Witam,
Pacjent VW Touran 2.0TDI 140KM BKD 2005r
Auto po wymianie kompletnego sprzęgła wraz z dwumasą, wymianą poduszek silnika i skrzyni biegów, czyszczeniu wtryskiwaczy, wymianie zaworu EGR. Problem polega na "twardym gaszeniu", lecz wcześniej nie było tego problemu. Niby wydaje się że problem do rozwiązania, wymienić klapę gasząca i powinno być po problemie, jednakże jeżeli auto jest uruchomione i za pomocą programu VCDS uruchomię procedure "Output Test" w sterowniku silnika i gdy dojdę do pozycji testowania klapy gaszącej, klikając przycisk "Next" auto gaśnie bardzo łagodnie, bez żadnego szarpnięcia. W sterowniku silnika brak błędów. Czy miał ktoś z was podobny przypadek? W czym może tkwić problem? Gdzie może być kłopot jeżeli po wyłączeniu zapłonu auto gaśnie z szarpnięciem a po uruchomieniu procedury "Output Test" w VCDS'ie auto gaśnie bez jakiegokolwiek szarpnięcia? Winna jest klapa gasząca czy szukać przyczyny gdzie indziej? Czekam na wasze sugestie.
Pozdrawiam.
2.0TDI BKD - po remoncie auto "twardo gaśnie" - brak błędów
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sty 30, 2017 18:46
- Auto:: VW Touran 2.0TDI 2005r
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Lubaczów
- Podziękował: 1 raz
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Re: 2.0TDI BKD - po remoncie auto "twardo gaśnie" - brak błę
Sprawdź czy faktycznie klapa się zamyka. Jej działanie objawia się cichym piszczeniem przez parę sekund po zgaszeniu silnika, a później sprężyna powoduje jej otwarcie.
Oczywiście sam dźwięk klapy nie oznacza jej domknięcia, ale ponieważ klapa testuje się sama, to powinna wykryć niedomykanie.
Oczywiście sam dźwięk klapy nie oznacza jej domknięcia, ale ponieważ klapa testuje się sama, to powinna wykryć niedomykanie.
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sty 30, 2017 18:46
- Auto:: VW Touran 2.0TDI 2005r
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Lubaczów
- Podziękował: 1 raz
Re: 2.0TDI BKD - po remoncie auto "twardo gaśnie" - brak błę
Turanek , dziękuje za poradę. Problem został rozwiązany. Po zdemontowaniu przepustnicy (klapy gaszącej) sprawdziłem jej działanie, najpierw po włączeniu i wyłączeniu zapłonu. Klapa ładnie się domykała i po chwili otwierała, słychać było również piszczenie, więc działać działała. Jednak problem leżał w prędkości domykania owej klapki. Kupiłem drugą, używaną przepustnicę ( 038128063M - jakby ktoś kiedyś potrzebował numeru tej przepustnicy do silnika 2.0 BKD
). Podłączyłem, włączyłem zapłon, wyłączyłem i klapka w środku domknęła się 2x szybciej niż w tej przepustnicy co miałem. Zamontowałem na auto, podłączyłem i ... miód malina, gaśnie bez żadnego szarpania
Także problem rozwiązany, w wolnym czasie rozbiorę starą przepustnicę i posprawdzam czemu wolniej się domykała, może problem z silniczkiem który steruje klapką, zobaczymy.
W każdym bądź razie dziękuje za pomoc i temat uważam za rozwiązany


Także problem rozwiązany, w wolnym czasie rozbiorę starą przepustnicę i posprawdzam czemu wolniej się domykała, może problem z silniczkiem który steruje klapką, zobaczymy.
W każdym bądź razie dziękuje za pomoc i temat uważam za rozwiązany

- GioW
- Expert
- Posty: 1904
- Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
- Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: GDA / DDZ
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 91 razy
Re: 2.0TDI BKD - po remoncie auto "twardo gaśnie" - brak błę
Tam w środku są zębatki, możliwe że któraś się posypała.
Jak rozłożysz to zobaczysz.
Jak rozłożysz to zobaczysz.