Brak mocy 2.0 TDI BMM
- Wojol
- Użytkownik
- Posty: 212
- Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
- Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Brak mocy 2.0 TDI BMM
Witam,
pojawił się u mnie brak mocy, tak jakby turbina przestała działać.
Przy mocniejszym dodaniu gazu(kicdown) wchodzi on tak jakby w tryb awaryjny gdzie mocy praktycznie w ogóle nie ma oraz zaczyna strasznie kopcić na czarno przy dodaniu mocniej gazu, jeżeli zgaszę i odpalę auto wraca do normy jednak tylko gdy delikatnie obchodzę się z gazem(choć i tak mocy brakuje) jednak rozpędza się do 100km/h i da się nim w miarę jeździć.
DSG zaczęło przeciągać biegi, zmienia je później niż zawsze.
Mój kolega mechanik sprawdził kilka rzeczy
- Intercooler sprawdzony szczelny
- Brak pęknięć na wężach ciśnieniowych
- Brak nieszczelności
- Zawór n75 pominięty i bezpośrednio dane podciśnienie z vacupompy na gruszkę turbo. Sztanga działa w pełnym zakresie , gruszka szczelna.
- Zero błędów
Co zauważyliśmy:
- Przy mocniejszym dodaniu gazu spaliny wydobywające się z boku turbiny z sztangi
- Boost Pressure (specified) jest zawsze sporo większy od Boost Pressure (actual) np 2500 do 1800.
Jako, że jest to dsg ciężko zrobić mi logi dynamiczne ponieważ mimowolnie on sam zmienia biegi jednak coś postarałem się zrobić:
http://vaglogi.pl/log-011_6UGi58.html
W czym może tkwić problem, geometria turbo bądź uciekające spaliny przy gruszce?
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
pojawił się u mnie brak mocy, tak jakby turbina przestała działać.
Przy mocniejszym dodaniu gazu(kicdown) wchodzi on tak jakby w tryb awaryjny gdzie mocy praktycznie w ogóle nie ma oraz zaczyna strasznie kopcić na czarno przy dodaniu mocniej gazu, jeżeli zgaszę i odpalę auto wraca do normy jednak tylko gdy delikatnie obchodzę się z gazem(choć i tak mocy brakuje) jednak rozpędza się do 100km/h i da się nim w miarę jeździć.
DSG zaczęło przeciągać biegi, zmienia je później niż zawsze.
Mój kolega mechanik sprawdził kilka rzeczy
- Intercooler sprawdzony szczelny
- Brak pęknięć na wężach ciśnieniowych
- Brak nieszczelności
- Zawór n75 pominięty i bezpośrednio dane podciśnienie z vacupompy na gruszkę turbo. Sztanga działa w pełnym zakresie , gruszka szczelna.
- Zero błędów
Co zauważyliśmy:
- Przy mocniejszym dodaniu gazu spaliny wydobywające się z boku turbiny z sztangi
- Boost Pressure (specified) jest zawsze sporo większy od Boost Pressure (actual) np 2500 do 1800.
Jako, że jest to dsg ciężko zrobić mi logi dynamiczne ponieważ mimowolnie on sam zmienia biegi jednak coś postarałem się zrobić:
http://vaglogi.pl/log-011_6UGi58.html
W czym może tkwić problem, geometria turbo bądź uciekające spaliny przy gruszce?
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM
np. uszkodzona vacum pompa lub 100 innych przyczyn , które każdy mechanik wypatrzy . Nie obejdzie się bez demontażu i sprawdzenia turbo na stole, ale przed tym należy zrobić pomiary podcisnienia począwszy od vacum , potem za zaworkiem .
Podłączanie turbiny bezpośrednio z vacum jest kompletnie bez sensu bo sterownik i tak zauważy i wytnie auto z mocy.
Sprawdź również egr i drożność wydechu.
Takie czynności na początek powinieneś wykonać
Podłączanie turbiny bezpośrednio z vacum jest kompletnie bez sensu bo sterownik i tak zauważy i wytnie auto z mocy.
Sprawdź również egr i drożność wydechu.
