Analiza Logów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
reqris
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: wt lip 19, 2016 20:20
Auto:: Touran, 2.0 tdi dsg, 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Podziękował: 5 razy

Analiza Logów

Post autor: reqris »

... przeniesiony (yox)

Proszę o dopisywanie sie w ninjeszym temacie wraz z dołączonymi LOGAMI. Dokładnie w takiej formie jak u kolegi. nie "zrzutami" z VCDS-a.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Witam

Proszę o analizę logów z pompowtrysków. Objawy auta: na postoju zaczyna puszczać lekko niebieskiego dymka, przy odpaleniu rano. Brak ubytków płynu i oleju. Przybywać też nie przybywa. Podczas jazdy nie dymi tylko jak się wdusi gaz do dechy to przykopci na lekko niebiesko. Spaliny mają zbyt gryzący zapach.

Nie wiem czy dobrze wykonałem logi w razie czego proszę o poradę jak wykonać prawidłowo.

LOG-01-013-023-018 bieg jałowy

LOG-01-013-023-001 normalna jazda

LOG-01-013-023-001 jazda od 1500obrotow do 4500 na 3 biegu

LOG-01-013-023-018 do 3tys obr na jedynce

Czy obroty silnika mogą skakać pomiędzy 840/819?

obroty silnika na biegu jalowym

Dodatkowo wykonałem log statyczny egr i nagrałem basic test egr

LOG-01-xxx-xxx-003 egr na postoju

https://youtu.be/l-o_hY9DHSE

-- N maja 12, 2019 11:39 --

Ktoś coś podpowie odnośnie logów z wtrysków?
Ostatnio zmieniony wt maja 14, 2019 14:30 przez reqris, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: swimmer »

Chłopaki - pomóżcie koledze :bry:

ale tak nawiasem mówiąc --- ruszyłeś z 3 biegu ? po co ?
reqris
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: wt lip 19, 2016 20:20
Auto:: Touran, 2.0 tdi dsg, 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Podziękował: 5 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: reqris »

swimmer pisze:Chłopaki - pomóżcie koledze :bry:

ale tak nawiasem mówiąc --- ruszyłeś z 3 biegu ? po co ?
Zle opisalem na 3 biegu od 1500 obrotow jest log podczas jazdy

Wykonałem dodatkowo takie logi

LOG-01-007-013-023. ZIMNY PO ODPALENIU
LOG-01-007-013-023 ROZGRZANY ODPALENIE
LOG-01-007-013-023 ROZGRZANY JALOWY
LOG-01-001-003-xxx STATYCZNY 50SEKUND
LOG-01-003-004-xxx STATYCZNY 50 SEKUND
LOG-01-007-013-023 ROZPEDZANIE 1500 OBROTOW Z 3 BIEGU DO 4 TYS DELIKATNIE I ODPUSZCZENIE
LOG-01-003-011-xxx ROZPEDZANIE 1500 OBROTOW Z 3 BIEGU DO 4 TYS DELIKATNIE I ODPUSZCZENIE
LOG-01-004-001-011 ROZPEDZANIE 1500 OBROTOW Z 3 BIEGU DO 4 TYS DELIKATNIE I ODPUSZCZENIE
LOG-01-004-001-011 GAZ DO DECHY BEZ KICKDOWNA
LOG-01-003-011-xxx GAZ DO DECHY BEZ KICKDOWNA
LOG-01-007-013-023 GAZ DO DECHY BEZ KICKDOWNA

Wczoraj auto nie dymilo na postoju tylko przy odpaleniu. Zapach spalin tez byl znosny. Ogolnie to zalezy od dnia ale wiecej jest dni w ktorych dymi regularnie.
Dzisiaj zrobiłem jeszcze dwa logi tez bez dymienia i normalny zapach spalin:
LOG-01-013-018-023 jalowy 90
LOG-01-013-018-023 jazda normalna

Nie mam pojecia od czego zalezy kiedy dymi a kiedy nie? Moze winne sa swiece?
darek_w
Przeglądacz
Posty: 101
Rejestracja: wt paź 11, 2011 20:54
Auto:: Touran 2.0 110 DFGA 2016
Imię:: Darek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Analiza Logów

Post autor: darek_w »

Witam mie wiem czy dobrze wykonałem logi proszę o pod sprawdzenie .
Statyczny:
http://vaglogi.pl/log-001_WiuXQ.html
http://vaglogi.pl/log-004_2nrOq.html
http://vaglogi.pl/log-013_Tmq07FP.html
http://vaglogi.pl/log-018_g3AQbR1.html
http://vaglogi.pl/log-023_NX9R5L8.html
Basic setting
http://vaglogi.pl/log-003_30jVp8t.html
http://vaglogi.pl/log-011_GfXTF.html

Oddałem wtryski do sprawdzenia w Kożuchowie, jak odbierałem gostek powiedział mi że dwa wtryski miały gorszą dawkę wtrysku poprawił i powiedzał że teraz będzie dobrze. Po założeniu na MFA mam dziwne wskazania spalania na biegu jałowym wskazuje mi 0.7L najmniej a nawet 0.8L . Jak jadę i stanę na D wskazuje 0.8L a nawet 0.9l. I jeszcze jedno zatankowałem pełen bak paliwo już prawie się kończy a w cyklu mieszanym mam przejechane 540km . Zauważyłem też że jak depnę porządnie to podczas przyspieszania mam czarny dym za sobą.
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: konradkry »

Coś te logi na bs, ci nie wyszły.
Zweryfikuj układ dolotowy, bo tam jest kłopot.

