BLS - wady
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sob wrz 05, 2020 14:28
- Auto:: A4 B7 1.8T quattro 2007
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
BLS - wady
Witam, jestem nowy na forum i temat miałem założyć całkowicie gdzie indziej, ale nie dostałem linku aktywacyjnego konto do tej pory więc temat ląduje tutaj.
Poszukuję drugiego auta na co dzień na dojazdy do sklepu, pracy i ewentualnie przewiezienia czegokolwiek. Po przejrzeniu ofert padło na Seata Leona II gen 1.9 o oznaczeniu silnika BLS z wyciętym dpfem. Jako, że zależy mi na bezawaryjności i dobrym ocynku blachy padło na ten model. Oczywiście po wstępnym researchu okazało się, że silniki BXE i BLS miewały problemy z wystrzeliwującymi korbami oraz szybko wycierającymi się panewkami.
I tutaj pada moje pytanie mianowicie czy warto zaryzykować i brać Leona z tym silnikiem oraz czy wymiana panewek na sputterowe rozwiązuje problem raz na zawsze? Czy problem leży również w wadliwej konstrukcji korbowodów? Czytałem też coś na temat śrub korbowodowych, ale opinie są różne. Proszę o pomoc.
Poszukuję drugiego auta na co dzień na dojazdy do sklepu, pracy i ewentualnie przewiezienia czegokolwiek. Po przejrzeniu ofert padło na Seata Leona II gen 1.9 o oznaczeniu silnika BLS z wyciętym dpfem. Jako, że zależy mi na bezawaryjności i dobrym ocynku blachy padło na ten model. Oczywiście po wstępnym researchu okazało się, że silniki BXE i BLS miewały problemy z wystrzeliwującymi korbami oraz szybko wycierającymi się panewkami.
I tutaj pada moje pytanie mianowicie czy warto zaryzykować i brać Leona z tym silnikiem oraz czy wymiana panewek na sputterowe rozwiązuje problem raz na zawsze? Czy problem leży również w wadliwej konstrukcji korbowodów? Czytałem też coś na temat śrub korbowodowych, ale opinie są różne. Proszę o pomoc.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BLS - wady
Nie tam żadne wycieranie się panewek czy wadliwe korbowody tylko panewki korbowodów dostarczał dostawca i miały wadę. W zasadzie to wymuszenie ekologiczne i nie zawierają ołowiu który powoduje poślizg. Zmieniasz panewki na sputerowe i masz auto już bez wad.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 61
- Rejestracja: wt sie 27, 2019 17:37
- Auto:: 1T1 1.9 BLS '06 PFL
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Łomianki / Warszawa
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BLS - wady
Ja u siebie panewki z wałkiem rozrządu ostatnio wymieniałem ponad 200000 przejechały, patologi nie było, można było jeszcze pojeździć (opinia brata mechanika).
-
- Przeglądacz
- Posty: 74
- Rejestracja: pt wrz 18, 2015 13:20
- Auto:: Touran '09 BKC(BLS GEAR)
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: KnO
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: BLS - wady
Mam BLSa od 70kkm,aktualnie 307kkm i złego słowa nie mogę powiedzieć.
DPF wykastrowany to nie pali jak smok, i turbo jeszcze fabryczne.
DPF wykastrowany to nie pali jak smok, i turbo jeszcze fabryczne.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BLS - wady
Powtarzam jeszcze raz. Panewki albo są wadliwe albo nie. Albo służą na wieki bo to w zasadzie się nie zużywa albo są wadliwe i wtedy się łuszczą, odrywają się kawałki struktury. Nie że sie coś wyciera. Jakby się wytarlybi by powstał luz to po pierwsze stuksloby jak diabli a poza tym stracilby silnik ciśnienie w magistrali olejowej. Te panewki i korbowodowe i na podporach są smarowane olejem z ciśnienia które wytwarza pompa.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sob wrz 05, 2020 14:28
- Auto:: A4 B7 1.8T quattro 2007
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BLS - wady
Prawie tzn? Wiem, że te same bolączki dotyczyły BLS i BXE, ale czy BXE nie sypał się częściej?
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: BLS - wady
Ja mam BXE. Wymieniłem panewki profilaktycznie choć "stare" nie miały praktycznie śladu zużycia (silnik miał może z 400k nalotu choć oficjalnie 260k). Ja zrobiłem już 50k przez 5 lat i nie mogę powiedzieć, że coś z nim jest nie tak. Owszem wiek robi swoje: turbo i pompki trzeba było ogarnąć co nie było lekkie dla kieszeni ale auto lata.expo pisze:Prawie tzn? Wiem, że te same bolączki dotyczyły BLS i BXE, ale czy BXE nie sypał się częściej?