Dym po uruchomieniu auta

huragan1971
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 21, 2014 19:38
Auto:: Touran 1.9 TDI. 105 ,2010
Imię:: Bogusław
Lokalizacja: UK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Dym po uruchomieniu auta

Post autor: huragan1971 »

Witam. Kolegów mam kilka pytań odnośnie przyczyny dymu z wydechu a już piszę w czym problem.
Po uruchomieniu mojego Tourana(1.9TDI.BXE z 2009) po dodaniu gazu zaczął strasznie dymić zresztą po zdjęciu nogi z gazu też dymił od razu napiszę,że to był taki szczypiący dym (nie czarny ani niebieski jakiś bardzo..)
Poczytałem trochę o kolorach dymu i mniej więcej wiem co oznaczają.
Podejrzewałem kilka usterek,więc wziąłem się za podłączenie Vag i zrobiłem standardowo test wtryskiwaczy i turbiny. Wtryskiwacze są jak najbardziej w normie a turbina też pracuje (choć podczas gaszenia silnika trochę "gwiżdże"),ale zapomniałem o EGR,więc zrobiłem test i EGR i oto jakie są tego wyniki.
Grup 003, 1407/min, EGR off , 495.0 mg/str, 65.1%
Grup 003, 1407/min, EGR On, 475.0 mg/str 35.1%

Proszę o ocenę co oznaczają te parametry.
Wydaje mi się,że mam zawalony EGR,bo ku mojemu zdziwieniu po tym teście silnik przestał dymić,bo jak mi się wydaje tym testem wymusiłem działanie zaworu EGR tak czy nie? Czy może tak bardzo dymić gdy EGR jest np: otwarty czy zamknięty?

Jeszcze tak dla zasady napiszę,że test wtryskiwaczy wygląda następująco:

grupa 013 Cyl 1 (-0.07 mg/str) Cyl 2 (-0.09 mg/str) Cyl 3 (0.14 mg/str) Cyl 4 (0.00 mg/str)

grupa 018 we wszystkich grupach 0.0

grupa 023 Cyl 1 (-14.0) Cyl 2 (-2.0) Cyl 3 (-13.0) Cyl 4 (-38.0) podczas dodawania gazu wartości nieco się zmieniają,ale tylko trochę

Jeszcze przeprowadziłem test Turbiny i wyniki są następujące:

Engine speed 1407 /min , Charge Pressure Control Status ( ON ) , Boost Pressure (actual) 1030 mbar , Charge Pressure Control Duty Cycle 90.3%

A jesli Charge Pressure Control jest na OFF to Boost Pressure (actual) 979.2 mbar
a Charge Pressure Control Duty Cycle 9.9%

Proszę też o ocenę tych parametrów.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: JacaTouran »

Po pierwsze to nie są logi tylko testy elementów wykonawczych. Wtryski sprawdza się na stole probierczym , a nie vcds . Jak bardzo chcesz sprawdzić jak korygują vcds to zrób log dynamiczny w pełnym zakresie obrotów na 4 biegu .

Jak chcesz wyeliminować EGR to najzwyczajniej go zaslep i w drogę . Wywali check , ale mocy nie straci , a dymienie sam ocenisz . Turbo zazwyczaj na biegu jałowym nie dymi .
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: wesol »

Myślę że już Jacek po części wiesz co jest skiepszczone. Egr bym się nie czepiał. Duża szansa że to turbo już kończy żywot. Co do wtrysków to jak wiemy sprawdza się korekcje. Co znaczy słowo korekcja to trzeba w słowniku sobie wyczytać.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: JacaTouran »

wesol pisze:Myślę że już Jacek po części wiesz co jest skiepszczone. Egr bym się nie czepiał. Duża szansa że to turbo już kończy żywot. Co do wtrysków to jak wiemy sprawdza się korekcje. Co znaczy słowo korekcja to trzeba w słowniku sobie wyczytać.
Mogę się jedynie domyślać , jednak bez auta nie wróżymy , czasem wystarczy dym powąchać i sprawa wiadoma ;)
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
huragan1971
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 21, 2014 19:38
Auto:: Touran 1.9 TDI. 105 ,2010
Imię:: Bogusław
Lokalizacja: UK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: huragan1971 »

Dzięki Koledzy za wszelkie podpowiedzi. Najpierw zrobię tak jak napisał kolega JacaTouram przetestuję EGR, zobaczę jaki będzie wynik testu potem możliwe,że tak dla pewności i tak wymontuję EGR i porządnie go przeczyszczę (samochód ma przebieg 126 tyś km-udokumentowane).
Szczerze mówiąc też myślałem o turbinie,bo jak już pisałem wcześniej po zgaszeniu silnika słychać lekki świst a przysłuchiwałem się temu wiele razy i jest to na pewno dźwięk wydobywający się z turbiny..ale właśnie zdziwiło mnie to,że auto też dymiło na biegu jałowym w zasadzie nie miało znaczenia czy dodałem gazu czy nie,bo za autem wydobywała się chmura szczypiącego dymu a kolor to taki normalny jak z dizla. Tak jak już pisałem i nie wiem czy to jest przypadek czy nie,bo po teście EGR samochód przestał dymić.
Widzę też ,ze ilu ludzi tyle opinii,ale w sumie to się nie dziwię,bo bez zobaczenia auta ciężko stwierdzić coś na 100%.
Czytałem też gdzieś na innym forum,że może to być nawet od złego stanu świec żarowych,ale jakoś mi to na to nie wygląda...
Myślę,że to jedna z dwóch może trzech rzeczy egr, turbina lub może nawet wtryski.
Szczerze mówiąc aż tak bardzo nie znam się na testowaniu VAG,ale przed tymi testami,które wykonałem trochę sobie o tym poczytałem i zrobiłem według opisów,więc co nieco już wiadomo.

Proszę jeszcze o jakieś sugestie i podpowiedzi a ja będę działał dalej i informował o efektach na tym forum.
Co mogę jeszcze zrobić jaki wykonać test VAG związany z dymieniem?
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: zibi1961 »

Zdejm wężyk od EGR i zaślep go żeby nie uciekało podciśnienie będzie prościej niż zaślepianie EGR i też przejdzie w tryb awaryjny tylko nie od razu ,przejedź się kawałek wyskoczy błąd emission workshop. Nie wydaje mi się żeby dymił z powodu EGR-a .Syn ma podobny silnik w golfie i przyczyną była przepływka. Po wymianie dymienie ustało a silnik nabrał mocy.Dymić nie powinien czy to diesel czy benzyna.Turbina to raczej nie gwiżdże przy gaszeniu ale może być jakaś nieszczelność w dolocie .
Awatar użytkownika
wojtek2626
Zaawansowany
Posty: 381
Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
Auto:: Touran
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: wojtek2626 »

Odłącz odme od układu ssacego, dymienie i gryzace spaliny tez moze byc efektem uszkodzenia odmy w pokrywie zaworów sprawdzic nie zaszkodzi
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra :)
huragan1971
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 21, 2014 19:38
Auto:: Touran 1.9 TDI. 105 ,2010
Imię:: Bogusław
Lokalizacja: UK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: huragan1971 »

Dzięki Koledzy za wszystkie podpowiedzi. Zacznę działać i podzielę się spostrzeżeniami i napiszę czy problem ustąpił czy nie. Właśnie zauważyłem też, że na przepływomierzu powietrza jest a raczej na wsuwce założone są opaski zaciskowe (takie zwykłe tryczki plastikowe) zapewne poprzedni właściciel już przy tym grzebał a wcześniej nie zauważyłem tego możliwe,że tam coś nie styka lub może rzeczywiście przepływomierz jest uszkodzony....a czy można go jakoś sprawdzić? Czy tylko wymiana?

A jeśli chodzi o "gwizdy" to jestem przekonany,że to turbina wsłuchiwałem się wiele razy a wygląda to tak,że po wyłączeniu zapłonu jakby tak ułamek sekundy właśnie po słychać gwizd...

Oczywiście sprawdzę wszystko po kolei o czym pisaliście Koledzy.
Dzięki
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: zibi1961 »

Możesz spróbować odpiąć wtyczkę z przepływki ,auto wejdzie w tryb awaryjny i zobaczysz czy jest poprawa, możesz zamówić na internecie i masz 14 dni na zwrot .Tylko nie kupuj chińskiej .
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 576
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: Dziadek13 »

huragan1971 pisze:Właśnie zauważyłem też, że na przepływomierzu powietrza jest a raczej na wsuwce założone są opaski zaciskowe (takie zwykłe tryczki plastikowe) zapewne poprzedni właściciel już przy tym grzebał a wcześniej nie zauważyłem tego możliwe,że tam coś nie styka lub może rzeczywiście przepływomierz jest uszkodzony.
Po prostu wtyczka z przepływomierza ma urwany zaczep i żeby wtyczka nie wylatała do góry po prostu zastosował trytytke, nie świadczy to o uszkodzeniu przepływomierza.
Przepływomierz możesz sprawdzić w blokach pomiarowych silnika w grupie 003 na foto widać w drugim okienku jest ile powinno być a w trzecim ile przepływomierz może na rozgrzanym silniku powinno być jak na foto a jeśli w trzecim okienku będzie maleć przy dodaniu gazu np 166 mg/suw to oznacza uszkodzony przepływomierz.

Obrazek

Może być też tak ale ten wynik jest na zimnym silnku jak silnik nabierze temp to w tych okienkach są prawie jednakowe wyniki.

Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: wesol »

Może jednak wyjaśnię jak to jest z przeplywka. Na jałowych przy szczelnym układzie dolotowym, zamkniętym egrze wskazania będą sporo wyższe jak te żądane czyli nie 250 a jakieś okolice 400 mg/suw. Oczewiscie wałek od rozrządu nie może mieć wytartych krzywek bo wartości będą dużo niższe. Tak samo z zapchanym układem wydechowym. Także nieszczelność na rurze dolotowej ale za przeplywka spowoduje niskie wskazania przepływomierza. Czyli jak widać nie zawsze niskie wskazanie przeplywki to jej awaria. Jednak co by nie było to niskie wskazania przeplywki nie spowodują kopcenia a wręcz odwrotnie. Będzie bezdymne, ekonomicznie palił ale mam czy też nie będzie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Tunfan
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw mar 05, 2020 17:35
Auto:: Vw touran 2.0 tdi 2010
Imię:: Bartosz
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 1 raz

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: Tunfan »

a to kopcenie to tak bardzo intensywnie ??? tzn tuman dymu nic nie widać czy po prostu obłoczki z wydechu ??? jak odpalisz na zimnym silniku od razu leci dym czy po chwili dopiero ??
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: zibi1961 »

Zapotrzebowanie na powietrze zgłoszone przez sterownik silnika powinno się pokrywać z rzeczywistą masą powietrza dostarczoną silnikowi. Grupa 3 w blokach mierzonych pokazuje nam przede wszystkim pracę zaworu EGR .Nieprawidłowa praca EGR powoduje (między innymi) że wartości w poz 2 i 3 są różne. Po dodaniu gazu zawór EGR przymyka się ,zapotrzebowanie na powietrze w pozycji 2 wzrasta a w poz. 3 powinno być w miarę zgodne z poz 2.Ale EGR może się nie przymykać lub nie otwierać. Jak u Dziadek13 drugie foto ,silnik zimny EGR powinien być otwarty na full ,zapotrzebowanie na czyste powietrze 270 mg a dostaje 460 .EGR nie otwarł się ale jeżeli po przegazowaniu wartości z pozycji 2 i 3 pokryją się to EGR uważamy za jeszcze sprawny .Silnik zasysa powietrze i jak EGR przymyka się to zasysa więcej świeżego powietrza a mniej spalin i odwrotnie jak się otwiera to więcej spalin a mniej świeżego powietrza.Jeżeli wskazania w grupie 3 poz 3 wykroczą poza zakres 230-420 to sterownik silnika generuje błąd przepływki(nie miarodajny odczyt).
Najprościej bez VAG-a można sprawdzić odpinając wtyczke od przepływki. Samochód wejdzie w tryb awaryjny i nie będzie korzystał z odczytów przepływki tylko z parametrów zapisanych w sterowniku silnika i wtedy jeśli przepływka jest uszkodzona to powinna nastąpić poprawa pracy silnika . Nie będzie idealnie ale poprawa powinna być .Jak wcześniej pisałem mój syn w golfie 1.9 tdi miał podobne objawy bez błędu w sterowniku silnika,po zdjęciu wtyczki poprawa wymiana na oryginał ok 300 zł i śmiga.
huragan1971
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 21, 2014 19:38
Auto:: Touran 1.9 TDI. 105 ,2010
Imię:: Bogusław
Lokalizacja: UK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: huragan1971 »

Odpowiem koledze Tunfan..jeśli chodzi o to kopcenie to trochę to dziwnie wygląda,bo po odpaleniu silnika jakby tak od razu nie kopci,ale gdy tylko dodam gazu to z rury wydostaje się chmura dymu i wygląda mi to na normalny "szczypiący" dym jakby typowe spaliny jak już pisałem wcześniej nie jakiś czarny czy typowo biały. Dziś nie miałem za bardzo czasu,ale spojrzałem na przepływomierz i zauważyłem,że z boku z lewej strony jest cienki wężyk (do czego on służy?),który powinien być założony a właśnie nie był,więc go wcisnąłem odpaliłem na chwilę i nie kopcił,ale jak już pisałem wcześniej to tylko chwilę trwało,bo najzwyczajniej nie miałem czasu.
Przepływomierz już kupiłem oczywiście oryginalny tak czy siak go wymienię chociażby ze względu na urwane zaczepy..Jutro podłączę Vag i na spokojnie wszystko posprawdzam i podzielę się informacjami z wami. Przede wszystkim Bardzo Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie już mi dużo pomogły i znacznie pogłębiły moją wiedzę w tych tematach.


Wiem,że pewnie to nie miejsce,żeby pisać tu o tym,ale wczoraj oddałem samochód do gruntownego czyszczenia i mycia no i zonk...a nawet tego nie zauważyłem w pierwszej chwili,że non-stop działa mi wentylator! na zimnym silniku..czy mogli mi coś uszkodzić? Dziś z rana odpaliłem auto i dosłownie po 10 sekundach może nawet nie załączył się wentylator....co może być przyczyną?
Czytałem,że mógł się uszkodzić moduł na wentylatorze,że po prostu mogli go zalać. Czy tak mogło być? A może to bezpiecznik...sam nie wiem,który to nawet jest.
Proszę o pomoc.
Tunfan
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw mar 05, 2020 17:35
Auto:: Vw touran 2.0 tdi 2010
Imię:: Bartosz
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 1 raz

Re: Dym po uruchomieniu auta

Post autor: Tunfan »

huragan1971 pisze:Odpowiem koledze Tunfan..jeśli chodzi o to kopcenie to trochę to dziwnie wygląda,bo po odpaleniu silnika jakby tak od razu nie kopci,ale gdy tylko dodam gazu to z rury wydostaje się chmura dymu i wygląda mi to na normalny "szczypiący" dym jakby typowe spaliny jak już pisałem wcześniej nie jakiś czarny czy typowo biały. Dziś nie miałem za bardzo czasu,ale spojrzałem na przepływomierz i zauważyłem,że z boku z lewej strony jest cienki wężyk (do czego on służy?),który powinien być założony a właśnie nie był,więc go wcisnąłem odpaliłem na chwilę i nie kopcił,ale jak już pisałem wcześniej to tylko chwilę trwało,bo najzwyczajniej nie miałem czasu.
Przepływomierz już kupiłem oczywiście oryginalny tak czy siak go wymienię chociażby ze względu na urwane zaczepy..Jutro podłączę Vag i na spokojnie wszystko posprawdzam i podzielę się informacjami z wami. Przede wszystkim Bardzo Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie już mi dużo pomogły i znacznie pogłębiły moją wiedzę w tych tematach.


Wiem,że pewnie to nie miejsce,żeby pisać tu o tym,ale wczoraj oddałem samochód do gruntownego czyszczenia i mycia no i zonk...a nawet tego nie zauważyłem w pierwszej chwili,że non-stop działa mi wentylator! na zimnym silniku..czy mogli mi coś uszkodzić? Dziś z rana odpaliłem auto i dosłownie po 10 sekundach może nawet nie załączył się wentylator....co może być przyczyną?
Czytałem,że mógł się uszkodzić moduł na wentylatorze,że po prostu mogli go zalać. Czy tak mogło być? A może to bezpiecznik...sam nie wiem,który to nawet jest.
Proszę o pomoc.
podłacz kabel na start, jesli myli silnik to zobacz czy wtyczka z czujnika temp nie spadla, a co do mojego pytania o dym pytalem bo juz 2 razy mialem na warsztacie sytuacje kiedy byla chmura dymu po chwili od odpalenia i 2 razy okazalo sie ze "chłodnica egr" tudzież wymiennik puszczal mala ilosc plynu i stad dymek.ale jesli piszesz ze jest on gryzacy i czuć woń paliwa to raczej nie
ODPOWIEDZ