1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Problemy ogólne, które nie pasują do innych tematów.
fikcjan
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: wt mar 18, 2014 15:18
Auto:: BKC 1.9 77kw dsg 2006
Imię:: jasiek
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 7 razy

1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: fikcjan »

Cześć. Czuję że powoli staje się specjalistą od pytań "od czego jest ten przewód" ale po kolei.
Parę tygodni temu wymieniłem silnik BLS na BKC. Zrobiłem to w innym mieście, gdzie znalazłem silnik więc trudno mi teraz o reklamację.
Teraz odkrywam kolejne rzeczy brakującej i niedziałające typu niedziałająca klimatyzacja, brak śruby w kole a teraz te dwie rzeczy na zdjęciach poniżej.
Konkretnie:
1. Z obudowy filtra powietrza wychodzi dołem gruba elastyczna rura, która u mnie urywa się po 20 cm i z niczym nie łączy. Czy po wymianie BLS na BKC coś się u mnie zmieniło, czy brakuje mi jakiej części a jeśli tak pomóżcie proszę ustalić jej nazwę.
2. W obudowie przy chłodnicy też czegoś brakuje
Auto przy przyspieszaniu szumi teraz jak wodospad wiec cos w obiegu powietrza jest nie tak ale brak mi szczegółowej wiedzy. Proszę o pomoc

-- Śr gru 25, 2019 10:23 --

Tutaj to miejsce od chłodnicy z punktu 2
Załączniki
IMG_20191225_102143.jpg
IMG_20191225_102117.jpg
PPD
Jasiek
Warszawa Żoliborz
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: marcyb3 »

Ten zaznaczony przewód na zdjęciu to jest spływ z filtra powietrza, powinien on być włożony w dół pod filtrem, jeśli chodzi o łapach powietrza to coś jest z nim nie tak, za słabe zdjęcie żeby stwierdzić co

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
fikcjan
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: wt mar 18, 2014 15:18
Auto:: BKC 1.9 77kw dsg 2006
Imię:: jasiek
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 7 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: fikcjan »

Włożony w dół pod filtrem to znaczy że ma być po prostu skierowany w dół obok obudowy? Wysyłam jeszcze jedno zdjęcie tej części obok chlodnicy po wyciągnięciu z auta. Czy tu niczego nie brakuje?
Załączniki
received_435085647395458.jpeg
PPD
Jasiek
Warszawa Żoliborz
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: marcyb3 »

Jutro zrobię Ci zdjęcie jak jest u mnie

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 581
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: Dziadek13 »

Ten otwór jest po to żeby łapacz powietrza nie wytworzył za dużego ciśnienia w dolocie do filtra i dalej co prawda mam AVQ ale łapacz ten sam mamy i mam tak samo.

Obrazek

Co do szumu to mnie się wydaje że ten wężyk powinien być podłączony do bocznej obudowy filtra powietrza ja tak mam on leci do zespołu zaworów.

Obrazek

Ja mam tak

Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: wesol »

Etam. Zadnego za duzego ciśnienia tam nie wytworzy. Pewnie chodzi o jakieś zawirowania, rezonanse powietrza itp. no chyba że na postoju ma wciągać cieplejsze z komory. Niektóre marki mają też podobne łapacze które są skierowane pod wiatr jak puzon.

Wężyk jest fakt od podciśnienia. Chodzi oto by nie zaciągnął jakiego syfu, kurzu czy wody do elektrozaworkow.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 581
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: Dziadek13 »

wesol pisze:Etam. Zadnego za duzego ciśnienia tam nie wytworzy.
To pomierz bez zatkania tego otworu i drugi pomiar z zatkanym otworem,dodatkowo zwiększy się przepływ powietrza a co na to przepływomierz?.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: wesol »

Nic. Bo przepływomierz jest ogranicznikiem podlania paliwem nie zwiekszaczem. Druga sprawa to powietrza nic więcej nie będzie bo układ jest dość szczelny, musi być szczelny i ile pompować powietrza steruje turbo dostając wysterowanie po map sensorze. Nie przybędzie od tego nawet 0.1 bara. Nawet niektóre tdiki w koncernie miały zaciąg powietrza w nadkolu nie skierowany pod wiatr.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 581
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: Dziadek13 »

wesol pisze:Nic. Bo przepływomierz jest ogranicznikiem podlania paliwem nie zwiekszaczem.
No właśnie pisze przepływomierz masy powietrza i jeżeli wtłoczymy za dużo powietrza a mierzą to czujniki które się grzeją i przepływ powietrza je schładza lub jak jedziesz wolno powietrza jest mniej i te grzałki grzeją się więcej a to działa na sygnał idący z nóżki 5 przepływomierza do komputera.Więc jak układ dolotu jest ori jak fabryka ustawiła to jest ok a jak dodasz dodatkowo więcej powietrza które schłodzi więcej czujniki w przepływce to automatycznie zmienia się zużycie paliwa lub błąd wali przepływomierza.Były robione próby z dziurką w przepływce co by miał większego kopa od dołu ale szło za tym zwiększenie zużycie paliwa.Chyba pamiętasz z forum astry gdzie się udzielałeś pisaliśmy o takich zabiegach.
Taki schemat przepływki gdzie widać czujniki przepływu te grzałki.

Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: wesol »

Patrz a opel nie ma takiej dziury tylko trąbę jak z puzona. I co jak ludzie montują do tych astra G te wloty od AH z19dth itp to co więcej powietrza trafia do silnika? . Chyba nie rozumiesz jak jest układ zbudowany. Jest wlot rura filtr powietrza przeplywka i kolektor. Tam pomijam że diesel ma turbo ic itd. teraz jak jeden koniec zamkniesz to niby nawet pęd powietrza jak ma napchC więcej powietrza jak tam nie ma miejsca na to. Poza tym weź mi wytłumacz czemu przepływomierz przy obrotach gdzieś koło 2000 obr pokazuje np 1100 mg a im większe obroty i powiedzmy też wueksza prędkość (bo przyspieszasz na autostradzie czyli pompuje w ten łapacz powietrze) to wartości maleją na przeplywomierzu. Poza tym napisałem że przepływomierz nie zwiększa dawki paliwa tylko ogranicza.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 581
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: Dziadek13 »

wesol pisze: teraz jak jeden koniec zamkniesz to niby nawet pęd powietrza jak ma napchC więcej powietrza jak tam nie ma miejsca na to.
Akurat jest właśnie do odmy która jest za przepływką,to samo jest w oplach.A jak chcesz to podjedź na stacje niech ci zrobią z takim łapaczem powietrza test na spaliny potem drugi test już z orginalnym dolotem to sam zobaczysz co jest.Inaczej nasza dyskusja mija się z celem bo gdybać możemy bez końca.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: wesol »

a co ma dac sciagniecie lapacza i zalozenie go skoro auto stoi nieruchomo?? Zreszta to wg twojej teorii auto stoi i ma obroty jaowe to wskazanie rpzeplywki jest powiedzmy 400 mg a jak bede jechal na autostradzie 180 km/h i wrzuce luz i obroty tez beda jalowe to napcha mi powietrza w dolot tak ze turbo nie bedzie msialo pompowac a wskazania przelywki beda na poziomie pwiedzmy 600 a moze i 800 mg i to ma niby zwiekszyc dawke paliwa Tak?? Niby zwiekszy sie dawka paliwa, wiecej powietrza to co obroty nie powedruja do gory??

Co ma odma do tego to juz calkiem nie kumam. A logi jakies kiedykolwiek robiles z dawki paliwa po ogranicznikach?? Przygladales sie tam cokolwiek ze zrozumieniem??
Moze jakby Jacek tu zagladnal to by ci wytlumaczyl pare rzeczy bo cos chyba nie lapiesz. Od ustalenia ilosci powietrza jest turbo z MAP sensorem. Od dawki jest mapa paliwa z ogranicznikami po cisnieniu i po wskazaniu przeplywki.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 581
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: Dziadek13 »

wesol pisze:Od ustalenia ilosci powietrza jest turbo z MAP sensorem.
I tu masz racje bo po przekroczeniu żądanej ilości powietrza turbo zwolni bo tak ma zapisane, i co zamknie dolot jakąś klapką nie ma takiej klapki chyba sam wiesz, po prostu walnie błędem.
wesol pisze:Co ma odma do tego to juz calkiem nie kumam.
No właśnie czytaj co pisałeś.
wesol pisze:teraz jak jeden koniec zamkniesz to niby nawet pęd powietrza jak ma napchC więcej powietrza jak tam nie ma miejsca na to.
To ci odpisałem że pociśnie nadmiar powietrza w kierunku odmy która jest zamknięta na wyższych obrotach i otworzy odmę i wtedy olej będzie miał ujście chyba że silnik nie ma przedmuchu i nie wali olejem z odmy.W naszych silnikach odmę (Membranę) ma zamykać ssanie a nie ciśnienie,stąd ważna jest ilość powietrza od strony filtra powietrza.
Kończąc wszystko wskazuje że ma być jak fabryka zbudowała jedna zmiana i jest problem to nie czasy malucha,wyliczenia muszą się zgadzać.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: wesol »

Turbo jak to ująłeś przez ecm juz zwalnia wcześniej. Nie musi być przeładowane by zwolniło. Druga sprawa to chyba nie wiesz jak dzuakabodma. Wyrównuje ciśnienie w skrzyni korbowej. Raz dmucha raz zasysa zależnie jak tłoki są ustawione. I pęd powietrza na taką trąbę z przodu auta nie wytworzy ciśnienia by wpadać do silnika. Bo zaraz jeszcze wymyślisz że koła tym napompujesz. Druga sprawa to nic to nie wpływa na przeplywke bo przeplywka w wyższych obrotach nawet zmniejsza swoje wskazania-wiesz czemu? No i też to czy przeplywka pokaże 900 czy 1100 to i tak nie będzie podlane paliwa więcej nawet ćwierć grama ale tego też nie wiesz. Weź już nie opowiadaj o rzeczach o których nie masz pojęcia.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 581
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza

Post autor: Dziadek13 »

Widzę że jesteś bajko pisarz jeśli piszę o odmie to piszę o naszym touranie i wiem jak działa odma i jak jest za duże ciśnienie w dolocie to nie zamknie naszej odmy bo żeby zamknąć to musi zassać membranę, odmy i to ci próbuje wytłumaczyć a ty swoje, że sie nie znam, nie wiem, nie mam pojęcia.
Myśle że z tego filmiku zrozumiesz działanie naszej odmy z naciskiem na naszej.
https://www.youtube.com/watch?v=aGmbv7o ... e=youtu.be
Obrazek
wesol pisze:Weź już nie opowiadaj o rzeczach o których nie masz pojęcia.
Czy mam pojęcie czy nie nie tobie to oceniać.Weź przeanalizuj tylko ważne odpowiedzi dotyczących łapacza powietrza w tym temacie i nic więcej.
ODPOWIEDZ