Przejście z oleju 5W30 na 0W30

Ciężkie problemy ze stolcem tak to tutaj
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Przejście z oleju 5W30 na 0W30

Post autor: Maciej_F »

Witajcie .
Mam dylemat przed zakupem oleju . Zawsze jeździłem na Catrolu EDGE LL
Specyfikacja 5W30 . A teraz VW wciska 0W30 i niby jako zamiennik . Co ciewawsze niby lepszy ten oryginalny VW . Jest tańszy od Castrola . :/
Co ciekawsze nie rozróżniają czy benzyna czy diesel
Takie tam reklamy VW ....
Nowy oryginalny olej Grupy Volkswagen LongLife III 0W-30 (spełnia tę samą normę, co używany wcześniej LongLife III 5W-30), jest zalewany fabrycznie w silnikach Volkswagena w Polsce i w Europie. Teraz jest też dostępny w Autoryzowanych Sieci Serwisów Grupy Volkswagena. Eksploatując auta z nowoczesnymi silnikami i zalewając je nowymi olejami, ma się gwarancję tej samej ochrony motorów, co stosowana fabrycznie. Przy tym przejście z oleju 5W-30 na 0W-30 jest dopuszczalne i nie ma żadnych negatywnych skutków dla silnika, nawet jeśli ten nowszy stosowany jest na dolewkę.
Źródło: Volkswagen

Jakie są wasze przemyślenia na takie przejście na "ekologiczny" olej od VW ?
To się nada do CR CFFB ZE 300TYS . Czy nie eksperymentować ?
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Re: Przejście z oleju 5W30 na 0W30

Post autor: Tomasz_W-wa »

Ostatnio byłem w identycznej sytuacji co Ty.
Rok temu zalany oryginalny olej VW LongLife III 5W-30 504.00/507.00 5L - G-052-195-M4, oczywiście kupiony w ASO VW, a nie na jakimś Alledro.
Przewidziany na max 15.000 km lub rok w aucie.
A teraz już go nie kupisz i tylko ta woda 0W-30, której nie chce lać do auta.
Chce dalej jeździć na 5W-30 z normą VW 504.00/507.00.
Ja postawiłem w tym roku na zaaprobowany przez VW:

Obrazek

Oczywiście kupiony u przedstawiciela Millers-a na Polskę.

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Przejście z oleju 5W30 na 0W30

Post autor: wesol »

Czy to że olej ma lepkość 0W oznaczać musi że taki olej jest lepszy od takiego z lepkością 5W? Czy to jest jakby wyznacznikiem jakości oleju? Jakieś na siłę próbowanie zrobienia lepiej jak jest. Nie da się zrobić lepiej skoro olej już jest prawidłowy. Druga rzecz co mnie dziwi to to że ludzie mylą lepkość z gęstością ale okej niech będzie. Kolejna sprawa jest to że autodata wyraźnie podaje że np olej na kraje gorące olej należy stosować np 10w40 lub 15w40 natomiast dla umiarkowanego klimatu np 10w lub 5W, zaś przy zimnym klimacie, krajach skandynawskich nakazuje 5W lub 0W. Na Afrykę też byście lali 5W30? Przecież tam by zerwalo film olejowy po 5 minutach jazdy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