Brak mocy 2.0 TDI BMM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: Wojol »

Witam,
pojawił się u mnie brak mocy, tak jakby turbina przestała działać.
Przy mocniejszym dodaniu gazu(kicdown) wchodzi on tak jakby w tryb awaryjny gdzie mocy praktycznie w ogóle nie ma oraz zaczyna strasznie kopcić na czarno przy dodaniu mocniej gazu, jeżeli zgaszę i odpalę auto wraca do normy jednak tylko gdy delikatnie obchodzę się z gazem(choć i tak mocy brakuje) jednak rozpędza się do 100km/h i da się nim w miarę jeździć.
DSG zaczęło przeciągać biegi, zmienia je później niż zawsze.
Mój kolega mechanik sprawdził kilka rzeczy
- Intercooler sprawdzony szczelny
- Brak pęknięć na wężach ciśnieniowych
- Brak nieszczelności
- Zawór n75 pominięty i bezpośrednio dane podciśnienie z vacupompy​ na gruszkę turbo. Sztanga działa w pełnym zakresie , gruszka szczelna.
- Zero błędów
Co zauważyliśmy:
- Przy mocniejszym dodaniu gazu spaliny wydobywające się z boku turbiny z sztangi
- Boost Pressure (specified) jest zawsze sporo większy od Boost Pressure (actual) np 2500 do 1800.

Jako, że jest to dsg ciężko zrobić mi logi dynamiczne ponieważ mimowolnie on sam zmienia biegi jednak coś postarałem się zrobić:
http://vaglogi.pl/log-011_6UGi58.html

W czym może tkwić problem, geometria turbo bądź uciekające spaliny przy gruszce?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: JacaTouran »

np. uszkodzona vacum pompa lub 100 innych przyczyn , które każdy mechanik wypatrzy . Nie obejdzie się bez demontażu i sprawdzenia turbo na stole, ale przed tym należy zrobić pomiary podcisnienia począwszy od vacum , potem za zaworkiem .
Podłączanie turbiny bezpośrednio z vacum jest kompletnie bez sensu bo sterownik i tak zauważy i wytnie auto z mocy.
Sprawdź również egr i drożność wydechu.

Takie czynności na początek powinieneś wykonać
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: Wojol »

EGR i DPF już nie ma i sam to robiłeś :D
Jutro turbo idzie na stół do oceny.
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: zibi1961 »

Przed wyjęciem turbo sprawdź przepływkę bo auto nie powinno dymić i z turbo i po odcięciu turbo .Najprościej odepnij wtyczkę od przepływki i jak będzie poprawa to bingo . Silnik nie będzie pracował optymalnie bo przejdzie w tryb awaryjny ale wyraźnie lepiej . Zawsze lepiej zacząć od prostszych mniej pracochłonnych czynności .
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: wesol »

Co ty opowiadasz. Wiesz po co jest w aucie przepływomierz?

Chociaż kolega tu zamieścił skromnie tych logów to widać że to co komp chce to nigdy turbo tyle nie pompuje. Albo elektrozaworów, dzusbniety, wężyki nieszczelne, lub gruszka padła. Do tego że jest brak doładowania nie ma nic przepływka. No chyba że turbo się też skończyło w sensie sterowanie geometria. N75 fajnie by było podmienić. Sprawdź ten polplastikowy wąż od pompy vaq do serwa hamulcowego lubi lekko pęknąć i masz nieszczelność.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: JacaTouran »

A nie prościej vacuometrem zobaczyć wartości z głównej żyły vacum i za zaworkiem . Temat by się wyjaśnił bez wyjmowania suszarki.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: Wojol »

Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: JacaTouran »

Wojol pisze:https://allegro.pl/oferta/yato-wakuometr-miernik-cisnienia-i-podcisnienia-9891374703
Takim wakuometrem sprawdzę to?
Tak sprawdzisz. Główna żyła z vacum ma mieć -1, za zaworkiem -0,6.

Przy okazji kal będziesz sprawdzał podciągnij gruchę i zobacz czy trzyma .
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: Wojol »

Zmierzyłem, ciśnienia w ogóle nie trzyma.
Dziwny objaw jest gdy mierzę przy gruszce, po dodaniu gazu i puszczeniu spada do zera i wraca - https://www.youtube.com/watch?v=wCmZFmc4PmM

Mierzyłem u kolegi który ma to samo vaccu i nic takiego nie występuje, w sobotę sobie ją podmienię, żeby sprawdzić dla pewności.
Przy teście n75 vcdsem ciśnienie skacze a nie rośnie stopniowo.

-- So mar 27, 2021 18:56 --

Podmieniłem waku i dalej to samo.

-- N kwi 11, 2021 16:26 --


Zapomniałem o temacie, problem został rozwiązany, katalizator był zapchany i cofało spaliny, po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM

Post autor: wesol »

To teraz pytanie co spowodowało taki stan rzeczy? Wtryski? Czy turbo leje?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