Cześć,
W swoim Touranie posiadam niefabryczne radio - jest to stacja multimedialna Zestech ZT-A11137 oparta na systemie Android v8.0. Niedawno zmieniłem swoją pięcioramienną kierownicę na kierownicę multifunkcyjną (czytaj tutaj) - tak więc wyposażyłem auto w opcję sterowania radiem z poziomu kierownicy. Sterowanie z kierownicy działa, ale oprócz przycisku odbierania rozmów - olałem to na razie, gdyż połączenia mogę obierać i kończyć za pomocą jednego przycisku "zakończ rozmowę" - ot tak, po chińsku.
Panowie, ta sprawa nie dotyczy Tourana, ale wiem że na tym forum jest duże grono świetnych fachowców, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami.
Przejdę do sedna: po uruchomieniu aplikacji od SWC, aplikacja zaleca mi wcisnąć i przytrzymać jakiś przycisk na kierownicy. Kiedy to poczynię aplikacja chyba powinna mnie zapytać jaką funkcję zamierzam przypisać pod ten klawisz. Niestety, zamiast tego radio robi to, co ma przypisane pod tym przyciskiem np. zwiększa głośność, choć nigdy tam niczego nie przypisywałem. Całość widoczna pod tym filmem:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2Jz3r2CE1Xs&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
Zastanawiam się jak ugryźć ten temat, oczywiście z Chińczykami praktycznie zerowy support. Otrzymałem od nich film jak to powinno działać i udowodnili mi, że po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku IU pyta się jaki klawisz chcemy przypisać do danego przycisku (poniżej zdjęcie):
Dlatego więc na samym początku chciałem założyć, że to ja podczas zmiany kierownicy i montażu radia coś skopsałem. Rozumiem, że ta kierownica wysyła wszystko po magistrali, a więc magistrala w radio działa np. widzę otwarcie drzwi, działa też sterowanie z kierownicy, ale nie działa prawidłowo ta aplikacja SWC, zaś z filmu wszystko jest ok - dlatego jestem w kropce i proszę Was o opinie co warto sprawdzić.
Poniżej:
- schemat podłączenia radia - czym są złacza SWC-GND, SWC_A oraz SWC_B ?
- przewód "KEY 1" w przejściówce ISO_VW<->ADAPTER_CANBUS<->RADIO_CHIŃCZYK niepodłączony nigdzie.
Do tej pory sprawdziłem:
- błędy za pomocą VCDS (jest oczywiście błąd radia, ale nie mogę go odczytać z racji tego że jest to zapewne ten adapter CANBUS
- W radio sprawdziłem tzw. ustawienia fabryczne dla radia (konfiguracja softu pod hardware w radio), które wprowadził mi Chińczyk podczas sprzedaży, nic niepokojącego tam nie znalazłem - publikuje je poniżej:
O czym myślę, jakie mam pomysły:
- Powrót na oryginalne RNS300 i sprawdzenie jak nowa kierownica działa pod tym radiem
- Sprawdzić bloki pomiarowe sterownika pod kierownicą, może są tam jakieś pola dotyczące przycisków na kierownicy
- W radio z Androidem przywrócić system do ustawień fabrycznych - być może podczas pierwszego uruchomienia radio sprawdza sobie i zapisuje jakie wyposażenie posiada samochód, a jak wiadomo kierownicę dokładałem niedawno, a radio mam od kilku miesięcy
- Tajemniczy przewód "KEY 1" podłączyć do masy?
Liczę na Waszą pomoc. Podzielcie się Waszymi pomysłami i filmami, jak działa to u Was!
Radio niefabryczne + kierownica multifunkcyjna
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Radio niefabryczne + kierownica multifunkcyjna
Zobacz co masz ustawione w zaznaczonych polach.
oraz co jest po rozwinięciu pola Stering whell....
Nie wiem czy masz tak samo, w filmie tą sytuacje pokazuje.
Od 17:17sek
https://www.youtube.com/watch?v=H1-H1d9XoOc&t=428s
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H1-H1d9XoOc&t=428s[/youtube]
oraz co jest po rozwinięciu pola Stering whell....
Nie wiem czy masz tak samo, w filmie tą sytuacje pokazuje.
Od 17:17sek
https://www.youtube.com/watch?v=H1-H1d9XoOc&t=428s
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H1-H1d9XoOc&t=428s[/youtube]
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Radio niefabryczne + kierownica multifunkcyjna
A więc chyba znalazłem... Jestem Ci niezmiernie wdzięczny za ten film. Dodam na początku, że czy w MFA jestem czy nie jestem w AUDIO to nie ma żadnej różnicy na przyciskanie przycisku w aplikacji SWC.
W "ustawieniach fabrycznych" w CANBUS jest tak jak na filmie i na moim screenie wyżej. Bardziej zainteresowała mnie opcja "Steeting Wheel key assign" z zakładki "other" - mam tutaj dostępne tylko dwie opcje: Enable oraz Disable. Czy myślisz o tym samym co ja: że ta moja aplikacja "SWC" tyczy się tego starego rezystancyjnego sterowania (fizyczne piny SWC-GND, SWC-1, SWC-2), a nie ma możliwości konfiguracji dla sterowania po magistrali CAN, które zostało zdefiniowane i zaszyte gdzieś na sztywno w systemie przez Chińskiego programistę?
W "ustawieniach fabrycznych" w CANBUS jest tak jak na filmie i na moim screenie wyżej. Bardziej zainteresowała mnie opcja "Steeting Wheel key assign" z zakładki "other" - mam tutaj dostępne tylko dwie opcje: Enable oraz Disable. Czy myślisz o tym samym co ja: że ta moja aplikacja "SWC" tyczy się tego starego rezystancyjnego sterowania (fizyczne piny SWC-GND, SWC-1, SWC-2), a nie ma możliwości konfiguracji dla sterowania po magistrali CAN, które zostało zdefiniowane i zaszyte gdzieś na sztywno w systemie przez Chińskiego programistę?