Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz cze 03, 2018 21:05
- Auto:: VW touran 1.9 tdi 2004r
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Ostrołęka
Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
Witam i dziękuję za przyjęcia do grupy. Pacjent vw touran 1.9 tdi avq z problemem Dos dużego ciśnienia w układzie chłodzenia. Górny wąż idący do chłodnicy przy mocniejsze jeździe bądź długiej trasie twardnieje i jest bardzo gorący, można go scisnac Maks 0.5 cm i to też mocną gniotąc. Temp w normie, brak jakich kolwiek skoków, ostatnio trasa 140km w jedną stronę z prędkościami do 160km/h i nic się nie dzieje, temp dalej na 90 i nie wywala płynu i nie ubywa, rano zawsze ten sam poziom. Poziom płynu po trasie tyci niżej od pozycji wyjściowej ale po odkreceniu korka mocne sykniecie, i płyn w górę tak o 2.5 cm a w nim tysiące mikroskopijnych pęcherzyków powietrza, odgazuja i spokój, płynu nie wywala, a po ostygnieciu stan normalny, . Dodam że ogrzewanie bez względu na obroty i przejechane kilometry super. Robiono już 6 testów co2 u różnych mechaników i nic nie pokazują. Jedyne co zauważono że przy mocnym dodaniu gazu tworzy się podcisnienie i wciąga powoli płyn z testera aż do z równania obrotów wtedy przestaje. Zmieniałem już kilka nowych korków i dalej nic. Żadnych objawów tylko te twarde węże, nie jak kamień ale bardzo twarde. Czy to początek końca Upg. Dodam że na ściankach zbiorniczka i na dnie widać dużo małych czarnych kuleczek, mniejszych niż milimetr i do tego toną a nie pływają jak olej. Mechanik mówi z to z węży na które lala się ropa z vacum bo aż popuchly. Ktoś coś pomoże.
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
Tak się dzieje jak pęknie głowica w kierunku płaszcza wodnego lub mikro pęknięcie sie zrobiło nie koniecznie do kanału olejowego.
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz cze 03, 2018 21:05
- Auto:: VW touran 1.9 tdi 2004r
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
Słyszałem że w 1.9 tdi pd nie pekaly tak głowice. Rozmawiałem dziś z facetem z zakładu który obrabiarki i remontuje głowice że jeżeli płynu nic nie ubywa i nie wywala go to się tym nie przejmować. Dziś polu owale korek a dokładnie od pozycji końcowej dokręcania popuscilem go tak z 1.5 cm. Ciśnienie jest mniejsze, nic nie bombluje i płyn tera się podnosi po rozgrzaniu ale z 1.5 cm. Nie wiem czy też jest to normalnie przy takich upalach 31C że jak włączam ogrzewanie na 27C to prawie nie czuć ogrzewana, ale jak dam na max to nie idzie ręki utrzymać przy nawiewie. Bulgotania brak w nagrzewnicy,.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
Nic się nie podnosi poziom płynu o żadne centymetry itp sprawy. Żadne tam posyłania itp w lato w zimę itd. ja nieraz cisnę ta kamienicą sharanem ponad 200 a nawet 220 km/h i jak zjadę zatrzymam się to ledwo beknięcie jest. Co by miało się dziać w tych autach we Włoszech itp gdzie tam dopiero jest lato a co w Afryce? Ludzie my mieszkamy w klimacie umiarkowanym. Żadne korki nic tu nie mają do gadania. To jest korek który raczej jest w 99%szczelnie zamknięty.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Zaawansowany
- Posty: 383
- Rejestracja: ndz gru 09, 2012 15:03
- Auto:: touran 2.0 BMM 2007
- Imię:: Grześ
- Lokalizacja: Polkowice
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
Pośmigaj trochę i zobacz po jakimś czasie na zimnym silniku najlepiej po nocy czy węże od chłodnicy są twarde jeśli tak to (podkreślam moim zdaniem początek końca upg pomiędzy 3 a 4 cylindrem )ale mogę się mylić .Na pewno wymiana korków tutaj nic nie pomoże .Znam to z autopsji przerabiałem to w nie jednym aucie ,a w szczególności w vw pompowtrysk.
Touran 1t3 new beetle Kymco downtwon
669 997 911
669 997 911
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz cze 03, 2018 21:05
- Auto:: VW touran 1.9 tdi 2004r
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
No właśnie sprawdzam tak już od 3 tygodni codziennie rano i poziom płynu zawsze jest taki sam, nie ubywa i brak ciśnienia w układzie. Dopiero gdy jadę i temp zacznie iść w górę to węże robią się stopniowo twarde. Trzeba dużej siły żeby je trochę scisnac. Temperatura sprawdzana na VAG-u i dochodzi max do 92 a tak to równe 90. Robiłem trasę ostatnio w te upały 140km z różna prędkością dochodząc do 160km/h i nic się nie działo, płynu nie wyrzucilo i temp w normie, tylko węże twarde, nie jak kamień ale twarde i gorące. Test na co2 negatywny.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
Test jest o kant tyłka rozbić. Zwłaszcza przy takim początkowym siadaniu. Węże nie mogą się robić twarde itp. kolega dobrze prawi.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz cze 03, 2018 21:05
- Auto:: VW touran 1.9 tdi 2004r
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
No to co, wszyscy stawiają tylko na Upg. A ktoś zna koszty takiej roboty, albo jak to sprawdzić żeby mieć pewność bez ściągania głowicy?
- blabson
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: pt kwie 27, 2018 08:44
- Auto:: Touran 2.0tdi BMN DSG
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
a nikt nie wspomniał o wirniku pompy wody,moze tu leży przyczyna z nie prawidłowego obiegu.Lepiej zaczynać od du.y strony niż czapkę ściągać i pchać się w koszta,ale to jest tylko moje zdanie
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz cze 03, 2018 21:05
- Auto:: VW touran 1.9 tdi 2004r
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
Podobno pampa kręci bo płyn ładnie płynie z przelewu ale też tak podejrzewałem. Przy dodawaniu gazu płyn chowa się minimalnie i po puszczeniu wraca do poziomu więc chyba działa.
-- Śr cze 06, 2018 20:26 --
Robiłem nawet 5 razy. Każdy u innego mechanika. Ostatni płynem z firmy wurth, podobno najdokladnieszy i nic nie wyszło na żadnym a gazowalem z pół godziny na obrotach 3tys i nic. Bąbelki też wtedy nie szły, dopiero wtedy gdy puściłem gaz to że 3 małe bombę i koniec.
-- Śr cze 06, 2018 20:26 --
Robiłem nawet 5 razy. Każdy u innego mechanika. Ostatni płynem z firmy wurth, podobno najdokladnieszy i nic nie wyszło na żadnym a gazowalem z pół godziny na obrotach 3tys i nic. Bąbelki też wtedy nie szły, dopiero wtedy gdy puściłem gaz to że 3 małe bombę i koniec.
- Gerardos
- Użytkownik
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 23:10
- Auto:: Touran 1.6 mpi + LPG 2004
- Imię:: Gerard
- Lokalizacja: Mosina
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
A sprawdzałeś mały wężyk powrotny do zbiorniczka ? sprawdzałeś ciśnienie manometrem , chciało się założyć trójnik z zegarem na mały wężyk ? Masz płyn w układzie , nie dolewałeś wody ?Paweloka pisze:Zmieniałem już kilka nowych korków i dalej nic. Żadnych objawów tylko te twarde węże, nie jak kamień ale bardzo twarde. Czy to początek końca Upg.
Przy gorącym silniku puchną węże gumowe i może wtedy spadać nieco poziom płynu.Sykniecie jest w każdym aucie w końcu to układ pod ciśnieniem .Paweloka pisze: Poziom płynu po trasie tyci niżej od pozycji wyjściowej ale po odkreceniu korka mocne sykniecie, i płyn w górę tak o 2.5 cm
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz cze 03, 2018 21:05
- Auto:: VW touran 1.9 tdi 2004r
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
Małym wężykiem przelewa się płyn bez problemu, nawet gdy jest duże ciśnienie w układzie, jest zalany płyn, nie ruszam go bo nie ubywa. Kolor klarowny bez jakiś oczek jak w rosole, jedynie co to na ściankach zbiorniczka jakieś czarne kropki, przyklejone. Jak się je ruszy to odpadają i toną, więc to chyba nie olej. Mechanik mówił że to z węży które wymieniał bo ciekło paliwo z vacum pompy na nie i dosłownie je prawie porozouszczalo. Ciśnienia nie sprawdzałem bo nie mam jak. A ile barów powinno wynosić w sprawnym układzie?
- blabson
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: pt kwie 27, 2018 08:44
- Auto:: Touran 2.0tdi BMN DSG
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
co do oleju w zbiorniczku,o powiem jaki miałem dziwny przypadek z 1.9tdi,pracujac na warsztacie starsi mechanicy zdiagnozowali upg.Wiec dali mi auto do roboty,po wymianie i kilku płukanek auto zostało wydane klientowi.klient wrócił szybko z olejem w zbiorniku,wiec zaczeli wszyscy diagnozowania czy czegoś nie zrypalem,okazało się że to nie było upg tylko nieszczelna chlodniczka oleju
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
Ciśnienie tam znikome jest. Do około 0.7 czy 0.8 bara. Generalnie tam nie ma ciśnienia. Gdyby stygł to by było mega podciśnienie. Te chłodniczymi to akurat w vagach nieczęsto siadają. Tyle że wtedy widać olej w płynie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz cze 03, 2018 21:05
- Auto:: VW touran 1.9 tdi 2004r
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia. 19 tdi
U mnie po ostygnieciu wszystko jest w normie, płyn ma ten sam stan i brak jakiegokolwiek ciśnienia, wszystko jest tak jak być powinno, dopiero jak auto się nagrzewa to ciśnienie wzrasta, a jak już złapie 90 to twardnieja węże, dodam że ile i jak bym nie jeździł to cały czas tak samo twarde, tzn, da się je scisnac tak do 1cm ale trochę dużą siłą. Dziś jadę na płukanie układu i zmianę termostatu bo podobno mógł się gdzie korek zrobić i nie ma swobodnego przepływu. Dodam tylko że nigdy mi płynu nie wywalilo chyba że dostał po grach i odkreciłem korek żeby zrobić test co2 to wtedy tak ale wynik testu negatywny.
