Strona 1 z 3
osłona przegubu
: śr sie 29, 2012 10:54
autor: Maciej_F
Witam
Znowu będę misiał wymienić osłony przegubów

( takie karbowane gumy na półosiach chyba kod 1K0498203A )
Zastanawia mnie ,że roku to to nie przeżyje - przeciera się i smar ucieka .
Będę musiał przycisnąć mojego mechanika co za podruby daje ????
W ASO zestaw kosztuje ok 100 zeta ( w/g Gajosa) .
Macie pomysła co dać by trochę wytrzymało ???
Jakieś pomysły gdzie kupić a dobrze ?
To zawsze jest w zestawie guma , smar , zaciski etc????
: śr sie 29, 2012 11:16
autor: Dodi
kup orginały... najdłużej wytrzymają... i w perspektywie taniej Cie to wyjdzie niz co roku zmieniac... a syf bedzie sie dostawał do przegubu...
: śr sie 29, 2012 17:27
autor: jeżu
Spidan/Lobro są w wg najlepsze. (jakościowo) W zestawie smar, opaski i reszta szpejów potrzebna do auta przy wymianie...
: śr sie 29, 2012 17:43
autor: rasta
i ja się przymierzam..u mnie guma popękała

..pewnie trzeba po wymianie ustawić geometrię.....?
: śr sie 29, 2012 18:43
autor: collega
rasta pisze:i ja się przymierzam..u mnie guma popękała

..pewnie trzeba po wymianie ustawić geometrię.....?
Nie trzeba ustawiac geometrii ale proponuje dokupic smaru bo w zestawie jest go za malo
: śr sie 29, 2012 21:18
autor: g_b
tez bym polecil aso, mozna dostac zestaw naprawczy, w komplecie guma, smar, opaski zaciskowe i podkaldki, sruba i pudelko

tesc chcial zaoszczedziec i zlalozyl w audi a4 jakas chinsczyzne z vietnamu

i za 4 miesiace robil od nowa... tak ze ja bym bral oryginal. wymienialem w poprzednim samochodzie oslone i nie wydaje mi sie zeby smaru bylo malo....
: śr sie 29, 2012 21:31
autor: collega
No nie wiem ja ostatnio w sharanie jak zalozylem tylko na smarze z kompletu to mi cala buda chodzila przy predkosci 80-100km/h dolozylem i bylo cycus malina
: śr sie 29, 2012 22:47
autor: black fury
Radzę kupic w ASO, kupowałem 2 mies. temu. Kosztował coś koło 8 dych( w komplecie wszystko co potrzebne do wymiany). Podróbek nie zakladaj bo za pare miesięcy czeka Cię kolejna wymiana a przegub bardzo nie lubi kurzu i wody! Sprawdż tylko czy mechanik ma pojęcie jak się zabrac do wymiany. Ja spotkalem takiego co chciał odkręcac piastę od mc persona, po takiej naprawie trzeba jechac na regulację pochylenia koła.
: czw sie 30, 2012 10:50
autor: kowet
A ja wręcz odwrotnie - wymieniałem na oryginały w ASO i zawsze opaski się ześlizgiwały i latały po półosi. Później mechanik powiedział, że mają problem z tymi osłonami (tworzywo z jakiego są zrobione utrudnia mocne zaciśniecie opaski, która z czasem się luzuje) i wymieniłem na jakieś zamienniki i teraz od pewnego czasu jest już OK. Guma trzyma i opaski też są git.
: czw sie 30, 2012 10:56
autor: Dodi
kowet pisze:wymieniałem na oryginały w ASO i zawsze opaski się ześlizgiwały i latały po półosi.
wymieniałes sam na czesciach z ASO czy odrazu z wymianą miałes?... nie chce nikogo obrażac ale mechanicy w ASO to chłopaki brani z "łapanki" chyba... widomo, że to nie jest regułą ale nierz is eo tym przekonałem...
: czw sie 30, 2012 10:57
autor: mieszkoma
rasta, W Sulejówku jest zakład, który specjalizuje się tylko w półosiach. Kiedyś był na Kwiatowej, a teraz na Dworcowej. Jak bym miał robić przeguby itp. to właśnie tam.
Ps: z takimi pęknięciami radzę długo nie czekać ponieważ zabrudzenia w przegubach sieją spustoszenie

: czw sie 30, 2012 11:06
autor: kowet
Dodi, robiłem poza ASO i to w dwóch różnych zakładach bo sądziłem, że jeden spartolił robotę ale zawsze się to powtarzało, a wyszło na przeglądzie rejestracyjnym. Sam mam znajomych co pracowali w ASO i sami stwierdzili, że mechanicy to już są tam bardzo słabi - pozostali tylko "sami wymieniacze" - nie wszędzie ale jest to coraz częstsza reguła

: czw sie 30, 2012 13:58
autor: rasta
Maciej_F pisze:
rasta, W Sulejówku jest zakład, który specjalizuje się tylko w półosiach. Kiedyś był na Kwiatowej, a teraz na Dworcowej. Jak bym miał robić przeguby itp. to właśnie tam.
Ps: z takimi pęknięciami radzę długo nie czekać ponieważ zabrudzenia w przegubach sieją spustoszenie

dzwoniłem i zamówiłem w ASO "gajewska" 99zł
w przyszłym tygodniu oddam do mojego mechanika autko na rozrusznik (400zł nowy) i przy okazji wymieni mi osłony
.....tu mam znajomego mechanika, nie płacę za robociznę

i części mam taniej

: czw sie 30, 2012 21:54
autor: black fury
Opaski z ASO są wykonane z twardej blachy (ja takie miałem) i jeśli chłopaki nie mają specjalnych narzędzi tylko zrobia to zwykłymi szczypcami to nie bedą się trzymac i może dojśc do sytuacji, że spadną z osłony. Ale to tylko wina złego zaciśnięcia opaski.
: ndz lis 04, 2012 09:35
autor: BigBratl12
a ja mam pytanie czy ktoś może wie ( np. Jeżu) czy są jakieś różnice pomiędzy osłonami przegubów wewnętrznych do DSG i do skrzyni ręcznej?
U mnie mechanik kupił i wymienił tą osłonę z lewej strony i przy wymianie opon na zimowe zauważyłem, że jest uszkodzona - wymiana była ponad rok temu i od tego czasu mogłem przejechać ok.12 tyś. km.
Mechanik sam kupił tą osłonę i miała być dobra a wymieniał ją przy mnie tak że nie zauważyłem aby ją uszkodził.
Nasuwa mi się tylko myśl czy nie kupił takiej nie do DSG?.