Cześć mam fajnego tourana 1.4 TSi 140HP CAVC Turbo kompresor
15tys temu silnik po kapitalnym remoncie. Tłoki poprawione nowe panewki głowica po kmpl remoncie nowe świece nowa przepustnica regulująca pracę między turbo a kompresorem, wszystkie nowe uszczelki duperele termostaty rozrządy itp. na niczym nie oszczędzane.
Stare zostało turbo i cewki
Samochodem zrobione od remontu15tys km dotarty zgodnie ze sztuką. Rok temu objechał bez problemu Chorwację. Olej zmieniam co 7tys km.
Teraz tak bo za tydzień lecę znowu na Chorwację a wozem jeździ moja żona i oczywiście dobrze że się przejechałem. Turbina pompuje ledwo co.
Do puki kompresor ładuje to jedzie spoko ale potem ledwo co jak kompresor się wyłączy.
Sprawdzałem wężyki N75 jeden był rozerwany na opasce przy gruszce. Wymieniłem go ale nic to nie dało. Wymieniłem N75 na pierburga i też nic to nie dało. Dzisiaj podmieniam jeszcze DV ale obawiam się że winowajca jest luźna klapka WG w turbinie lub gruszka, ale ją zasteruje kompresorem i zobaczę czy w ogóle trzyma.
Wóz ma Decat żeby go nie grzało tak mocno w głowice jak w serii i żeby szybko odprowadzać temp spalin z silnika.
Muszę jeszcze w sofcie sonde wyłączyć ale to już poboczny temat.
Przesyłam logi do oceny
Cofki zapłonu na 2 i 3 cyl na razie zostawiam dopóki nie wróci pełny boost.
i cewki dla mnie tez już do wymiany na nowe.
Czy ktoś wie w jakiej grupie logować przepustnicę regulującą prace między turbo a kompresor i zawór DV ??
Przepustnica wymieniona na oryginał w sierpniu tamtego roku + zrobiona w ASO aktualizacja softu sterownika
https://vaglogs.com/log/001-020-031-f83 ... e9a1f25cc9
https://vaglogs.com/log/115-118-Zatrzym ... 64195a8460
-- Cz lip 18, 2024 07:43 --
Po licznych testach typu sprawna sztanga, sprawna gruszka, wymiana DV okazało się że winą jest klapka która miała już ponad 1cm luzu .
Turbo wymienione na nowe i od wczoraj jeździ. Na razie na spokojnie dzisiaj przegonie mocniej i zorbie logi żeby widzieć co się tam dzieje.