Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

farek
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 10, 2016 13:15
Auto:: Touran 1.9TDI 2006r.
Imię:: Rafał
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 2 razy

Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: farek »

Cześć.

Od dłuższego czasu (ponad 2.5 roku) przechodzimy prawdziwą gehennę z naszym Touranem (1.9 Tdi 105KM, BLS, z DPF-em, 2006 r.). Zaczęło się od popękanych szklanek i wytartego wałka rozrządu. Niestety mechanik pokpił sprawę i założył, jak się dowiedziałem dopiero ponad pół roku temu, niewłaściwy wałek rozrządu. Nie chcę opisywać całej historii, ale kosztowało to wszystko kupę w większości niepotrzebnie wymienionych elementów i poniesionych kosztów (m.in. regeneracja DPF,, regeneracja trubosprężarki, wymiana zaworu EGR, chłodnicy EGR, ściąganie głowicy i kupę innych rzeczy). W międzyczasie auto było w kolejnych 3 warsztatach, w tym ASO Lellek, i w żadnym z nich się nie pokapowali, że jest zły wałek.
Po tym wszystkim objawy były takie:
- ciągłe problemy z DPF (co chwilę się zapalała kontrolka),
- częste dymienie z wydechu, często biała chmura z tyłu,
- ogólnie wyraźnie mniej mocy, dopiero gdzieś przy ok. 2200 obr. czuć było, że coś zaczyna ciągnąć, czasem na 2 albo 3 biegu praktycznie w ogóle nie ciągnął,
- większe spalanie. Przed awarią normą było schodzenie poniżej 5.5 litra (wg komputera), czasem nawet bywało 4.9, w rzeczywistości było to ok. 6 l. Teraz był problem zejść poniżej 7 l,
- bardzo częste błędy Motorstoerung (praktycznie zawsze na nierozgrzanym silniku, przy przyspieszaniu na 3-4 biegu).
W końcu w trafiłem do mechanika, który po wysłuchaniu historii złapał się za głowę i stwierdził, że na bank jest założony zły wałek, nie do silnika z DPF. Wałek wymienił na właściwy (zamiennik, AE CAM904) i rzeczywiście problemy z DPF zniknęły, do normy wróciło też spalanie (komputer pokazywał dalej dużo, ale rzeczywiste spalanie było czasem nawet poniżej 6 litrów, prawie tak, jak na początku), pozostała jednak cała reszta, łącznie z błędami Motorsteorung.
Mechanik twierdził, że należy wymienić również turbosprężarkę, tylko jakąś lepszą, bo moja pewnie była regenerowana na chińskich częściach. Po wymianie turbosprężarki zniknęły błędy, ale wróciło większe spalanie (regularnie powyżej 7 litrów), pojawiły się też efekty akustyczne (takie jakby pierdzenie/zgrzytnięcie) przy puszczaniu pedału gazu oraz krótkie szarpnięcia przy jednostajnej jeździe z większą prędkością, widoczne najbardziej na autostradzie, dość częste. Przy tych szarpnięciach było również słychać podobne odgłosy, jak wspomniane wyżej.
Po powrocie do mechanika ten tym razem stwierdził, że owe dźwięki pochodzą od chłodnicy EGR, która ma nieszczelność na osi klapki i przepuszcza tam spaliny (mówiłem, że przed wymianą turbiny tego nie było). Zgodziłem się na wymianę na nową, ale to już niestety nie przyniosło żadnej zmiany. Ostatnim pomysłem na problemy z mocą była zmiana oprogramowania i mapy silnika (za 1000 zł), ale na to się już nie zgodziłem, bo moim zdaniem, nawet jakby to cokolwiek poprawiło, to było by to tylko przykryciem rzeczywistego problemu.

W ubiegłym tygodniu zawieźliśmy samochód do kolejnego serwisu, zajmującego się naprawami tylko VW i Audi, diagnostyką, tuningiem itp. Tam po dwóch dniach stwierdzili, że przyczyną braku mocy jest... nieprawidłowy wałek rozrządu. Dokładnie to katalogowo jest prawidłowy, ale ich zdaniem w tym aucie i w tym silniku nie może być zamiennika, tylko i wyłącznie oryginalny wałek, że żaden z zamienników, nawet tych lepszych, nie ma parametrów identycznych z oryginałem (w szczególności chodzić ma o wzniosy krzywek sterujących pompowtryskiwaczami). Deklarują, że oni mogą to naprawić, są pewni swego, w razie czego deklarują bezkosztowe przywrócenie auta do stanu poprzedniego, jakby jednak mieli się pomylić. Cały szkopuł w tym, że sam oryginalny wałek ma kosztować 3100PLN, a całość 5000PLN.

Powiedzcie, czy to jest w ogóle możliwe, z tym wałkiem? Słyszał ktoś o czymś takim? Przecież jakby te zamienniki nie były odpowiednie, to nikt by ich nie montował, a jest takich pełno, różnych firm i w różnej cenie. Może ma ktoś inny pomysł, co z tym zrobić? Wydaliśmy na to auto do tej pory o wiele za dużo, a tu jeszcze taka zabójcza kwota. Auta nie chcemy w takim stanie sprzedawać, a temat chcielibyśmy w końcu zamknąć. Proszę o jakąś konstruktywną radę, pomoc, cokolwiek.
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: marcyb3 »

Napisz do Jacek Bugajski , kolega ci naprawi auto

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: wesol »

Jak zawsze. Zero wiedzy właściciela ale do tego pretensji nie można muec. Zero wiedzy mechanika ale tu właściciel takiego sobie sam wyszukał. Jak zawsze naprawa opiera się byle po taniości i potem cyrki. Jak zawsze zero faktury, paragonu by dochodzić prawe. Poprostu dymany na każdym kroku. Od zawsze było mówione do bls z DPF tylko wałek oryginał. Z tym że jak ganiales na niewłaściwym walku długo to zarżnąles wszystko w osprzęcie. Teraz to najtaniej wyciąć DPF już nieistotne czy wałek pod DPF czy nie. Cała reszta do weryfikacji.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
pitt55
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr wrz 26, 2018 20:58
Auto:: VW 1,6 MPI
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Gliwice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: pitt55 »

Za 5000 zł to kupisz sobie kompletny silnik używkę i wtedy masz problem z głowy. Ja bym tak zrobił.
farek
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 10, 2016 13:15
Auto:: Touran 1.9TDI 2006r.
Imię:: Rafał
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 2 razy

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: farek »

Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i opinie.

wesol - od ostatniego mechanika akurat mam wszystkie faktury.

W poniedziałek jadę do Pana Jacka Bugajskiego (275 km). Mam nadzieję, że nie na darmo.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: wesol »

Ogarnie sprawę na tym wałku co masz i będzie okej.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: marcyb3 »

farek pisze:Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i opinie.

wesol - od ostatniego mechanika akurat mam wszystkie faktury.

W poniedziałek jadę do Pana Jacka Bugajskiego (275 km). Mam nadzieję, że nie na darmo.
I to jest najlepsze rozwiązanie

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: JacaTouran »

farek pisze:Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i opinie.

wesol - od ostatniego mechanika akurat mam wszystkie faktury.

W poniedziałek jadę do Pana Jacka Bugajskiego (275 km). Mam nadzieję, że nie na darmo.
Dam sobie radę , bez obaw . Swoją droga ciekawy jestem bardzo wykonanych prac przy tym aucie , pewnie wyjdą fajne kwiatki :super:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: wesol »

Czekamy na wyniki.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: JacaTouran »

wesol pisze:Czekamy na wyniki.
Auto zriobione
Wytarty wałek
Wytarte panewki walka
Opiłki pod pokrywa zaworowa
Niewydajne pompowtryski
Nieszczelna vacum
Zabity na amen dpf

Już jeździ jak nalezy
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Problemy z mocą - winny wałek rozrządu?

Post autor: marcyb3 »

JacaTouran pisze:
wesol pisze:Czekamy na wyniki.
Auto zriobione
Wytarty wałek
Wytarte panewki walka
Opiłki pod pokrywa zaworowa
Niewydajne pompowtryski
Nieszczelna vacum
Zabity na amen dpf

Już jeździ jak nalezy
No i wszystko w temacie, teraz tylko cieszyć się z jazdy

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
ODPOWIEDZ