Podciśnienia- czy działają prawidłowo

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
futro1983
Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: wt lip 12, 2016 00:13
Auto:: Touran, AVQ, 2004
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Szczytno
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Podciśnienia- czy działają prawidłowo

Post autor: futro1983 »

Witam i proszę o pomoc.
Auto to Touran 1,9 AVQ. Problem jest następujący. Auto generuje błąd przeładowania powietrza. Zauważyłem, że jak odpalę auto pojawia się problem z wchodzeniem na obroty. Po odpięciu zaworu EGR tzn zdjęciu przewodu z podciśnieniem wszystko wraca do normy i autem można jeździć. Dodatkowo zauważyłem też, że po odpaleniu auta gruszka od turbiny jest zasysana co chyba nie powinno mieć miejsca. W czasie jazdy do ok 2 tys jedzie całkiem spoko powyżej tej prędkości często łapie przeładowanie. Zastanawiam się czy winny może być ten blok na ścianie grodziowej do którego dochodzą wszystkie przewody podciśnienia. Jeżeli możecie coś podpowiedzieć będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
wojtek2626
Zaawansowany
Posty: 381
Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
Auto:: Touran
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Podciśnienia- czy działają prawidłowo

Post autor: wojtek2626 »

Zacząłbym od pełnej diagnostyki i zrobienia logów dynamicznym, zaciąganie sztangi jest prawidłowym objawem ale to nie oznacza ze regulacja działa prawidłowo i stad przeładowanie.
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra :)
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Podciśnienia- czy działają prawidłowo

Post autor: wesol »

Te bloki podciśnienia się lubią psuć. Sztanga owszem powinna być zaciągnięta zaraz po odpaleniu i tak zaciągnięta aż do około 3000 obr. Powyżej tych obrotów z pedałem gazu wciśniętym w podłogę powinien blok zaworów zmniejszać podciśnienie by sztanga się wysuwała i zmniejszało doładowanie. Masz przeladowania to albo blok szwankuje albo geometria w turbinie się zacina. I jedno i drugie się trafia.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