Nie loguj trzech wartości na raz,
Loguj na 4 coś więcej widać
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: wesol »

Wygląda na 3 pompkę kulawą. Co tam ten gościu niby tam poprawiał w niej i jak? Jak coś to rób samego loga 013 i z pedałem wciśniętym konkretnie i na tym 4 biegu i nie odpuszczaj aż do 4000 obr.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
darek_w
Przeglądacz
Posty: 101
Rejestracja: wt paź 11, 2011 20:54
Auto:: Touran 2.0 110 DFGA 2016
Imię:: Darek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Analiza Logów

Post autor: darek_w »

Dynamiczny:z wciśniętym pedałem.
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_kLzfn5K.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_N6Uzs9.html
I fotka po przyjeździe z pomiaru grupy 13.
http://prntscr.com/nx4brc
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: konradkry »

Grupa 13 jest. Korekta biegu jałowego.
Więc pomiar dynamiczny jest tutaj zbędny.
Zaloguj dynamicznie 11,10,8.
Pompki zostaw w spokoju.
Awatar użytkownika
Lewik
Zaawansowany
Posty: 404
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
Auto:: BKC 1,9
Imię:: Darek
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: Lewik »

Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: wesol »

Przeplywka okej, turbo przy wstawaniu kapie overbosta ale to tylko 2.5 sekundy i opanowuje sprawę. Możesz odczuwać jakby nieco mocniejszego kopa w tym zakresie obrotowym od 2000 obr.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Lewik
Zaawansowany
Posty: 404
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
Auto:: BKC 1,9
Imię:: Darek
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: Lewik »

łapie przeładowanie tryb awaryjny , dodatkowo to grzechotanie (zmienej geometrii?)
po zagrzaniu raz jedzie a raz ma moc od 2800 / min i wtedy puzcza czarnego bąka

to przeładowanie w dolnym zakresie da sie wyregulować sztangą?(skrócić /wydłuzyć)
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: wesol »

Z logów wynika że nie łapie notlaufa. Za krótko torwa bo by musiało być przeładowanie około 6 sekund by wyłapał. Wygląda na jakiś luz na geometrii, łapce zmiennej geo, pierścieniu itp. no chyba że gdzieś bieżnia jest wysmigana w pewnym miejscu i wtedy będzie się wieszać, trzymać chwilę aż na gruszce nie wytworzy się sila która pokona.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Lewik
Zaawansowany
Posty: 404
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
Auto:: BKC 1,9
Imię:: Darek
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: Lewik »

na krótkich podjazdach jest ok ale w trasie jak widział górke ,lub przy wyprzedzaniu nie bylo wesoło jak łapał tryb awaryjny
jedyne bledy P0234 cis doł zbyt wysokie

po zapaleniu na zimnym było ok, po ok 100 kilometrach na rozgrzanym górka i ledwo sie skrobałem na 2 biegu

Czyli turbina na stół czyszczenie i kontrola luzów
mam delikatny luz na dzwigni (wałku od gruszki) i to grzechotanie w pewnym przedziale obrotów
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: wesol »

Ja już od kilku lat mówię że warto, że dobrze jest nawet raz na 5-10 lat wyciągnąć turbo, wyczyścić, wyszlifować bieżnie i mamy spokojną głowę o takie rzeczy jak przeładowania itp. bez czyszczenia to po latach myślę że większość tunerów na hamowni ma lekką zagwizdke tuningujac auto bo nie mogą w 100 procentami kontrolować turbiny. Niby nie jest tragicznie ale do pełni szczęścia brakuje sporo. Coś jak egr. Ile by nie śmigał jakie trasy by nie robił i różnymi stylami to i tak po latach wyciągając go za głowę się łapiemy jak jest oblepiony.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Herv
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: śr maja 29, 2019 19:13
Auto:: Touran BLS 2008
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 5 razy

Re: Analiza Logów

Post autor: Herv »

Witam,
Zwracam się z prośbą o analizę logów pompowtryskow i ewentualnie turbo. Nie znam się na tym a mam problem z drganiami i może w tych logach się coś znajdzie. Drgania czuje na 5 biegu najczęściej okolice 70km minimalny gaz 1.8k obroty.
1.9 bls 2008. 190tys przebiegu. Nie robione nic z pompkami.

3 bieg
http://vaglogi.pl/log-018_023_013_JH1gva.html
Bieg 3 dynamicznie
http://vaglogi.pl/log-013_018_023_Io14S.html
Bieg 4 i 5 i obroty odczuć drgań
http://vaglogi.pl/log-018_013_023_goP84.html
Bieg5 okolice odczucia drgań
http://vaglogi.pl/log-013_018_023_Qx0tm.html
Turbo http://vaglogi.pl/log-004_013_011_A63qF.html

Statycznie
  Adres 01: Silnik  (03G 906 021 RN)

15:38:07 Grupa 018: Unit Injector Status
  0.0  Injector Status Cylinder 1
  0.0  Injector Status Cylinder 2
  0.0  Injector Status Cylinder 3
  0.0  Injector Status Cylinder 4

15:38:07 Grupa 023: Unit Injector Switching Time Deviation
  -14.0  Switch Time Deviat. Cylinder 1
  -7.0  Switch Time Deviat. Cylinder 2
  -22.0  Switch Time Deviat. Cylinder 3
  -25.0  Switch Time Deviat. Cylinder 4

15:38:07 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
  -0.12 mg/suw  Injection Quantity Deviation Cyl. 1
  -0.26 mg/suw  Injection Quantity Deviation Cyl. 2
  -0.14 mg/suw  Injection Quantity Deviation Cyl. 3
  0.56 mg/suw  Injection Quantity Deviation Cyl. 4






Bardzo dziękuję za każdą pomoc.
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