Strona 1 z 1

1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: pn maja 25, 2020 11:18
autor: Pinto
Witam,

Otóż mam problem z wysokimi Bipami w programie VCDS, oprócz tego samochód zużywa olej, jakieś 0,5L na 2000 km. Mimo tego nie mam problemów z pracą silnika - przyśpiesza ok, odpala od strzała czy zimny, czy ciepły. Zaczęło mnie zastanawiać czy przyczyną nie będzie w tym wypadku pompa tandem - przy wymianie filtra paliwa okazało się że wkład filtra jest cały czarny, pomimo że w samym zbiorniku paliwo wyglądało na czyste, poprzednia wymiana jeszcze przez poprzedniego właściciela miała miejsce jakieś 13000 km wcześniej... Pytanie mam następujące, czy warto wymienić pompę tandem przy takich objawach, czy może dalej szukać przyczyny ?

Re: 1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: pn maja 25, 2020 12:25
autor: zibi1961
Może tankujesz nieodpowiednie paliwo .Brud na filtrze to oznaka brudnego paliwa. zmień wkład filtra i zatankuj na innej stacji . Nawet po kilkudziesięciu tysiącach filtr nie powinien być czarny .

Re: 1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: pn maja 25, 2020 12:44
autor: Pinto
A czy bipy na dużym minusie też mogą być spowodowane kiepskiej jakości paliwem ? - tankuje paliwo na różnych stacjach, a bipy się nie zmieniają od momentu zakupu auta...

Re: 1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: pn maja 25, 2020 13:21
autor: zibi1961
Jakość paliwa ma duże znaczenie ale u ciebie bip-y są wszystkie na minusie co wskazuje na zbyt niskie ciśnienie paliwa z tym że -50 to nie tragedia. Mechanik może sprawdzić jakie jest ciśnienie na pompie tandem i ewentualnie ją wymienić nawet na używkę bo dostęp jest dobry tylko uszczelkę trzeba dokupić .

Re: 1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: pn maja 25, 2020 15:03
autor: wesol
Simmering w tandemie może być zdupczony.

Re: 1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: pn maja 25, 2020 15:12
autor: Pinto
Jeszcze jedno pytanie, w chwili obecnej siedzi pompa bosch, czy mogę ją wymienić na luka po regeneracji - no i czy luk oprócz wady króćca posiada jeszcze jakieś inne mankamenty względem boscha - pytam bo regenerowane pompy luka po wymianie simeringów, przerobieniu obluzowującego się króćca na gwintowany są dużo tańsze i lepiej dostępne ?

Re: 1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: pn maja 25, 2020 17:21
autor: wesol
Są zamienne ale nie widzę sensu. Wymień simmering w niej i będzie śmigać dalej. luka nowsze też mają wkręcany króciec. Zresztą w tym starszym rozwiązaniu też wystarczy docisnąć króciec i zaklepac i spokój na 5-10 lat a roboty na 5 minut.

Re: 1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: pn maja 25, 2020 21:34
autor: Pinto
Hmmm... A czy ten simering może powodować również zbyt małe ciśnienie na pompie (wysokie bipy), czy raczej to już pompa przytarta?

Re: 1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: wt maja 26, 2020 20:44
autor: Dziadek13
Luk lubi przeciekać puszczają uszczelki i paliwo leci po bloku.

Re: 1.9 TDI - uszk. pompa tandem czy może coś innego...

: wt maja 26, 2020 22:06
autor: wesol
Nie uszczelki tylko ten simmering. Na rynku aut luk poprostu częściej występuje no i pierwsze TDI pd miały luk.

Co do pompy to może łatwiej, prościej zmierzyć to ciśnienie zamiast gdybać, kombinować, wymieniać pompy wpierw pidcietajac szkłem nie powiem co kupujac używkę a na końcu kupując nową.