Strona 1 z 1

Przejście z oleju 5W30 na 0W30

: ndz cze 13, 2021 14:39
autor: Maciej_F
Witajcie .
Mam dylemat przed zakupem oleju . Zawsze jeździłem na Catrolu EDGE LL
Specyfikacja 5W30 . A teraz VW wciska 0W30 i niby jako zamiennik . Co ciewawsze niby lepszy ten oryginalny VW . Jest tańszy od Castrola . :/
Co ciekawsze nie rozróżniają czy benzyna czy diesel
Takie tam reklamy VW ....
Nowy oryginalny olej Grupy Volkswagen LongLife III 0W-30 (spełnia tę samą normę, co używany wcześniej LongLife III 5W-30), jest zalewany fabrycznie w silnikach Volkswagena w Polsce i w Europie. Teraz jest też dostępny w Autoryzowanych Sieci Serwisów Grupy Volkswagena. Eksploatując auta z nowoczesnymi silnikami i zalewając je nowymi olejami, ma się gwarancję tej samej ochrony motorów, co stosowana fabrycznie. Przy tym przejście z oleju 5W-30 na 0W-30 jest dopuszczalne i nie ma żadnych negatywnych skutków dla silnika, nawet jeśli ten nowszy stosowany jest na dolewkę.
Źródło: Volkswagen

Jakie są wasze przemyślenia na takie przejście na "ekologiczny" olej od VW ?
To się nada do CR CFFB ZE 300TYS . Czy nie eksperymentować ?

Re: Przejście z oleju 5W30 na 0W30

: ndz cze 13, 2021 19:21
autor: Tomasz_W-wa
Ostatnio byłem w identycznej sytuacji co Ty.
Rok temu zalany oryginalny olej VW LongLife III 5W-30 504.00/507.00 5L - G-052-195-M4, oczywiście kupiony w ASO VW, a nie na jakimś Alledro.
Przewidziany na max 15.000 km lub rok w aucie.
A teraz już go nie kupisz i tylko ta woda 0W-30, której nie chce lać do auta.
Chce dalej jeździć na 5W-30 z normą VW 504.00/507.00.
Ja postawiłem w tym roku na zaaprobowany przez VW:

Obrazek

Oczywiście kupiony u przedstawiciela Millers-a na Polskę.

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

Re: Przejście z oleju 5W30 na 0W30

: ndz cze 13, 2021 21:40
autor: wesol
Czy to że olej ma lepkość 0W oznaczać musi że taki olej jest lepszy od takiego z lepkością 5W? Czy to jest jakby wyznacznikiem jakości oleju? Jakieś na siłę próbowanie zrobienia lepiej jak jest. Nie da się zrobić lepiej skoro olej już jest prawidłowy. Druga rzecz co mnie dziwi to to że ludzie mylą lepkość z gęstością ale okej niech będzie. Kolejna sprawa jest to że autodata wyraźnie podaje że np olej na kraje gorące olej należy stosować np 10w40 lub 15w40 natomiast dla umiarkowanego klimatu np 10w lub 5W, zaś przy zimnym klimacie, krajach skandynawskich nakazuje 5W lub 0W. Na Afrykę też byście lali 5W30? Przecież tam by zerwalo film olejowy po 5 minutach jazdy.