Strona 1 z 1

BLS - wady

: sob wrz 05, 2020 14:43
autor: expo
Witam, jestem nowy na forum i temat miałem założyć całkowicie gdzie indziej, ale nie dostałem linku aktywacyjnego konto do tej pory więc temat ląduje tutaj.

Poszukuję drugiego auta na co dzień na dojazdy do sklepu, pracy i ewentualnie przewiezienia czegokolwiek. Po przejrzeniu ofert padło na Seata Leona II gen 1.9 o oznaczeniu silnika BLS z wyciętym dpfem. Jako, że zależy mi na bezawaryjności i dobrym ocynku blachy padło na ten model. Oczywiście po wstępnym researchu okazało się, że silniki BXE i BLS miewały problemy z wystrzeliwującymi korbami oraz szybko wycierającymi się panewkami.

I tutaj pada moje pytanie mianowicie czy warto zaryzykować i brać Leona z tym silnikiem oraz czy wymiana panewek na sputterowe rozwiązuje problem raz na zawsze? Czy problem leży również w wadliwej konstrukcji korbowodów? Czytałem też coś na temat śrub korbowodowych, ale opinie są różne. Proszę o pomoc.

Re: BLS - wady

: sob wrz 05, 2020 14:53
autor: wesol
Nie tam żadne wycieranie się panewek czy wadliwe korbowody tylko panewki korbowodów dostarczał dostawca i miały wadę. W zasadzie to wymuszenie ekologiczne i nie zawierają ołowiu który powoduje poślizg. Zmieniasz panewki na sputerowe i masz auto już bez wad.

Re: BLS - wady

: sob wrz 05, 2020 18:41
autor: las3rr
Ja u siebie panewki z wałkiem rozrządu ostatnio wymieniałem ponad 200000 przejechały, patologi nie było, można było jeszcze pojeździć (opinia brata mechanika).

Re: BLS - wady

: sob wrz 05, 2020 19:22
autor: ArkuS
Mam BLSa od 70kkm,aktualnie 307kkm i złego słowa nie mogę powiedzieć.
DPF wykastrowany to nie pali jak smok, i turbo jeszcze fabryczne.

Re: BLS - wady

: sob wrz 05, 2020 20:15
autor: wesol
Powtarzam jeszcze raz. Panewki albo są wadliwe albo nie. Albo służą na wieki bo to w zasadzie się nie zużywa albo są wadliwe i wtedy się łuszczą, odrywają się kawałki struktury. Nie że sie coś wyciera. Jakby się wytarlybi by powstał luz to po pierwsze stuksloby jak diabli a poza tym stracilby silnik ciśnienie w magistrali olejowej. Te panewki i korbowodowe i na podporach są smarowane olejem z ciśnienia które wytwarza pompa.

Re: BLS - wady

: wt wrz 08, 2020 12:03
autor: expo
Dzięki za odpowiedzi. Co sądzicie na temat BXE?

Re: BLS - wady

: wt wrz 08, 2020 12:22
autor: wesol
Prawie to samo co z bls.

Re: BLS - wady

: wt wrz 08, 2020 12:31
autor: expo
Prawie tzn? Wiem, że te same bolączki dotyczyły BLS i BXE, ale czy BXE nie sypał się częściej?

Re: BLS - wady

: wt wrz 08, 2020 15:04
autor: wesol
Może więcej ich wypuscili, więcej może miało to wadliwe panewki.

Re: BLS - wady

: czw wrz 10, 2020 09:17
autor: alcest
expo pisze:Prawie tzn? Wiem, że te same bolączki dotyczyły BLS i BXE, ale czy BXE nie sypał się częściej?
Ja mam BXE. Wymieniłem panewki profilaktycznie choć "stare" nie miały praktycznie śladu zużycia (silnik miał może z 400k nalotu choć oficjalnie 260k). Ja zrobiłem już 50k przez 5 lat i nie mogę powiedzieć, że coś z nim jest nie tak. Owszem wiek robi swoje: turbo i pompki trzeba było ogarnąć co nie było lekkie dla kieszeni ale auto lata.