Strona 1 z 3

Tylne szyby z manualnych na elektryczne (opis)

: śr lip 18, 2012 14:36
autor: jeffik
Witam!

Przedstawiam opis przeróbki sterowania szyb drzwi tylnych z manualnych na elektryczne.
Sterowanie przerobiłem w swoim Touranie i działa wyśmienicie.

Potrzebne części:

- Wiązka elektryczna drzwi tylnych lewych
- wiązka elektryczna drzwi tylnych prawych
- wiązka elektryczna drzwi kierowcy (część wiązki która jest zainstalowana bezpośrednio w tapicerce drzwi) np. 1T0 971 557 K
- panel wraz z przełącznikami w drzwiach kierowcy
- dwie sztuki przełączników regulacji szyb
- silniczek regulacji szyby tylnej lewej np. 1K0 959 703 E
- silniczek regulacji szyby tylnej prawej np. 1K0 959 704 E
- kilka metrów przewodu 2,5 mm²
- bezpiecznik 30A

Opcjonalne

- tapicerka drzwi tylnych lewych i prawych (bez otworu na korbkę i z wycięciem na przełącznik regulacji szyb)
- lampki oświetlenia przy wsiadaniu w drzwiach

Na początek zdejmujemy tapicerkę drzwi kierowcy. tutaj znajdziemy opis demontażu tapicerki wykonany przez rock4
Wyjmujemy z niej wiązkę elektryczną i instalujemy nową (druga część wiązki zainstalowana w blaszanej osłonie drzwi pozostaje bez zmian)

Obrazek Obrazek

Montujemy tapicerkę do drzwi i zakładamy panel wraz ze sterownikiem czterech szyb.

Obrazek

Następnym krokiem będzie demontaż tapicerki z drzwi tylnych.
Tutaj proponuję wymontować również głośnik co znacznie ułatwi nam dostęp do złączki przewodów zamka drzwi. Głośnik demontujemy przez rozwiercenie czterech nitów.
Odkręcamy mechanizm korbki opuszczania szyby i w jego miejsce przykręcamy silniczek. (na szczęście nie ma potrzeby wymiany całej osłony blaszanej drzwi wraz z mechanizmem szyb bo wszystko pasuje idealnie).

Obrazek Obrazek Obrazek

Odkręcamy całą osłonę wewnętrzną drzwi od dołu odciągając ją lekko do siebie i opuszczamy jej przód lekko na dół aby mieć dostęp do zatrzasków mocujących wiązkę elektryczną.

Obrazek

Odłączamy złącze wiązki elektrycznej od słupka drzwi

Obrazek

Demontujemy całą wiązkę z drzwi.
Instalujemy nową wiązkę elektryczną drzwi (blacha posiada już fabrycznie otwory montażowe do instalacji elektrycznej, są one zaklejone okrągłą tasiemką), wewnętrzną osłonę drzwi, zakładamy tapicerkę wraz z przełącznikiem.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Identyczną operację powtarzamy na drugich drzwiach.
Następnie demontujemy plastiki słupków bocznych by dotrzeć do złączki elektrycznej drzwi oraz plastiki progów przednich . Musimy tu zainstalować dodatkowy przewód (+zasilania silniczka szyby) biegnący od złączki w słupku bocznym do skrzynki bezpieczników (po jednym na drzwi). Tutaj brak zdjęć gdyż mój synek dorwał aparat…
Przewód instalujemy z obu drzwi tak samo w złączce słupka bocznego do pinu 22 i przeciągamy go przez próg do skrzynki bezpieczników pod kierownicą (bezpiecznik nr SC58 - 30A).
Na szczęście Volkswagen nie oszczędził na przewodach i do złączki w słupku doprowadzone są przewody CAN-L, CAN-H oraz do oświetlenia przy wsiadaniu (wcześniej niewykorzystane). :super:
Na koniec wszystko montujemy do kupy.

Teraz kodujemy Gateway
Obrazek
Zaznaczamy sterownik 62 i 72, zapisujemy i kasujemy ewentualne błędy.
W zależności od typu Gatewaya opcje te mogą wyć w różnych bajtach. U mnie jest gateway 1K0 907 530 L i zaznaczam w bajce 2 bit 5 i 6.

Następnie musimy zakodować moduł komfortu
Obrazek
Zaznaczamy opcję Rear Power Windows Installed.
W moim przypadku jest to moduł 1K0 959 433 AR i opcja ta znajduje się w bajcie 14 bit 2.
W innych sterownikach może to być w innym miejscu.

Jeśli chodzi o koszta części to przedstawiają się one tak:
- oba tylne silniczki 80 PLN
- 3 szt. wiązek elektrycznych 150 PLN
- panel sterowania z przełącznikami 120 PLN
- tapicerki kupiłem już z dwa lata temu chyba za około 50 PLN za dwie sztuki wraz z przełącznikami.
Wszystkie ceny łącznie z kosztami przesyłek.


Przy okazji możemy zamontować lampki w drzwiach do oświetlenia przy wsiadaniu oraz jeśli ktoś nie posiada tylne głośniki.

: śr lip 18, 2012 16:31
autor: Turanek
A komfort to przypadkiem nie musi być 4-ro drzwiowy?

: śr lip 18, 2012 23:26
autor: jeffik
Witam!

Około 2 lata temu wymieniałem u siebie moduł komfortu z 1K0 959 433 C na 1K0 959 433 AR. Zdaje mi się że stary komfort miał obsługę 4 drzwi lecz do końca tego pewien nie jestem. Może któryś z forumowiczów posiada zainstalowany w swoim Touranie moduł komfortu 1K0 959 433 C lub podobny LOW LINE może sprawdzić czy w długim kodowaniu jest opcja Rear Power Windows installed.

Pozdrawiam!

: śr lip 18, 2012 23:36
autor: jeżu
Dobra robota!!!! Napisz jeszcze co konkretnie z tym dodatkowym przewodem który pin co do czego itp
Piwko poleciało.... :piwo:

: czw lip 19, 2012 09:41
autor: michu
jeffik, powiedz kolego jeszcze ile cała przyjemnosć Cie kosztowała?

: czw lip 19, 2012 12:09
autor: jarry
dołożyłem do spisu manuali :drinks:

: czw lip 19, 2012 19:31
autor: jeffik
Witam!

Jeśli chodzi o koszta to przedstawiają się one tak:
- oba tylne silniczki 80 PLN
- 3 szt. wiązek elektrycznych 150 PLN
- panel sterowania z przełącznikami 120 PLN
- tapicerki kupiłem już z dwa lata temu chyba za około 50 PLN za dwie sztuki wraz z przełącznikami.
Wszystkie ceny łącznie z kosztami przesyłek.

Pozdrawiam!

: sob kwie 06, 2013 22:45
autor: romanroman73
Witam .Jestem w tracie dokladania elektrycznych szyb na tył i napotkałem na problemy z kabelkami. Proszę o pomoc w postaci schematów (wszystkich drzwi) ELSY auto z 22.11.2005 rok modelowy 2006

: wt lip 23, 2013 12:35
autor: jakubek666
Dwa pytania odnośnie demontażu drzwi:
1) rozumiem, że tylne demontuje się tak samo jak przednie?
2) jak dostać się do tych plastikowych elementów na słupku drzwi, bo muszę je zdemontować celem oklejenia.

Ponoć są pod tapicerką jakieś 2 śruby i jak je odkręcę, to przy opuszczonej szybie ten plastik da się wygiąć z uszczelki i zdemontować, ale nie dowiedziałem się jak to wygląda dokładnie.

Robił to ktoś już może?

: śr lip 24, 2013 14:19
autor: bartek0-01
jakubek666 pisze:Dwa pytania odnośnie demontażu drzwi:
1) rozumiem, że tylne demontuje się tak samo jak przednie?
2) jak dostać się do tych plastikowych elementów na słupku drzwi, bo muszę je zdemontować celem oklejenia.

Ponoć są pod tapicerką jakieś 2 śruby i jak je odkręcę, to przy opuszczonej szybie ten plastik da się wygiąć z uszczelki i zdemontować, ale nie dowiedziałem się jak to wygląda dokładnie.

Robił to ktoś już może?
1 Tak demontuje się tak jak przednie.
2 Nie wiem czy dokładnie o to chodzi ale może to pomoże :)
Demontaż osłony słupka B- mod stukającego pasa...

: śr lip 24, 2013 14:29
autor: jakubek666
bartek0-01,

Nie, nie.
chodzi o tą czarną osłonę słupka w drzwiach, którą masz na zewnątrz auta pomiędzy przednią a tylną szybą.
coś takiego: LINK

U mnie jest zdarta częściowo ta taśma i już kupiłem cały pasek 11x200cm by wymienić okleinę we wszystkich 4 słupkach.

jeden koleś mi powiedział, że można bez demontażu to zrobić, ale wolę na spokojnie zdjąć wszystkie, suszarką odkleić starą okleinę i nakleić nową.
tym bardziej że mam garaż, więc auto może rozkręcone stać przez tydzień rozebrane :-)

Ktoś wie jak to rozebrać?

: śr lip 24, 2013 14:42
autor: bartek0-01
To faktycznie link podany nie tego dotyczy. Wiem że w VW Passat B5 było to montowane na 3 wkręty bo rozbierałem u siebie ale jak jest w Touranie nie wiem. :shock:

[ Dodano: Sro Lip 24, 2013 14:51 ]
Może ten obrazek coś pomoże :) Jeśli dobrze zrozumiałem to demontaż tego elementu chodzi co zaznaczyłem. Na Grafice chyba jest demontowany z przednich drzwi ale tylne pewnie idą analogicznie :)

: śr lip 24, 2013 15:08
autor: jakubek666
no to co przesłałeś w obrazku przypomina to, jak tłumaczyli mi handlarze.
z tym, że oni twierdzili, że trzeba zdjąć tapicerkę i tam w drzwiach odkręcić jakieś śruby(może od prowadnicy szyby???).
I dopiero wtedy zdjąć uszczelkę i wysunąć ten plastik.
Dziś znów pójdę do garażu i jeśli to będzie w miarę proste to zrobię tutoriala z fotkami :-)
na drugiej osłonie też widziałem już jakiś pęcherz powietrza, więc szykuje się wymiana we wszystkich drzwiach, by wyglądało je*:-)

Oczywiście nie będę wymieniał na carbon jak to robi większość podczas tuningu, tylko na tą wzmacnianą taśmę progową(firmy na L... - jak bede miał opakowanie to zupdate'uje posta).

: śr lip 24, 2013 15:15
autor: bartek0-01
Na początek zdejmij sobie uszczelkę może będzie to łatwiejsze niz sie wydaje ten demontaż :) a handlarze nie zawsze sie znają potwierdzają to ogłoszenia sprzedaży aut :haha: Mam nadzieje że troche pomogłem i wiadomo zrób manula z fotkami zostanie dla potomnych a i admin na pewno temat podepnie.

: śr lip 24, 2013 15:17
autor: jakubek666
Wskazałeś kierunek działania za co dziękuję, bo nie wiedziałem jak się za to zabrać :-)
Pozdro:-)