Strona 1 z 5

[Manual] Montaż podłokietnika regulowanego

: sob lip 28, 2012 13:59
autor: andrz3j
Wymiana podłokietnika zwykłego na regulowany (regulowana wysokość i wysuwany).

Aby dokonać modyfikacji będziemy potrzebować:
1. Podłokietnika regulowanego z konstrukcją (można użyć samego podłokietnika z częścią metalową i przynitować lub przykręcić)
2. Tylnego panela z wycięciem (można stary dociąć samemu- ja tak zrobiłem)
3. Śrubokręt, klucz "13", Torxy
4. ....


Część praktyczna:
1. Tak wyglądał mój podłokietnik nieregulowany.

Obrazek

Zaczynamy od wyciągnięcia schowka pod podłokietnikiem.


Obrazek

Następnie musimy wymontować tylny nawiew, w tym celu potrzebujemy śrubokręta aby nacisnąć dwa zatrzaski;wówczas nawiew wyjdzie...


Obrazek

Otwieramy pojemnik na napoje pod wtykiem zapalniczki z tyłu, odkręcamy torxem śrubę znajdująca się po środku a śrubokrętem naciskamy dwa zatrzaski po bokach.

Obrazek

Kolejnym krokiem będzie odkręcenie torxem śruby znajdującej się nad zapalniczką (nie zapomnijmy o wypięciu wtyczki z zapalniczki) i panel tylni zdejmujemy.

Obrazek

Konstrukcję tylną zdejmujemy odkręcając torxem 6 szt. śrub

Obrazek

Kolejny krok to podniesienie gumowych osłon od pojemników na napoje znajdujących się pod hamulcem ręcznym i odkręcenie torxem dwóch śrub.

Obrazek

Potem trzeba chwytając za skórzaną osłonę od mieszka zmiany biegów wyciągnąć go (w razie potrzeby delikatnie podważyć tępym narzędziem). Pod mieszkiem mamy kolejną śrubę torx do odkręcenia.Potem dobrze jest zdjąć panele w pobliżu panela środkowego obok przestrzeni nóg z przodu.

Obrazek

Aby wyciągnąć cały cały plastikowy panel środkowy niekiedy potrzeba jeszcze poluzować hamulec ręczny. (dobrze jest zapamiętać na którym ząbku chwyta hamulec lub zmierzyć w którym miejscu nakręcona jest śruba od regulacji linek od hamulca ręcznego)

Obrazek


Po zdjęciu osłony podłużnej znajdującej się pomiędzy siedzeniami możemy rozpocząć prace nad demontażem konstrukcji nośnej podłokietnika. W tym celu należy poluzować śruby "13" znajdujące się po obu stronach konstrukcji i odkręcić dwie małe śruby .

Obrazek

Teraz całość możemy zacząć składać w odwrotnej kolejności... Jeśli nie posiadamy oryginalnego panela tylnego możemy stary wyciąć piłką...

Obrazek

A tak wygląda "nowy" regulowany podłokietnik...

Obrazek

: sob lip 28, 2012 14:01
autor: seba244
I git :piwo:

: sob lip 28, 2012 21:54
autor: jarry
dołożyłem do spisu manuali :)

: sob lip 28, 2012 22:22
autor: Tomasz_W-wa
Świetny opis, mnie też to czeka, bo ten podłokietnik nieprzesuwany to jakaś kpina, w trasie w ogóle się nie przydaje.
Jeszcze raz dzięki bo ułatwi mi bardzo podmianę podłokietnika na ten przesuwany.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

: pn sie 27, 2012 12:29
autor: Marekk
Manual.... ;) bardzo mi sie przydał do dostania sie do tylnej zapalniczki :) :piwo:

: pn sie 27, 2012 13:37
autor: Dodi
dodam od siebie ze można to zrobić bez zdejmowania tunelu środkowego...

: pn sie 27, 2012 17:21
autor: andrz3j
Dodi pisze:dodam od siebie ze można to zrobić bez zdejmowania tunelu środkowego...
Przynitowując lub przykręcając do starej konstrukcji tylko samą część górną podłokietnika...(wspomniałem o tym w opisie). Ale z opisem wydaje mi się że sprawniej pójdzie niź zabawa w nitowanie..

: pn mar 18, 2013 21:45
autor: ŁukaszTouran
Kupiłem podłokietnik wraz z tylną osłoną. Tylko zauważyłem że nie blokuje się podczas regulacji góra, dół. Można to jakoś naprawić?

: pn mar 18, 2013 21:58
autor: Eljot
Dodi pisze:dodam od siebie ze można to zrobić bez zdejmowania tunelu środkowego...
Też tak zrobiłem.
:)

: wt mar 19, 2013 09:28
autor: Dodi
ŁukaszTouran pisze:Kupiłem podłokietnik wraz z tylną osłoną. Tylko zauważyłem że nie blokuje się podczas regulacji góra, dół. Można to jakoś naprawić?
to znaczy, że nie sprawdziłeś przy zakupie albo jak kupowałeś przez alledrogo to sprzedawca Cię o tym nie poinformował... :( masz połamane te "listki/zapadki" aluminiowe... wątpie żeby dało sie cos z tym zrobic... to delikatna konstrukcja i raczej nienaprawialna...

: wt mar 19, 2013 09:35
autor: ŁukaszTouran
to znaczy, że nie sprawdziłeś przy zakupie albo jak kupowałeś przez alledrogo to sprzedawca Cię o tym nie poinformował... masz połamane te "listki/zapadki" aluminiowe... wątpie żeby dało sie cos z tym zrobic... to delikatna konstrukcja i raczej nienaprawialna...
znaczy kupiłem to za groszę, więc i tak mimo to wartało wziąć :)
Można to jakoś rozebrać ?

: wt mar 19, 2013 09:38
autor: Dodi
znaczy kupiłem to za groszę, więc i tak mimo to wartało wziąć :)
może i warto ale regulacji juz nie bedziesz miał...a to przecież o to chodzi przy zamianie...
ŁukaszTouran pisze:Można to jakoś rozebrać ?
zdejmij osłone mechanizmu zapadkowego, to zobaczysz o czym pisałem i o co chodzi w tym wszystkim...

: wt mar 19, 2013 09:42
autor: ŁukaszTouran
zdejmij osłone mechanizmu zapadkowego, to zobaczysz o czym pisałem i o co chodzi w tym wszystkim...
ok spróbuje coś w takim razie podziałać. Dzięki za info. Jak sie uda coś temat ogarnąć to dam znać

: śr mar 20, 2013 00:59
autor: materazzi
Najprawdopodobniej masz ukruszony mechanizm , raczej nic sie nie da zrobic.. Tez tak mialem i wymienilem pcaly podlokietnik

: śr mar 20, 2013 09:56
autor: Przemek_85
Ja też mam ten mechanizm połamany, i nie zawsze podłokietnik utrzymuje się w takiej pozycji jak sobie ustawię. Da się sam ten mechanizm dostać w ASO czy tylko zakup nowego podłokietnika pozostaje?