Takie czynności na początek powinieneś wykonać
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
-
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM
Przed wyjęciem turbo sprawdź przepływkę bo auto nie powinno dymić i z turbo i po odcięciu turbo .Najprościej odepnij wtyczkę od przepływki i jak będzie poprawa to bingo . Silnik nie będzie pracował optymalnie bo przejdzie w tryb awaryjny ale wyraźnie lepiej . Zawsze lepiej zacząć od prostszych mniej pracochłonnych czynności .
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM
Co ty opowiadasz. Wiesz po co jest w aucie przepływomierz?
Chociaż kolega tu zamieścił skromnie tych logów to widać że to co komp chce to nigdy turbo tyle nie pompuje. Albo elektrozaworów, dzusbniety, wężyki nieszczelne, lub gruszka padła. Do tego że jest brak doładowania nie ma nic przepływka. No chyba że turbo się też skończyło w sensie sterowanie geometria. N75 fajnie by było podmienić. Sprawdź ten polplastikowy wąż od pompy vaq do serwa hamulcowego lubi lekko pęknąć i masz nieszczelność.
Chociaż kolega tu zamieścił skromnie tych logów to widać że to co komp chce to nigdy turbo tyle nie pompuje. Albo elektrozaworów, dzusbniety, wężyki nieszczelne, lub gruszka padła. Do tego że jest brak doładowania nie ma nic przepływka. No chyba że turbo się też skończyło w sensie sterowanie geometria. N75 fajnie by było podmienić. Sprawdź ten polplastikowy wąż od pompy vaq do serwa hamulcowego lubi lekko pęknąć i masz nieszczelność.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM
A nie prościej vacuometrem zobaczyć wartości z głównej żyły vacum i za zaworkiem . Temat by się wyjaśnił bez wyjmowania suszarki.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Wojol
- Użytkownik
- Posty: 212
- Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
- Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM
https://allegro.pl/oferta/yato-wakuomet ... 9891374703
Takim wakuometrem sprawdzę to?
Takim wakuometrem sprawdzę to?
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM
Tak sprawdzisz. Główna żyła z vacum ma mieć -1, za zaworkiem -0,6.Wojol pisze:https://allegro.pl/oferta/yato-wakuometr-miernik-cisnienia-i-podcisnienia-9891374703
Takim wakuometrem sprawdzę to?
Przy okazji kal będziesz sprawdzał podciągnij gruchę i zobacz czy trzyma .
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Wojol
- Użytkownik
- Posty: 212
- Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
- Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM
Zmierzyłem, ciśnienia w ogóle nie trzyma.
Dziwny objaw jest gdy mierzę przy gruszce, po dodaniu gazu i puszczeniu spada do zera i wraca - https://www.youtube.com/watch?v=wCmZFmc4PmM
Mierzyłem u kolegi który ma to samo vaccu i nic takiego nie występuje, w sobotę sobie ją podmienię, żeby sprawdzić dla pewności.
Przy teście n75 vcdsem ciśnienie skacze a nie rośnie stopniowo.
-- So mar 27, 2021 18:56 --
Podmieniłem waku i dalej to samo.
-- N kwi 11, 2021 16:26 --
Zapomniałem o temacie, problem został rozwiązany, katalizator był zapchany i cofało spaliny, po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.
Dziwny objaw jest gdy mierzę przy gruszce, po dodaniu gazu i puszczeniu spada do zera i wraca - https://www.youtube.com/watch?v=wCmZFmc4PmM
Mierzyłem u kolegi który ma to samo vaccu i nic takiego nie występuje, w sobotę sobie ją podmienię, żeby sprawdzić dla pewności.
Przy teście n75 vcdsem ciśnienie skacze a nie rośnie stopniowo.
-- So mar 27, 2021 18:56 --
Podmieniłem waku i dalej to samo.
-- N kwi 11, 2021 16:26 --
Zapomniałem o temacie, problem został rozwiązany, katalizator był zapchany i cofało spaliny, po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Brak mocy 2.0 TDI BMM
To teraz pytanie co spowodowało taki stan rzeczy? Wtryski? Czy turbo leje?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC