącze się pod temat.
Mam problem z odpaleniem na ciepłym. Czasami są objawy przy rozruch jakby załapał na sekundę i gaśnie. Rano jak zimny kiedy odpalam puści niebieskawego bąka. Czasami na jałowym odczuwalne są drgania silnika jak by przerywał na ułamek sekundy.
Dodatkowo zauważyłem, że chyba dieslowskie klekotanie stało się głośniejsze(świeży olej ok. 100 km)
Czy to może być zużyty wałek roz. lub szklanki ?
Dołączam logi 13,18,23 ale tu przynajmniej dla mnie nic niepokojącego nie widać. Może ktoś co to ogarnia podpowie coś !?
http://log.malonetuning.com/chart/36002 ... AAAA%3D%3D
-
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
- Auto:: Toledo 1,9 BXE-
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BKD problem logi 013
logowałeś na biegu jałowym, nie dotykałeś gazu ??
W bloku 18 jest niepokojąco masz wartości 4 i 128.
Do niebieskiego bąka, musisz powąchać czym śmierdzi. Teorii jest tyle co silników.
Reszta wskazań w normie co daje sadzić ze szklanki i wałek są ok, ale empiryczna weryfikacja jest najlepsza.
Co do klekotania sprawdź świece czy grzeją. Jak diesel zimny to podgrzewają w początkowej facie pracy.
W bloku 18 jest niepokojąco masz wartości 4 i 128.
Do niebieskiego bąka, musisz powąchać czym śmierdzi. Teorii jest tyle co silników.
Reszta wskazań w normie co daje sadzić ze szklanki i wałek są ok, ale empiryczna weryfikacja jest najlepsza.
Co do klekotania sprawdź świece czy grzeją. Jak diesel zimny to podgrzewają w początkowej facie pracy.
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: BKD problem logi 013
Początek logów - zimny i na jałowym, koniec to jazda i przy norm. temp.konradkry pisze:logowałeś na biegu jałowym, nie dotykałeś gazu ??
Przymierzam się do wymiany uszczelnień na PD- jak myślicie , jest sens?
-
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
- Auto:: Toledo 1,9 BXE-
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BKD problem logi 013
Loguj na ciepłym, na biegu jałowym.
blok 13 można logować na podczas przyspieszania ale tylko do 1700 obrotów.
Pokarze to nam jakie są korekcje przy przyspieszaniu.
Uszczelniacze zawsze możesz wymienić, zobaczysz jak wygląda góra silnika i w jakim stanie są gniazda wtryskiwaczy.
blok 13 można logować na podczas przyspieszania ale tylko do 1700 obrotów.
Pokarze to nam jakie są korekcje przy przyspieszaniu.
Uszczelniacze zawsze możesz wymienić, zobaczysz jak wygląda góra silnika i w jakim stanie są gniazda wtryskiwaczy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz gru 25, 2016 01:29
- Auto:: Touran 2,0TDI BKD 2007r
- Imię:: Domin
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: BKD problem logi 013
Rotter zacznij od wtrysków. Szkoda ze jak miałeś je na zewnątrz nie dałeś do sprawdzenia. Pewnie beda do reanimacji. Dlatego moze nim bujać. Sprawdza jak bedzie lipa to zrobia i powinno być ok. Korekty masz fatalne.
pozdro
pozdro
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: BKD problem logi 013
Ok. Jak zrobie logi to wstawiekonradkry pisze:Loguj na ciepłym, na biegu jałowym.
blok 13 można logować na podczas przyspieszania ale tylko do 1700 obrotów.
Pokarze to nam jakie są korekcje przy przyspieszaniu.
Uszczelniacze zawsze możesz wymienić, zobaczysz jak wygląda góra silnika i w jakim stanie są gniazda wtryskiwaczy.
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: BKD problem logi 013
I na logu wyjdzie , ze jest zle , a wtryski beda dobre i co dalej??? BKD to specyficzny temat jesli chodzi o pompki.
Po pierwsze wyciagaja sie sruby mocujace wtryski
Po drugie czesto wystepuja problemy z glowica
Po trzecie gniazda
Po czwarte kabloteka.
Rozbierzesz zaczniesz robic i po montazu wyjdzie, ze dalej lipa.
Logi wtryskiwaczy nie sa w stanie pokazac ich stanu faktycznego
Po pierwsze wyciagaja sie sruby mocujace wtryski
Po drugie czesto wystepuja problemy z glowica
Po trzecie gniazda
Po czwarte kabloteka.
Rozbierzesz zaczniesz robic i po montazu wyjdzie, ze dalej lipa.
Logi wtryskiwaczy nie sa w stanie pokazac ich stanu faktycznego
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
-
- Przeglądacz
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz gru 25, 2016 01:29
- Auto:: Touran 2,0TDI BKD 2007r
- Imię:: Domin
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: BKD problem logi 013
Myslalem ze jak wtryski sa na 2 śruby to problem z gniazdami juz nie wystepuje.JacaTouran pisze: Po trzecie gniazda
To było bolączka i jest nadal pompek trzymanych na 1 śrube?
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: BKD problem logi 013
Siemka. Z pompkami sobie na razie odpuszcze. Mechanik robił logi i "powiada" że jest ok., oleju nie przybywa w skrzyni korbowej. Dwie noce "śpi" w garażu nieogrzewanym i rano bąka nie ma, ki czort ?
Pozostaje natomiast problem z paleniem jak jest ciepły. Przy rozruchu kopnięcie jak by zapalił na sekunę i gaśnie i tak ze dwa razy. ??? Błędów na silniku 0, raz pojawił się jakiś związany z imo, skasowałem i ok. 2 tyg nic.
Pozostaje natomiast problem z paleniem jak jest ciepły. Przy rozruchu kopnięcie jak by zapalił na sekunę i gaśnie i tak ze dwa razy. ??? Błędów na silniku 0, raz pojawił się jakiś związany z imo, skasowałem i ok. 2 tyg nic.
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: BKD problem logi 013
Oleju nie przybywa w skrzyni korbowej???? Hmmm
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
-
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: pn wrz 25, 2017 15:52
- Auto:: a3 8p
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: PL
Re: BKD problem logi 013
Akurat w moim przypadku głowica odpada, bo jest nowa (AMC), uszczelniacze też wymienione, zawory również. W takim wypadku trzeba będzie obadać temat wtrysków
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: BKD problem logi 013
Albo ich montazu... nie zapominaj , ze to BKD
.
Sruby dales nowe po wymianie uszczelnien??

Sruby dales nowe po wymianie uszczelnien??
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz