Strona 1 z 1

Problem po wymianie regulatora cisnienia

: sob wrz 14, 2019 05:21
autor: Vincent83
Cześć.

Mam problem z autem VW Touran 1T3 2012 rok, 2.0TDI CR, 140km, DSG.

Kolega przyjechał do mnie z falującymi obrotami.

Po zeskanowaniu wyszedł błąd:

Address 01: Engine Labels: None

Control Module Part Number: 03L 906 018 MK HW: 03L 907 309 N

Component and/or Version: R4 2,0L EDC H28 4321

Software Coding: 001D001A042401080000

Work Shop Code: WSC 50433 001 1048576

ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018MK 003006 (VW36)

ROD: EV_ECM20TDI01103L906018MK.rod

VCID: 7F0D699AE63C56BAD9-802A

1 Fault Found:



5174 - Fuel Pressure Regulation

P1065 00 [096] - Regulation Discrepancy

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 168245 km

Date: 2019.09.09

Time: 17:15:24



Engine speed: 813.00 /min

Normed load value: 54.5 %

Vehicle speed: 0 km/h

Coolant temperature: 65 °C

Intake air temperature: 36 °C

Ambient air pressure: 990 mbar

Voltage terminal 30: 14.540 V

Unlearning counter according OBD: 40

Engine status: COENG_RUNNING

Fuel temperature: 38.0 °C

Mean injection quantity: 14.46 mg/stroke

Pressure control valve adaptation factor: 1.3000

Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure: 517100 hPa

High fuel pressure: specified value: 554700 hPa

Fuel high pressure: actual value: 605400 hPa


Wymiana regulatora ciśnienia w szynie paliwowej i niby wszystko OK. Auto ładnie odpaliło, ładnie, równo chodziło na biegu jałowym, nie było żadnych błędów.

Jazda próbna i zonk… Auto weszło w tryb awaryjny (migająca kontrolka świec) i ledwo jechało.

Ponowny skan i wyszły takie błędy:

Address 01: Engine Labels: None

Control Module Part Number: 03L 906 018 MK HW: 03L 907 309 N

Component and/or Version: R4 2,0L EDC H28 4321

Software Coding: 001D001A042401080000

Work Shop Code: WSC 50433 001 1048576

ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018MK 003006 (VW36)

ROD: EV_ECM20TDI01103L906018MK.rod

VCID: 7F0D699AE63C56BAD9-802A

3 Faults Found:



5211 - Fuel Rail/System Pressure

P0087 00 [167] - Too Low

MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 168359 km

Date: 2019.09.13

Time: 19:36:10



Engine speed: 1453.00 /min

Normed load value: 58.0 %

Vehicle speed: 17 km/h

Coolant temperature: 57 °C

Intake air temperature: 33 °C

Ambient air pressure: 1020 mbar

Voltage terminal 30: 14.580 V

Unlearning counter according OBD: 80

Fuel temperature: 36.3 °C

Mean injection quantity: 23.17 mg/stroke

Rail pressure regulation: status-Bit 0: 00000101

Fuel high pressure: actual value: 571300 hPa

High fuel pressure: specified value: 857500 hPa

Pressure control valve adaptation factor: 1.1558

Fuel level: 12.00 l



5212 - Fuel Rail/System Pressure

P0087 00 [039] - Too Low

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 168359 km

Date: 2019.09.13

Time: 19:36:11



Engine speed: 1623.00 /min

Normed load value: 86.3 %

Vehicle speed: 20 km/h

Coolant temperature: 57 °C

Intake air temperature: 33 °C

Ambient air pressure: 1020 mbar

Voltage terminal 30: 14.600 V

Unlearning counter according OBD: 80

Fuel temperature: 36.3 °C

Mean injection quantity: 20.38 mg/stroke

Rail pressure regulation: status-Bit 0: 00000101

Fuel high pressure: actual value: 581000 hPa

High fuel pressure: specified value: 886500 hPa

Pressure control valve adaptation factor: 1.1558

Fuel level: 12.00 l



5175 - Fuel Pressure Regulation

P1065 00 [039] - Regulation Discrepancy

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 168359 km

Date: 2019.09.13

Time: 19:36:12



Engine speed: 1731.00 /min

Normed load value: 70.2 %

Vehicle speed: 23 km/h

Coolant temperature: 57 °C

Intake air temperature: 32 °C

Ambient air pressure: 1020 mbar

Voltage terminal 30: 14.520 V

Unlearning counter according OBD: 40

Engine status: COENG_RUNNING

Fuel temperature: 36.3 °C

Mean injection quantity: 14.93 mg/stroke

Pressure control valve adaptation factor: 0.7000

Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure: 1.2114e+006 hPa

High fuel pressure: specified value: 806800 hPa

Fuel high pressure: actual value: 588300 hPa

Po wyłączeniu silnika kontrolka świec znika i pojawia się znowu podczas jazdy. Na biegu jałowym można gazować do 2500 obr i wszystko jest ok, żadnych błędów.

Przejrzałem różne fora i ludzie mieli takie same problemy, ale często kończyło się na wymianie wielu elementów układu paliwowego i niewiele to pomagało.

Macie jakieś pomysły?



Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: sob wrz 14, 2019 08:50
autor: zibi1961
Pytanie czy ciśnienie jest za małe czy czujnik ciśnienia uszkodzony i źle pokazuje ,więc trzeba by zrobić pomiary.Zawsze warto jednak zacząć od filtra paliwa.

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: sob wrz 14, 2019 15:18
autor: Vincent83
Wymiana filtra nic nie dała... :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: sob wrz 14, 2019 17:22
autor: rafcio606
Do warsztatu zmierzyć ciśnienie na listwie, usługa nie droga, a jak lubisz się bawić to przyyszłościowy będzie prosty zestaw w walizeczce na znanym portalu aukcyjnym. Do pomiaru wykasuj błędy chwilowo jak się da

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: sob wrz 14, 2019 17:54
autor: wesol
Chyba nie wiesz jak się mierzy ciśnienie na szynie kolego.

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: sob wrz 14, 2019 17:56
autor: Vincent83
Najlepsze jest to, że założyłem stary regulator i auto znów telepie, ale nie ma żadnego błędu i jedzie normalnie...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: sob wrz 14, 2019 18:46
autor: wesol
Kabloteke sprawdziłeś od tego regulatora? To coprawda dwa dość grube kabelki ale ja bym jeszcze na podszybie kuknął. Tam masz ecm więc i kable do niego idą a tam dość często i jezioro też bywa. Czujnik ciśnienia na szynie oraz kabloteke jego też warto sprawdzić.

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: pn wrz 16, 2019 17:48
autor: rafcio606
wesol pisze:Chyba nie wiesz jak się mierzy ciśnienie na szynie kolego.
Masz rację, miałem podchodzić do tematu albo dać komuś ale obyło się bez tego winny był zły filtr. Natomiast wszyscy radzili kupić zestaw za parę złotówek żeby mieć pewność że jest bądź nie jest odpowiednio ciśnienie regulowane. Ani że mnie alfa ani omega

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: pn wrz 16, 2019 17:58
autor: Vincent83
Po założeniu z powrotem starego regulatora (tak, wiem, że wg instrukcji można montować go tylko raz) błędy poznikały, auto jedzie normalnie, nie przechodzi w tryb awaryjny, tylko na postoju skaczą obroty i telepie budą. Kabli nie sprawdzałem, bo gość wziął auto w takim stanie. Nie mniej temat nie jest zamknięty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: pn wrz 16, 2019 18:28
autor: wesol
Ciśnienie w benzynie to można sobie mierzyć nawet ciśnieniomierze do kół. TM jest kilka barów. Nawet w TDI pd ciśnienie na pompie tandemowej jest do 10 barów. Niestety na szynie CR ciśnienie mamy od kilkuset do prawie 2000 barów. Na to niestety nie ma rakowych ciśnieniomierzy. Znaczy się są ale nie praktykuje się tego. Jak już to się podłącza elektronikę do czujnika i na wyświetlaczu odczytujemy wynik. W CR jeśli mnie pamięć nie myli choć to zależne od jednostki z jaką mamy do czynienua to samo odpalanie silnika to chyba minimum 260 barów na szynie.
Ja bym kuknął w czujnik ciśnienia i regulator jeszcze raz a jak nie to jeszcze pompę CR.

Re: Problem po wymianie regulatora cisnienia

: pn wrz 16, 2019 18:40
autor: Vincent83
Właśnie zastanawiam się nad czujnikiem. Chętnie bym podmienił żeby sprawdzić bo wymieniać to można wszystko. Czytałem na innym forum, że ktoś wymienił praktycznie wszystko co możliwe i nadal miał podobną sytuację.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk