Strona 1 z 1

Za wysokie wolne obroty

: pn lut 03, 2020 01:54
autor: cirek
Cześć,

Zauważyłem ostatnio, że kiedy dam trochę w pióro lub po dynamicznej jeździe auto na postoju trzyma wolne obroty na poziomie 1000obr. Lekka przygazówka kilka razy max x3 i już nie całe 900. Błędów brak.

Co to może być?

Re: Za wysokie wolne obroty

: pn lut 03, 2020 07:12
autor: wesol
To już chyba pytanie trzeba kierować do kogoś z Wolfsburg'a kto pisał program w ecm.

Re: Za wysokie wolne obroty

: pn lut 03, 2020 09:01
autor: cirek
Może o tak, podpytałem tu i tam. Możliwe że dpf się wypalał, możliwe że aku z niskim napięciem a obciążenie duże więc podwyższone obr. po to żeby szybciej podładować aku.

Ta druga opcja jakoś do mnie nie przemawia.

Re: Za wysokie wolne obroty

: pn lut 03, 2020 09:47
autor: wesol
Ja powiem że podwyższone bo tak i tyle. To nie jest tak sztywno dogranie wszystko.

Re: Za wysokie wolne obroty

: pn lut 03, 2020 19:16
autor: kervan01
Ostatnio miałem bardzo podobnie. Problemem okazało się uszkodzone sprzęgło alternatora. Po wymianie wszystko powróciło do normy.

Re: Za wysokie wolne obroty

: pn lut 03, 2020 19:50
autor: cirek
kervan01 pisze:Ostatnio miałem bardzo podobnie. Problemem okazało się uszkodzone sprzęgło alternatora. Po wymianie wszystko powróciło do normy.
A czy przed wymiana sprzęgiełka było słychać w aucie jakby świszczącą turbinę?

Re: Za wysokie wolne obroty

: wt lut 04, 2020 10:33
autor: Lewik
sprawdz czy napinacz paska osprzetu nie skacze
jak podskakuje podczas pracy silnika to na pewno zaciete łożysko na altku

Re: Za wysokie wolne obroty

: wt lut 04, 2020 18:40
autor: cirek
kervan01 pisze:Ostatnio miałem bardzo podobnie. Problemem okazało się uszkodzone sprzęgło alternatora. Po wymianie wszystko powróciło do normy.
No to czeka mnie wymiana. Dzięki za podpowiedź :piwo:

-- Wt lut 04, 2020 17:42 --
Lewik pisze:sprawdz czy napinacz paska osprzetu nie skacze
jak podskakuje podczas pracy silnika to na pewno zaciete łożysko na altku
Prorok czy co?
:piwo: