Montaż Elektrozaworu do Webasto N279 ( 1T0820036C)
: śr lip 25, 2012 13:55
Elektro zawór służy do zamykania lub otwierania przepływającego powietrza steruje on tym powietrzem zamyka go i otwiera. Montowany on jest seryjnie przy ogrzewaniach postojowych webasto bo powoduje zamykanie się i ogrzewanie środka kabiny samochodu . Przydatny jest zimą bo w ciągu około 2 min. mamy nagrzany samochód w środku i nie musimy skrobać szyb ani odśnieżać na zewnątrz .
Klasyfikacja
W zależności od typu elementu sterującego, możemy wyróżnić elektrozawory sterowane pojedynczym elektromagnesem, bądź też wyposażone w silniki krokowe pozwalające na płynne sterowanie przepływem.
W zależności od przenoszonych przepływów, wyróżniamy:
- zawory bezpośredniego działania (w których element wykonawczy bezpośrednio zamyka lub otwiera przepływ)
- zawory z serwosterowaniem (w których element wykonawczy steruje jedynie niewielką częścią strumienia, a do otwarcia lub zamknięcia właściwego zaworu wykorzystywane są siły wytworzone przez ciśnienie w obwodzie sterującym)
- zawory z serwosterowaniem i wspomaganiem otwarcia (jak wyżej, z tym, że do pracy nie jest potrzebna wstępna różnica ciśnień)
1T0820036C - Zawór elektromagnetyczny
8K0973702 - Oprawka wtyczki ze stykami
N01508213 - 2szt nakrętki do przykręcenia zaworu N279 do uchwytu
1T0819147B - Uchwyt zaworu N279 model do silników 1,9 TDI
1T0819147D - Uchwyt zaworu N279 model do silników 2,0 TDI
1T0971375A - Adapter- przewód elektryczny zawór elektromagnetyczny- ( tylko 2,0 TDI )
1. Czynność jaka z robimy ciągniemy przewód z wtyczki webasto (J364) z PIN 6 jak to
opisywał ( jarry w VW Touran Webasto Rozbudowa podgrzewacza Ogrzewanie
postojowe ) i wpinamy wo wtyczki do oprawki wtyczki (8K0973702) w PIN 1 do PIN 2
wtyczki ciągniemy kabel do masy samochodu (najlepiej na lewym słupku pod
zbiornikiem spryskiwaczy )
Dołączam schemat połączenia do modelu 1,9 TDI AVQ ,BKC ,BLS
Żeby lepszy był dostęp do kolektora wydechowego z lewej strony ELSAWIN zaleca
zjecie wytłumienia rynny podszybia ( zaciśnięte jest na podkładkach zaciskowych ). I
potem odkręcenie ściany grodziowej podszybia wtedy mamy wielki pole do
podłączania i manewru wszystkim ( jest możliwościowy tez podłączenia tam pod masę
zbiorczą jeżeli ktoś nie chce montować jak zalecane na lewym słupku pod zbiornikiem
spryskiwacza)
2. Pryskamy 2 śruby z kolektora wydechowego WD-40 bo czasami są zapieczone i
żeby nie urwać śruby lub nie wykręcić nakrętkę razem ze szpilka.
3. Wkładamy na szpilki i przykręcamy tymi samymi śrubami uchwyt elektrozaworu.
W uchwycie elektrozaworu szpilki do zamocowania elektrozaworu muszą znajdować się
do ściany grodziowej samochodu tak jak na rysunku .
4. Mocujemy elektrozawór na uchwycie i dokręcamy 2 nakrętkami (N01508213)
Elektrozawór powinien być zamocowany na uchwycie 2 wylotami do góry i jednym do
dołu tj . na rysunku.
5. Następnie podłączamy obieg płynu chłodzącego wobec danego schematu . Opis
schematu dołączonego dotyczy modeli silników 1,9 TDI AVQ, BKC i BLS
6. Kodowanie podłączonego zaworu N279 za pomocą VCDS
wchodzimy - 18 kanał - Aux.Heat
wciskamy - Coding - 07
i w software coding zmieniamy
0001?12 - blokowanie zaworu N279
0 - zawór nie jest blokowany (także gdy brak zaworu)
1 - blokada zaworu po włączeniu webasto
[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 21:48 ]
Dołączam do opisu
Klasyfikacja
W zależności od typu elementu sterującego, możemy wyróżnić elektrozawory sterowane pojedynczym elektromagnesem, bądź też wyposażone w silniki krokowe pozwalające na płynne sterowanie przepływem.
W zależności od przenoszonych przepływów, wyróżniamy:
- zawory bezpośredniego działania (w których element wykonawczy bezpośrednio zamyka lub otwiera przepływ)
- zawory z serwosterowaniem (w których element wykonawczy steruje jedynie niewielką częścią strumienia, a do otwarcia lub zamknięcia właściwego zaworu wykorzystywane są siły wytworzone przez ciśnienie w obwodzie sterującym)
- zawory z serwosterowaniem i wspomaganiem otwarcia (jak wyżej, z tym, że do pracy nie jest potrzebna wstępna różnica ciśnień)
1T0820036C - Zawór elektromagnetyczny
8K0973702 - Oprawka wtyczki ze stykami
N01508213 - 2szt nakrętki do przykręcenia zaworu N279 do uchwytu
1T0819147B - Uchwyt zaworu N279 model do silników 1,9 TDI
1T0819147D - Uchwyt zaworu N279 model do silników 2,0 TDI
1T0971375A - Adapter- przewód elektryczny zawór elektromagnetyczny- ( tylko 2,0 TDI )
1. Czynność jaka z robimy ciągniemy przewód z wtyczki webasto (J364) z PIN 6 jak to
opisywał ( jarry w VW Touran Webasto Rozbudowa podgrzewacza Ogrzewanie
postojowe ) i wpinamy wo wtyczki do oprawki wtyczki (8K0973702) w PIN 1 do PIN 2
wtyczki ciągniemy kabel do masy samochodu (najlepiej na lewym słupku pod
zbiornikiem spryskiwaczy )
Dołączam schemat połączenia do modelu 1,9 TDI AVQ ,BKC ,BLS
Żeby lepszy był dostęp do kolektora wydechowego z lewej strony ELSAWIN zaleca
zjecie wytłumienia rynny podszybia ( zaciśnięte jest na podkładkach zaciskowych ). I
potem odkręcenie ściany grodziowej podszybia wtedy mamy wielki pole do
podłączania i manewru wszystkim ( jest możliwościowy tez podłączenia tam pod masę
zbiorczą jeżeli ktoś nie chce montować jak zalecane na lewym słupku pod zbiornikiem
spryskiwacza)
2. Pryskamy 2 śruby z kolektora wydechowego WD-40 bo czasami są zapieczone i
żeby nie urwać śruby lub nie wykręcić nakrętkę razem ze szpilka.
3. Wkładamy na szpilki i przykręcamy tymi samymi śrubami uchwyt elektrozaworu.
W uchwycie elektrozaworu szpilki do zamocowania elektrozaworu muszą znajdować się
do ściany grodziowej samochodu tak jak na rysunku .
4. Mocujemy elektrozawór na uchwycie i dokręcamy 2 nakrętkami (N01508213)
Elektrozawór powinien być zamocowany na uchwycie 2 wylotami do góry i jednym do
dołu tj . na rysunku.
5. Następnie podłączamy obieg płynu chłodzącego wobec danego schematu . Opis
schematu dołączonego dotyczy modeli silników 1,9 TDI AVQ, BKC i BLS
6. Kodowanie podłączonego zaworu N279 za pomocą VCDS
wchodzimy - 18 kanał - Aux.Heat
wciskamy - Coding - 07
i w software coding zmieniamy
0001?12 - blokowanie zaworu N279
0 - zawór nie jest blokowany (także gdy brak zaworu)
1 - blokada zaworu po włączeniu webasto
[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 21:48 ]
Dołączam do opisu