Czujnik G62 wskazania temp.
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Czujnik G62 wskazania temp.
Szukam informacji na temat czujnika G62 chodzi dokładnie o wyświetlanie temp na liczniku i w vcds np kanał 005, a pytam dlatego bo na liczniku jest 90' a w vcds kanał 005 jest 72' a przeglądając wcześniejsze przeglądy miałem 86'.
Silnik pali,błędów brak tylko zdziwiła mnie ta różnica czyżby czujnik nie był liniowy na wskaźnik i ecu?.
Silnik pali,błędów brak tylko zdziwiła mnie ta różnica czyżby czujnik nie był liniowy na wskaźnik i ecu?.
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Czujnik G62 wskazania temp.
... to nie jest wina czujnika, tak jest domyslnie skonfigurowany eeprom w zegarach, jesli chcesz miec temp "liniową" trzeba edytowac eeprom w zegarach 

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Czujnik G62 wskazania temp.
Pomyliłeś czujniki. G2 jest na instrument a g62 jest dla silnika. Teraz jest w liczniku tak zmodzony soft że jak jest temp do 75 czy 76 stopni to szafa pokazuje tak właśnie ledwo co wskazówkę uniesioną. Po przekroczeniu tego progu czyli jest cis koło 77 wskazówka na szafie idzie na pion i pokazuje niby 90 stopni. Takie oszukiwanie. Temp cieczy może rosnąć nawet tak do stu paru a i tak na szafie będzie jakby 90 stopni. Dopiero powyżej stu z dobrym hakiem wskazówka idzie dalej w górę.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Czujnik G62 wskazania temp.
Nie pomyliłem czujnika chodziło mi właśnie o G62/G2 czteropinowy za pompą wakum .
O ten mi chodziło.

Dzięki za wyjaśnienie z czujnikiem.
O ten mi chodziło.

Dzięki za wyjaśnienie z czujnikiem.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Czujnik G62 wskazania temp.
To tylko tyle że w jednej obudowie są dwa ale nadal to dwie rzeczy. Pisałeś o g62 więc jeśli z niego odczytywałem temp płynu i porównywałes ze wskazówka to mogą się rozjechać znacznie. Sprawdź odczyt z G2 i szafą. Najlepiej na postoju siedzieć z laptopem i trzymać auto na gazie. Nawiewy wyłączone. Żeby obniżyć temp silnika to nawiew na full a silnik nawet można zgasić ale na jałowych też wystarczy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Czujnik G62 wskazania temp.
Ok dzięki sprawdze, ale nasuwa się pytanie o ile może się rozjechać parametr między licznikem a komputerem bo wiadomo że różnica wpływa na spalanie a i zimą na odpalanie.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Czujnik G62 wskazania temp.
Powiadają że różnica do 5 stopni ale to chodzi tylko o poprawne działanie tegoż podwójnego czujnika. Generalnie temperatura robocza silnika jest od równo 68 stopni. To jest próg w którym nie ma już jakiegoś zwiększania dawki paliwa w benzynowcach ssania itp. Oczewiscie temp wyższa to lepsze spalanie itd zwłaszcza w benzynie bo silnik benzynowy działa na zasadzie wtrysniecia benzyny do gorącej komory i odparowuje w powietrzu. Diesel ma inaczej bo spręża powietrze które to od tego ściskania samo z siebie rozgrzewa się to kilkuset stopni i wtedy rozpylona jest ropa w postaci mikro kropelek. One ulegają samozapłonowi od tego gorącego powietrza.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC