Strona 1 z 2
Logi AZV - pompowtryski
: czw lut 20, 2020 15:11
autor: rotter
Witam, jestem po regeneracji pompowtryskiwacza na cylindrze 3. Przed regeneracją korekcje szalały od +1.7mg/suw do +2.2mg/suw na tym cylindrze, BIP'y miałem w okolicy od -15 do +5. Po regeneracji korekcje wg mnie są bardzo dobre, jednak martwię się trochę o BIP'y które oscylują nawet do +50, czy jest to normalne w silniku 2.0 TDI 16V AZV ? Wrzucam logi:
1. Auto z rana po odpaleniu (nierozgrzany) grupy 013,018,023 oraz krótka przejażdżka:
http://vaglogi.pl/log-013_018_023_6iaWim.html
2. Auto po krótkiej przejażdżce, chwilowa przerwa oraz dalsza jazda, grupy 001,013,023:
http://vaglogi.pl/log-001_013_023_1P5TS.html
3. Auto po dalszej jeździe, chwile później rozgrzany, grupy 013,013,023:
http://vaglogi.pl/log-001_013_023_o9nCo.html
4. Auto na postoju,
rozgrzane, grupy 004,013,023:
http://vaglogi.pl/log-004_013_023_ud3DrmO.html
Dodam, że auto to Audi A3 8P 2004r AZV DSG DQ250. Ku mojemu zdziwieniu pompowtryskiwacze, które w nim siedziały miały numer z końcówką B (manual ?). Czy czasem te auto nie powinno mieć kompletu pompowtrysków z końcówką G ? Sterownik ECU: 03G 906 016 BH
Pozdrawiam.
Re: Logi AZV - pompowtryski
: czw lut 20, 2020 16:23
autor: wesol
Korekcje nadal liche. Kompresję sprawdzałeś?
Re: Logi AZV - pompowtryski
: czw lut 20, 2020 16:29
autor: rotter
Czemu liche? Maksymalnie chyba mają 1.1mg. Kompresji nie sprawdzałem
Re: Logi AZV - pompowtryski
: czw lut 20, 2020 17:07
autor: wesol
To już mocny stan podgorączkowy. Ważne są te wartości na plusie bo one świadczą o problemie. Minusowe tylko korygują pracę tych plusowych. Dobre korekcje to tak do 0.5 a nawet i mniej.
Re: Logi AZV - pompowtryski
: czw lut 20, 2020 18:16
autor: rotter
A co sądzisz o BIPach na tym regenerowanym 3 pompowtrysku? Jest ok?
Re: Logi AZV - pompowtryski
: czw lut 20, 2020 19:35
autor: wesol
Bipy są okej.
Re: Logi AZV - pompowtryski
: czw lut 20, 2020 20:03
autor: rotter
No ale ten 3 osiąga nawet 50 i więcej, to nie za dużo? Które wtryski wg Ciebie są jeszcze do roboty?
Re: Logi AZV - pompowtryski
: czw lut 20, 2020 21:18
autor: wesol
Nie bipy są okej. Ta pompka z wartościami dużymi na plusie ma słabą wydajność paliwową. Trzebaby zamienić ja miejscami z jakąś inną i wtedy loga robić.
Re: Logi AZV - pompowtryski
: sob lut 22, 2020 00:02
autor: JacaTouran
wesol pisze:Nie bipy są okej. Ta pompka z wartościami dużymi na plusie ma słabą wydajność paliwową. Trzebaby zamienić ja miejscami z jakąś inną i wtedy loga robić.
Zapomniałeś dopisać .... zamienić i założyć nowe śruby mocujące

. Robię zakład , ze stare są wyciągnięte .
Wg mnie chora polityka naprawy jednego wtrysku bez demontażu i chociazby sprawdzenia i regulacji pozostałych .
Re: Logi AZV - pompowtryski
: sob lut 22, 2020 11:36
autor: rotter
JacaTouran - śruby są nowe włożone byłem przy wymianie

Jednakże jest jedna kwestia. Auto ma DSG, wyciągnęliśmy pompowtrysk a tam komplet z końcówką B, wsadzony został G... Auto normalnie śmiga, ma pełną moc, nie faluje, nie ma błędów, korekcje na 3 cylindrze regenerowanym G bdb tylko ten BIP wysoki. Czy to czasem nie przez to, że tam jest G ? Byłem pewien na 100 procent, że jeżeli auto ma automata to powinien być tam wtrysk G... Teraz nie wiem co robić, czy kupić 3 pompowtryski z G czy naprawić ten swój uszkodzony B. Co radzisz ? Czy można póki co tym autem jeździć na 1 pompowtrysku z innej parafii ?
Pompowtrysk po regeneracji, jak widać bardzo dobrze wykonana robota bo 3 cylinder wzorcowy.
Sterownik ECU: 03G 906 016 BH, chyba powinien te G też ogarnąć?
Re: Logi AZV - pompowtryski
: sob lut 22, 2020 12:01
autor: wesol
wazne by byly wszystkie pompki z tego samego gatunku.
Re: Logi AZV - pompowtryski
: sob lut 22, 2020 13:10
autor: rotter
Generalnie myślę nad zmianą wszystkich na G, ale stopniowo... mogę na tym jezdzic poki co? Jakie moga byc objawy lub ewentualne usterki?
Re: Logi AZV - pompowtryski
: sob lut 22, 2020 14:06
autor: wesol
Czyli jakbyś wywalił skrzynie DSG i wstawił manualna to musiałbyś też wtryski wymienić. ETKA nie rozgranicza czy DSG czyanual. Podaje że i te i te mogą siedzieć w aucie. Ważne by wszystkie były z G albo z B. W zasadzie to ważne by wszystkie wtryski były równe czyli tak samo podające paliwo.
Re: Logi AZV - pompowtryski
: sob lut 22, 2020 14:32
autor: rotter
Kiedyś ludzie wspominali o zmianie oprogramowania zeby obslugiwaly dane wtryski? Czy jest koniecznosc robienia takiego czegos jezeli tu fabrycznie jest DSG, a wtryski byly z koncowka B?
Re: Logi AZV - pompowtryski
: sob lut 22, 2020 16:54
autor: wesol
Odpowiem ci jeszcze raz. ETKA podaje że dla silnika azv są pompki i B i G. Nie ma nic o tym czy DSG czy manual. A jakby silnik trafił do łodzi to jakie pompki by mialy być?