Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt sty 14, 2022 08:58
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2006
- Imię:: Wojciech
- Lokalizacja: Suwałki
Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
Założyłem nowy wątek bo tak czytam i czytam tematy z tym związane i nic o tej skrzyni JCF. No chyba że coś przeoczyć mogłem. Jeśli tak to sorki za powielanie tematu. Mianowicie intryguje mnie jedna sprawa. Bo otóż odkryłem że mam wstawioną 5 biegów zamiast tej wadliwej gqn, podobno wysypały się 5 i 6 bieg poprzedniemu właścicielowi. Ale właśnie jest to JCF z transportera T5. I w zasadzie super bo chodzi bardzo ładnie i cicho. Tylko jest dość krótka. Bo 5 bieg przy 3000obr ma według licznika 140 a mapa google pokazuje 130 nawet tylko. I na trasie jest tak sobie. Ale tak zacząłem szukać tych skrzyń i okazuje się że taka regenerowana JCF jest dość droga bo ok 4000pln. Czy ktoś może ma doświadczenie z tymi skrzyniami, bo skąd tak wysoka cena jeśli taka KBL po regeneracji kosztuje ok 1500pln? I może pytanie mam do posiadaczy 1.9 TDI właśnie z tą KBL skrzynką bo najbardziej ciekawi mnie, jaka będzie prędkość przy 3000 obrotów według map google chociażby?
Ostatnio zmieniony ndz sty 30, 2022 22:05 przez WojtekWojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
GQN też ma takie przełożenia, ja mam w swoim 1,6 TDI skrzynię 6 i prędkość przy 3 tyś mam 165 km/h, osobiście polecam taką skrzynię ,bo z tego co wiem to pasuje bez problemów
Wysłane z mojego CPH2015 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH2015 przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt sty 14, 2022 08:58
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2006
- Imię:: Wojciech
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
Tak tylko że chodzi też o to że GQN ma wady i się sypie często, z tego co wyczytałem na forum. Także pomyślałem o KBL 5 biegów bo też pasuje bez zmiany sprzęgła itd a jest długa równie jak GQN. Chyba że w 1.6tdi jest coś innego niż GQN bo mi nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
U mnie siedzi skrzynia MAW w 1,6 TDI , bardzo fajna pod względem przełożeń
Wysłane z mojego CPH2015 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH2015 przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt sty 14, 2022 08:58
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2006
- Imię:: Wojciech
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
No to mam już dwie opcje KBL lub MAW. Dzięki za podpowiedź 

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
W zasadzie to chyba wszystkie w 1.6 tdi były. Skrzyniami długimi i pasują w to miejsce. Mniej więcej podobnie długie jak kbl. Przy 3000 obr około 168 km/h. No i te z 1.6 tdi są w miarę wolne od wad.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt sty 14, 2022 08:58
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2006
- Imię:: Wojciech
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Zamiana skrzyni biegów JCR na KBL, czy warto?
Chciałbym poprawić tytuł bo okazuje się że ta skrzynia to jest jcr a nie jcf
sorki ostatnio uszczelniałem pompę vacum i ku mojemu zdziwieniu w literce f ujrzałem jednak r
I może żeby nie powielać zapytam tutaj bo co w przypadku skrzyć od silników diesla 2.0 czy one są dłuższe niż taka kbl czy maw? Bo jeśli dzwon pasuje na śruby to reszta raczej też nie robi kłopotów typu np ?pół osie


I może żeby nie powielać zapytam tutaj bo co w przypadku skrzyć od silników diesla 2.0 czy one są dłuższe niż taka kbl czy maw? Bo jeśli dzwon pasuje na śruby to reszta raczej też nie robi kłopotów typu np ?pół osie
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
Pasować pasuje tylko musisz że skrzynia brać półosie rozrusznik, poduszki, sprzęgło i dwumas. Przełożenia, długość podobna ale jest mocniejszą oraz samo sprzęgło też z racji że jest większe to też wytrzymalsze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt sty 14, 2022 08:58
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2006
- Imię:: Wojciech
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
A pomyślę może trafi się kompletna przekładka albo sobie to skompletuje sam. W sumie najprościej ta KBL wrzucić bo jest chyba najbardziej cenowo dostępna.
Dzięki kolego wesol za podpowiedzi
Dzięki kolego wesol za podpowiedzi
-
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn lip 02, 2018 20:26
- Auto:: 1t1, avq (bpx in) 2003
- Imię:: Grzesiek
- Lokalizacja: Jawor
- Podziękował: 3 razy
Re: Zamiana skrzyni biegów JCF na KBL, czy warto?
Ja zmieniłem fyg na kbl + jednomas g60, i sprzęgło z dociskiem sachs. Co do półosi to jak coś musisz po kolei kielichy mocujące półośki zmienić na swoje (o ile będą większe/mniejsze - wymienia się pojedynczo, po kolei poprzez wykręcenie centralnej śruby imbusowej) no i ustawić na linkach wybierak