-- So cze 09, 2018 21:33 --
No i już nie wiem co może być z tym układem. Ciśnienie na cylindrach ok, problemu z rozruch i mocą nie ma. Wymieniony termostat na oryginalny vw do tego układ wyplukany i nowy płyn, kolejne testy co2 negatywne. Dziś trasa 300km i węże dalej twarde, temp na VAG-u średnio 87,w korku i przy 160km/h dochodzi do 93 i dalej nic. Płynu nie ubywa i nie wyzuca nawet przy takiej prędkości. Ciśnienie w układzie dochodzi do pewnego stopnia i tyle, więcej nie bije, płyn w zbiorniczku obniża się może o 2 mm i koniec, a po odkreceniu pożądnie sykniecie i do góry ale ze 2cm i tyle, babelkow jako takich nie widzę po za tysiącami takich mikroskopijnych ale tylko zaraz po odkreceniu korka i więcej nic. Dodam że twardy jest tylko wąż od silnika do chłodnicy i od termostatu do chłodnicy a wężyk przelewowy i ten na nagrzewnice miękki, zrobiłem po tej trasie kolejny test co2 i trzymałem go do 4,5 tys obrotów i nic tylko tyle że po takim gazowaniu zauważyłem że przez ten syfon od testu zamiast wypuszczać powietrze to je powoli wciąga do zbiorniczka, tak jak by jakieś podcisnienie robił. Nie mam już pomysłu. Dodam tylko że mam niesprawności dogrzewacz i to może on. W trasie i po na luzie ogrzewanie super, brak jakich kolwiek problemów. Ktoś coś pomoże? Mechanik na 99% jest pewny że to nie Upg, tylko co w takim razie?
-- Pt cze 29, 2018 08:11 --
No i wyszło szydlo z worka. Po wymianie dodatkowej pompki układu chodzenia, obieg płynu był już normalny i wyszło ma teście co2 że jest przedmuch widoczny dopiero po zagrzaniu silnika i obciążeniu. Diagnoza, mikropekniecie głowicy. Wymieniam silnik na drugi. Dziękuję wszystkim.
-- So cze 09, 2018 21:33 --
No i już nie wiem co może być z tym układem. Ciśnienie na cylindrach ok, problemu z rozruch i mocą nie ma. Wymieniony termostat na oryginalny vw do tego układ wyplukany i nowy płyn, kolejne testy co2 negatywne. Dziś trasa 300km i węże dalej twarde, temp na VAG-u średnio 87,w korku i przy 160km/h dochodzi do 93 i dalej nic. Płynu nie ubywa i nie wyzuca nawet przy takiej prędkości. Ciśnienie w układzie dochodzi do pewnego stopnia i tyle, więcej nie bije, płyn w zbiorniczku obniża się może o 2 mm i koniec, a po odkreceniu pożądnie sykniecie i do góry ale ze 2cm i tyle, babelkow jako takich nie widzę po za tysiącami takich mikroskopijnych ale tylko zaraz po odkreceniu korka i więcej nic. Dodam że twardy jest tylko wąż od silnika do chłodnicy i od termostatu do chłodnicy a wężyk przelewowy i ten na nagrzewnice miękki, zrobiłem po tej trasie kolejny test co2 i trzymałem go do 4,5 tys obrotów i nic tylko tyle że po takim gazowaniu zauważyłem że przez ten syfon od testu zamiast wypuszczać powietrze to je powoli wciąga do zbiorniczka, tak jak by jakieś podcisnienie robił. Nie mam już pomysłu. Dodam tylko że mam niesprawności dogrzewacz i to może on. W trasie i po na luzie ogrzewanie super, brak jakich kolwiek problemów. Ktoś coś pomoże? Mechanik na 99% jest pewny że to nie Upg, tylko co w takim razie?
-- Pt cze 29, 2018 08:11 --
No i wyszło szydlo z worka. Po wymianie dodatkowej pompki układu chodzenia, obieg płynu był już normalny i wyszło ma teście co2 że jest przedmuch widoczny dopiero po zagrzaniu silnika i obciążeniu. Diagnoza, mikropekniecie głowicy. Wymieniam silnik na drugi. Dziękuję wszystkim.