Strona 1 z 3

Badania techniczne i DPF

: ndz lis 18, 2018 22:29
autor: KriSSo
Hm, chyba jednak się za to zabiorą :roll:

STAN TECHNICZNY POJAZDÓW

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 00:13
autor: VWariaT
Moim zdaniem to jak chcą takie zaostrzenie przepisów to musi to działać od daty ich wejścia w życie. Bo np. przysłowiowy "Kowalski" który kupił samochód kilka lat temu może nie wie do tej pory że nie ma DPFu... i co w takim przypadku? Dostanie 5Kpln kary? A za co? Przecież rejestrując samochód nikt mu na przeglądzie nie wpinał się w OBD i nie powiedział że ma wycięty DPF.

Za dużo tematów jest jeszcze niedoprecyzowanych. Na tą chwilę to są ogólniki.

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 07:38
autor: wesol
To już zmartwienie Kowalskiego. Nieznajomość nie zwalnia. Kogo to interesuje. Mógł pojechać do ASO to by mu powiedzieli zapewne chyba że nie pytani nie mówią bo to też ciężko uznać za jakiś defekt.

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 08:49
autor: VWariaT
wesol pisze:To już zmartwienie Kowalskiego.
Trochę bym tu polemizował. Jeżeli kupiłeś wcześniej sprawny samochód, i do tej pory nic z nim się nie dzieje (ale ktoś kiedyś zrobił ciap ciap), normalnie przechodzi coroczne przeglądy itp. ... a tu nagle BUM -> "proszę Pana, płaci pan 5Kpln bo nie ma Pan DPF"
Trochę bezsens :omatko: więc nie wydaje mi się żeby takie coś mogło na churaaa wejść w życie.

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 09:37
autor: misiek775
Kiedyś było tak z katalizatorami - ludzie kupowali z wyciętym katem a później na przeglądzie płacz bo zamiast kata wstawiona rura albo tłumik.
Niestety, jak samochód nie ma wyposażenia które powinien mieć to już zmartwienie właściciela.

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 11:13
autor: Levvy
Chcialem zapytac w innym watku ale napisze w tym. Czy silnik bkc z 2004 mozna uzbroic w dpfa? Czy trzeba cos wtedy zmieniac w silniku?

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 11:20
autor: VWariaT
a dlaczego chcesz wstawić DPF do silnika który fabrycznie ma katalizator ? przecież to jest przerost formy nad treścią. Tym bardziej o wiele kosztowy temat.

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 11:27
autor: wesol
W de coś mi świta że jest tak że takie wykastrowanie np DPF czy Mostkowanie kabli opornikiem zamiast poduszek to jeszcze do 4 lat można do sądu iść na tego poprzedniego właściciela. Taki Kowalski zawsze może założyć sprawę cywilną nikt mu nie broni. Ryzyko zawsze jest jak się kupuje auto używane. No nie może być lepsze jak nowe co nie.

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 13:22
autor: Levvy
VWariaT pisze:a dlaczego chcesz wstawić DPF do silnika który fabrycznie ma katalizator ? przecież to jest przerost formy nad treścią. Tym bardziej o wiele kosztowy temat.
A bo moj Turek to był bls z dpf z 2008 roku a sie okazało ze mam pod maską bkc z pusta puszką od dpfa bo komus wczesniej sie zatarł ten bls i wstawili słupek bkc a dpf wycieli. Skoro bedą karali za wycietego dpfa to rozwazam jego zamontowanie chocby uzywanego...

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 14:22
autor: VWariaT
hmmm... trzeba byłoby się zorientować co w takim wypadku zrobić.
Z tego co wiem to silnik nie jest "przypisany" do danego samochodu i jest częścią zamienną. Jeżeli zamontowano inny silnik to trzeba to wbić w dowód i po temacie.

No ale to moje przemyślenia :sorry:

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 21:26
autor: wesol
Ale nie można z niższą norma emisji wmontować niby. Czyli nie możesz sobie zapodac np 1.9 SDI czy jeszcze coś starszego np 1.9 D AEF z polo czy felicji.

Re: Badania techniczne i DPF

: pn lis 19, 2018 22:39
autor: Levvy
wesol pisze:Ale nie można z niższą norma emisji wmontować niby. Czyli nie możesz sobie zapodac np 1.9 SDI czy jeszcze coś starszego np 1.9 D AEF z polo czy felicji.
No tak , a co gdy bym zamiast dpf mial katalizator to moze by spelnial normy emisji spalin

Re: Badania techniczne i DPF

: wt lis 20, 2018 07:05
autor: ThoMass
Levvy pisze:
wesol pisze:Ale nie można z niższą norma emisji wmontować niby. Czyli nie możesz sobie zapodac np 1.9 SDI czy jeszcze coś starszego np 1.9 D AEF z polo czy felicji.
No tak , a co gdy bym zamiast dpf mial katalizator to moze by spelnial normy emisji spalin
To trzeba by się wypytać,
Wcześniej można było doposażyć auta z grupy VW w dodatkowy katalizator, sam miałem coś takiego w Passacie b5fl z 2003 rok AWX 1.9TDI.
Po czym była adnotacja, że norma spalin wzrosła do euro4.
Ale to był montaż w DE przez Niemca.
Miałem nawet potwierdzenie z montażu takiego katalizatora w formie pisemnej z datą montażu i cena coś koło 700-800euro na tamte czasy.

Re: Badania techniczne i DPF

: wt lis 20, 2018 07:32
autor: wesol
Nie chodzi oto co by spełniał tylko musi mieć wyjściowo ta normę taki silnik. Miałeś wcześniej euro 4 to nie ma opcji montażu euro 3 nawet z pięcioma DPFami. Nadal jest to silnik taki jak jest. Owszem doposażenie w de to nawet częsty temat. Parę sharanow też mamy z tym. Tyle że montują to firmy, robią jakieś testy atesty homologację i dostajesz wlepe zieloną. Sam tego nie założysz i że Henio na skórę ci podbije euro 4.

Bkc to silnik prawie ten sam co bls. Inny wałek inne pompki. Zapodajesz od bls plus osprzęt bls i masz co chciałeś.
Puki co bym jeszcze nie panikował.

Re: Badania techniczne i DPF

: wt lis 20, 2018 10:43
autor: Levvy
wesol pisze:.....Zapodajesz od bls plus osprzęt bls i masz co chciałeś.
Puki co bym jeszcze nie panikował.
Mógł byś trochę jaśniej? Mam kupić słupek bls ? Bo cały osprzęt jest od bls tylko sam słupek bkc. A wtedy co z puchar dpfa?