Strona 1 z 2
1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: śr gru 25, 2019 11:22
autor: fikcjan
Cześć. Czuję że powoli staje się specjalistą od pytań "od czego jest ten przewód" ale po kolei.
Parę tygodni temu wymieniłem silnik BLS na BKC. Zrobiłem to w innym mieście, gdzie znalazłem silnik więc trudno mi teraz o reklamację.
Teraz odkrywam kolejne rzeczy brakującej i niedziałające typu niedziałająca klimatyzacja, brak śruby w kole a teraz te dwie rzeczy na zdjęciach poniżej.
Konkretnie:
1. Z obudowy filtra powietrza wychodzi dołem gruba elastyczna rura, która u mnie urywa się po 20 cm i z niczym nie łączy. Czy po wymianie BLS na BKC coś się u mnie zmieniło, czy brakuje mi jakiej części a jeśli tak pomóżcie proszę ustalić jej nazwę.
2. W obudowie przy chłodnicy też czegoś brakuje
Auto przy przyspieszaniu szumi teraz jak wodospad wiec cos w obiegu powietrza jest nie tak ale brak mi szczegółowej wiedzy. Proszę o pomoc
-- Śr gru 25, 2019 10:23 --
Tutaj to miejsce od chłodnicy z punktu 2
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: czw gru 26, 2019 00:09
autor: marcyb3
Ten zaznaczony przewód na zdjęciu to jest spływ z filtra powietrza, powinien on być włożony w dół pod filtrem, jeśli chodzi o łapach powietrza to coś jest z nim nie tak, za słabe zdjęcie żeby stwierdzić co
Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: czw gru 26, 2019 16:48
autor: fikcjan
Włożony w dół pod filtrem to znaczy że ma być po prostu skierowany w dół obok obudowy? Wysyłam jeszcze jedno zdjęcie tej części obok chlodnicy po wyciągnięciu z auta. Czy tu niczego nie brakuje?
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: czw gru 26, 2019 23:37
autor: marcyb3
Jutro zrobię Ci zdjęcie jak jest u mnie
Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: śr sty 01, 2020 21:13
autor: Dziadek13
Ten otwór jest po to żeby łapacz powietrza nie wytworzył za dużego ciśnienia w dolocie do filtra i dalej co prawda mam AVQ ale łapacz ten sam mamy i mam tak samo.
Co do szumu to mnie się wydaje że ten wężyk powinien być podłączony do bocznej obudowy filtra powietrza ja tak mam on leci do zespołu zaworów.
Ja mam tak

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: śr sty 01, 2020 21:47
autor: wesol
Etam. Zadnego za duzego ciśnienia tam nie wytworzy. Pewnie chodzi o jakieś zawirowania, rezonanse powietrza itp. no chyba że na postoju ma wciągać cieplejsze z komory. Niektóre marki mają też podobne łapacze które są skierowane pod wiatr jak puzon.
Wężyk jest fakt od podciśnienia. Chodzi oto by nie zaciągnął jakiego syfu, kurzu czy wody do elektrozaworkow.
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: czw sty 02, 2020 10:07
autor: Dziadek13
wesol pisze:Etam. Zadnego za duzego ciśnienia tam nie wytworzy.
To pomierz bez zatkania tego otworu i drugi pomiar z zatkanym otworem,dodatkowo zwiększy się przepływ powietrza a co na to przepływomierz?.
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: czw sty 02, 2020 11:26
autor: wesol
Nic. Bo przepływomierz jest ogranicznikiem podlania paliwem nie zwiekszaczem. Druga sprawa to powietrza nic więcej nie będzie bo układ jest dość szczelny, musi być szczelny i ile pompować powietrza steruje turbo dostając wysterowanie po map sensorze. Nie przybędzie od tego nawet 0.1 bara. Nawet niektóre tdiki w koncernie miały zaciąg powietrza w nadkolu nie skierowany pod wiatr.
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: pt sty 03, 2020 18:40
autor: Dziadek13
wesol pisze:Nic. Bo przepływomierz jest ogranicznikiem podlania paliwem nie zwiekszaczem.
No właśnie pisze przepływomierz masy powietrza i jeżeli wtłoczymy za dużo powietrza a mierzą to czujniki które się grzeją i przepływ powietrza je schładza lub jak jedziesz wolno powietrza jest mniej i te grzałki grzeją się więcej a to działa na sygnał idący z nóżki 5 przepływomierza do komputera.Więc jak układ dolotu jest ori jak fabryka ustawiła to jest ok a jak dodasz dodatkowo więcej powietrza które schłodzi więcej czujniki w przepływce to automatycznie zmienia się zużycie paliwa lub błąd wali przepływomierza.Były robione próby z dziurką w przepływce co by miał większego kopa od dołu ale szło za tym zwiększenie zużycie paliwa.Chyba pamiętasz z forum astry gdzie się udzielałeś pisaliśmy o takich zabiegach.
Taki schemat przepływki gdzie widać czujniki przepływu te grzałki.

Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: pt sty 03, 2020 20:32
autor: wesol
Patrz a opel nie ma takiej dziury tylko trąbę jak z puzona. I co jak ludzie montują do tych astra G te wloty od AH z19dth itp to co więcej powietrza trafia do silnika? . Chyba nie rozumiesz jak jest układ zbudowany. Jest wlot rura filtr powietrza przeplywka i kolektor. Tam pomijam że diesel ma turbo ic itd. teraz jak jeden koniec zamkniesz to niby nawet pęd powietrza jak ma napchC więcej powietrza jak tam nie ma miejsca na to. Poza tym weź mi wytłumacz czemu przepływomierz przy obrotach gdzieś koło 2000 obr pokazuje np 1100 mg a im większe obroty i powiedzmy też wueksza prędkość (bo przyspieszasz na autostradzie czyli pompuje w ten łapacz powietrze) to wartości maleją na przeplywomierzu. Poza tym napisałem że przepływomierz nie zwiększa dawki paliwa tylko ogranicza.
