Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: Wojol »

Witam, wiem, że temat był już wałkowany kilka razy jednak wciąż nie dałem sobie rady z tym problemem, założyłem nowy temat aby opisać wszystko bardziej dokładnie. Z góry dzięki za pomoc.
Pacjent Touran 2007r, 2.0 TDI BMM 140km DSG (po chipie u Jacka 159 z wyrzuceniem dpf i egr),posiadam też wymieniony rozrusznik z start/stop który ma więcej ząbków valeo.
Autem jeżdżę prawie rok, z początku nie było żadnych problemów, po pół roku 3/4 razy w miesiącu zdarzało się tak, że na rozgrzanym silniku przy próbie odpalanie odpalał i od razu gasł ale tylko za pierwszym razem, kolejne odpalanie szło bez problemu. Problem znikł i pojawił się inny.
Aktualnie przy próbie odpalenie auta po jeździe ponad 20min i rozgrzanym silniku auto strasznie szarpie, czuć jak silnik chciałby wyskoczyć.
Wczoraj ściągnąłem pokrywę, wymieniłem uszczelniacze na pompowtryskiwaczach, wałek jest w miarę dobrym stanie( wymieniony 50kk temu wraz z nowymi wtryskami) jednak gniazda zaworów są w nie najlepszym stanie.
Wymieniony został olej z filtrami i nowa uszczelka na vacu jednak nic z tego wszystkiego nie pomogło.
Poza tym auto chodzi idealnie.

Gniazda zaworów:
3.jpg
Na zimnym silniku
1.jpg
Na ciepłym
2.jpg
Odpalanie na zimnym:
https://www.youtube.com/watch?v=f52xJ8H ... e=youtu.be
Z zewnątrz :
https://youtu.be/QJ0Zv6PKB_0
Auto też puszcza dymka przy odpaleniu:
https://www.youtube.com/watch?v=ljD0pxq-MKA
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: zibi1961 »

W grupie 23 masz za duże minusy trzeba sprawdzić ciśnienie na pompie tandemowej bo tak duże korekty na minus sugerują za niskie ciśnienie paliwa .
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: Wojol »

Oki, sprawdzę vaccu. Załóżmy, że ciśnienie na niej będzie zbyt małe, może to powodować takie odpalanie na ciepłym?
Czy pompa będzie do wymiany czy może ją uratować wymiana zestawu uszczelek takie coś jak to https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 8U_EdzHO6M
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: wesol »

Co ci po tym rozruszniku z piętnastoma ząbkami jak i tak silnikiem korbuje. Rozrusznik ma być sprawny, akumulator mocny a kable pożądne.
Piszesz że oringi wymieniałes ale czy wymieniasz je dla samej idei czy po coś to robisz konkretnie. Może podaj informacje czy były pokaleczone, ewentualnie fotki tych oringow. Domyślać się mam że były poszarpane czy były dobre?

Puki co to silnikiem kręci jak Gustlik w pancernych.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
wojtas4589
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: ndz lis 03, 2019 19:27
Auto:: GOLF BKC 2004
Imię:: Wojciech
Lokalizacja: Ełk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: wojtas4589 »

Zgadzam się, rozrusznik do regeneracji albo akumulator do ładowania bądź wymiany.
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: Wojol »

Uszczelki vacu chciałem wymienić aby wyeliminować ten problem i sprawdzić stan wałka.
Akumulator był wsadzony nówka sztuka i dalej tak to wyglądało, na zimnym odpala idealnie więc to też nie wina akusia.
Rozrusznik był wymieniony przez poprzedniego właściciela, jest to modyfikacja która niby usprawnia odpalanie, zresztą jest manuał u nas na forum, mimo wszystko sam się zastanawiałem czy to nie wina rozrusznika, mam w piwnicy stary oryginalny i spróbuję go podmienić.
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: zibi1961 »

Daj spokój jak dobrze kręci to po co
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: wesol »

Przecie kręci że może zna liczyć jak tłoki chodzą. Ta podmiana nie jest że tak powiem w większości przypadków potrzebna. Wystarczy seryjny rozrusznik usprawnić, kable pożądnie zarobione i Aku mocny i będzie palił i na dziesiecio zębowym.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: Wojol »

Na innym forum powiedzieli, że rozrusznik na rozgrzanym klei i dlatego tak szarpie przy odpalaniu.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: wesol »

Nie wiem co to znaczy klei czy co tam. Widać że kręci pomału a czy to z powodu lichego aku czy może rozrusznik zatarty czy może jedną szczotka się obwieściła to musisz sprawdzić.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: Wojol »

Za bardzo skupiliście się na tym pierwszym odpaleniu, akurat wtedy wyjątkowo długo kręcił co praktycznie w ogóle się nie zdaza, zwróćcie uwagę na kolejne odpalenia gdy odpala od razu jednak trzesie silnikiem i cała buda, w tym tkwi problem.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: wesol »

Ma kręcić zawsze dobrze. Mają być obroty na wale korbowym przy kręceniu 280 obr/min. Druga sprawa to to że odpal, przegazuj go na kilka sekund na wyższych obrotach. Wtedy zgaś i próbuj odpalać. Przegaziwac na 10 sekund na 3000 obr by rozgonić ewentualne powietrze w układzie paliwowym. Wtedy zdaje relację.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: Wojol »

Wymieniłem rozrusznik, odpala jeszcze gorzej, dużo dłużej go męczy jednak nie ma tak mocnego szarpnięcia silnikiem.
Od razu dużo bardziej kopci przy odpalaniu, śmierdzi paliwem.

Twoja metoda z przegazowaniem auta nic nie dała, dalej odpala tak samo.
Jutro sprawdzam kompresję oraz sprawdzę blokadami czy się rozrząd nie przestawił.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: wesol »

Kręcić ma odpowiednią ilość obrotów a nie na jakieś szarpnięcia mierzysz. Będzie korbowac 200 obrotów to palić dobrze nie będzie. Będzie 280 to będzie palił poprawnie. Jak mówiłem że nie ma obrotów to albo rozrusznik albo aku albo kable.

Skoro mówisz że mimo wszystkonpali kiepsko to wygląda na to że paliwa nie daje tyle co powinno. Albo tandem lichy albo coś nie halo z wtryskami.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Post autor: marcyb3 »

Jedź do Jacka i będziesz miał naprawione ,a tak to widzę że kombinujesz jak koń pod górę, autostradą w 40 minut dojedziesz i będziesz wiedział co go boli

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
ODPOWIEDZ