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: sob sty 04, 2020 20:16
autor: Dziadek13
wesol pisze: teraz jak jeden koniec zamkniesz to niby nawet pęd powietrza jak ma napchC więcej powietrza jak tam nie ma miejsca na to.
Akurat jest właśnie do odmy która jest za przepływką,to samo jest w oplach.A jak chcesz to podjedź na stacje niech ci zrobią z takim łapaczem powietrza test na spaliny potem drugi test już z orginalnym dolotem to sam zobaczysz co jest.Inaczej nasza dyskusja mija się z celem bo gdybać możemy bez końca.
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: sob sty 04, 2020 21:06
autor: wesol
a co ma dac sciagniecie lapacza i zalozenie go skoro auto stoi nieruchomo?? Zreszta to wg twojej teorii auto stoi i ma obroty jaowe to wskazanie rpzeplywki jest powiedzmy 400 mg a jak bede jechal na autostradzie 180 km/h i wrzuce luz i obroty tez beda jalowe to napcha mi powietrza w dolot tak ze turbo nie bedzie msialo pompowac a wskazania przelywki beda na poziomie pwiedzmy 600 a moze i 800 mg i to ma niby zwiekszyc dawke paliwa Tak?? Niby zwiekszy sie dawka paliwa, wiecej powietrza to co obroty nie powedruja do gory??
Co ma odma do tego to juz calkiem nie kumam. A logi jakies kiedykolwiek robiles z dawki paliwa po ogranicznikach?? Przygladales sie tam cokolwiek ze zrozumieniem??
Moze jakby Jacek tu zagladnal to by ci wytlumaczyl pare rzeczy bo cos chyba nie lapiesz. Od ustalenia ilosci powietrza jest turbo z MAP sensorem. Od dawki jest mapa paliwa z ogranicznikami po cisnieniu i po wskazaniu przeplywki.
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: ndz sty 05, 2020 21:04
autor: Dziadek13
wesol pisze:Od ustalenia ilosci powietrza jest turbo z MAP sensorem.
I tu masz racje bo po przekroczeniu żądanej ilości powietrza turbo zwolni bo tak ma zapisane, i co zamknie dolot jakąś klapką nie ma takiej klapki chyba sam wiesz, po prostu walnie błędem.
wesol pisze:Co ma odma do tego to juz calkiem nie kumam.
No właśnie czytaj co pisałeś.
wesol pisze:teraz jak jeden koniec zamkniesz to niby nawet pęd powietrza jak ma napchC więcej powietrza jak tam nie ma miejsca na to.
To ci odpisałem że pociśnie nadmiar powietrza w kierunku odmy która jest zamknięta na wyższych obrotach i otworzy odmę i wtedy olej będzie miał ujście chyba że silnik nie ma przedmuchu i nie wali olejem z odmy.W naszych silnikach odmę (Membranę) ma zamykać ssanie a nie ciśnienie,stąd ważna jest ilość powietrza od strony filtra powietrza.
Kończąc wszystko wskazuje że ma być jak fabryka zbudowała jedna zmiana i jest problem to nie czasy malucha,wyliczenia muszą się zgadzać.
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: ndz sty 05, 2020 21:15
autor: wesol
Turbo jak to ująłeś przez ecm juz zwalnia wcześniej. Nie musi być przeładowane by zwolniło. Druga sprawa to chyba nie wiesz jak dzuakabodma. Wyrównuje ciśnienie w skrzyni korbowej. Raz dmucha raz zasysa zależnie jak tłoki są ustawione. I pęd powietrza na taką trąbę z przodu auta nie wytworzy ciśnienia by wpadać do silnika. Bo zaraz jeszcze wymyślisz że koła tym napompujesz. Druga sprawa to nic to nie wpływa na przeplywke bo przeplywka w wyższych obrotach nawet zmniejsza swoje wskazania-wiesz czemu? No i też to czy przeplywka pokaże 900 czy 1100 to i tak nie będzie podlane paliwa więcej nawet ćwierć grama ale tego też nie wiesz. Weź już nie opowiadaj o rzeczach o których nie masz pojęcia.
Re: 1,9 TDI BLS tajemnica układu powietrza
: pn sty 06, 2020 18:54
autor: Dziadek13
Widzę że jesteś bajko pisarz jeśli piszę o odmie to piszę o naszym touranie i wiem jak działa odma i jak jest za duże ciśnienie w dolocie to nie zamknie naszej odmy bo żeby zamknąć to musi zassać membranę, odmy i to ci próbuje wytłumaczyć a ty swoje, że sie nie znam, nie wiem, nie mam pojęcia.
Myśle że z tego filmiku zrozumiesz działanie naszej odmy z naciskiem na naszej.
https://www.youtube.com/watch?v=aGmbv7o ... e=youtu.be
wesol pisze:Weź już nie opowiadaj o rzeczach o których nie masz pojęcia.
Czy mam pojęcie czy nie nie tobie to oceniać.Weź przeanalizuj tylko ważne odpowiedzi dotyczących łapacza powietrza w tym temacie i nic więcej.