Strona 1 z 1
Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: sob lip 05, 2025 12:37
autor: MadReaper
Mam pytanie
Dwa lata temu zauważyłem że poci się pompa vacum. Trochę wcześniej już zaczął się problem z białym dymem na starcie, potem już nic się nie dzieje. Niedawno dowiedziałem się że powodem dymienia może być nieszczelny simering pompy vacum. Więc zakupiłem zestaw naprawczy i wszystko powymieniałem. Tyle że jak widziałem na filmikach ludzie się trochę męczyli z wyjęciem tego simeringa jak i z montażem nabijali go. U mnie wyszedł dość łatwo, a zamontowałem to wpychając palcem. I teraz nie wiem. Pierwsze 2 tygodnie było ok, nie było dymienia. Wymieniłem filtry olej. Teraz auto stało tydzień i dzisiaj znowu dym i trudniejsze odpalenie. I tak się właśnie zastanawiam czy simering nie ma za dużego luzu skoro go palcem wcisnąłem na miejsce.
Jaka jest Wasza opinia ?
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: sob lip 05, 2025 18:50
autor: Dziadek13
MadReaper pisze: sob lip 05, 2025 12:37
Teraz auto stało tydzień i dzisiaj znowu dym i trudniejsze odpalenie.
Jaka jest Wasza opinia ?
Według mnie należy wymienić uszczelniacze wtrysków, wiem że to troche jest z tym roboty ale niestety nadszedł ich kres szczególnie w opisie trudniejsze odpalenie.
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: ndz lip 06, 2025 00:35
autor: MadReaper
Ogólnie to moja pierwsza diagnoza taka była że uszczelniacze pompowtryskow ale ze wyszedł ten wyciek to obstawiałem że to pompa. Autko ma przejechane 240k więc pewnie to te uszczelniacze
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: czw lip 17, 2025 14:20
autor: MadReaper
Aktualizacja
Uszczelniacze pompowtryskow wymienione. Nie pisałem kilka dni bo obserwowałem i dzisiaj po 4 dniach postoju znowu ciężkie odpalenie i dym z wydechu

Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: czw lip 17, 2025 17:19
autor: Dziadek13
Nie będę się wymądrzał więc podam linka co do białego dymu.
https://tec2000.pl/bialy-dym-na-zimnym- ... -problemu/
Lub tu ładnie ci wytłumaczy biały dym od 13,11 min
https://www.youtube.com/watch?v=O0st9sRKU4M
Czy nie ubywa ci płynu chłodniczego?.
Czy silnik pracuje równo na wolnych obrotach?.
Czy to zjawisko białego dymu, pary ustępuje jak już silnik złapie trochę temperatury?.
Takie twojego silnika objawy możesz opisać jak występują bo mogą występować w różnych sytuacjach bo to może prędzej pomóc wyjaśnić sytuacje.
Jakieś błędy są?. np (świece żarowe).
Daj z vcds jak pracują ci wtryski.
np.

Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: sob lip 19, 2025 00:09
autor: MadReaper
Dym i trudność z odpaleniem występują tylko na starcie, jak już się silnik uruchomi pracuje równo i nie dymi dalej. Płynu chłodniczego nie ubywa. Brak jest błędów odnośnie świec żarowych. Podejrzewam jeszcze że uszczelniacz w pompie vacum który również wymieniałem o którym pisałem że wszedł za łatwo bo wcisnąłem go palcem bez problemu jest za luźny, (zamówiłem już dwa rodzaje) , pomimo braku błędów sprawdzę też rezystancję świec żarowych bo podobno potrafią być trafione ale komputer tego nie widzi
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: sob lip 19, 2025 00:15
autor: MadReaper
Tak wygląda praca pompowtryskow na jałowym
Jeszcze jedna rzecz, końcówka pompy vacum była luźna, oblałem jak klejem dwuskładnikowym ale może tam być jeszcze nieszczelność, zamierzam to poprawić przy wymianie uszczelniacza walka w pompie vacum. I już chyba więcej nie mam pomysłów
Update
Świece żarowe OK od 10 do 15 Ohm
Dodam jedną sprawę może to też mieć wpływ.
8 lat temu po zaślepieniu EGR wgrywałem modyfikowana mapę w której było wycięcie EGR i usunięcie ( zmiany dawki paliwa chyba ) problemu z odpalaniem na ciepłym silniku. Może teraz dawka jest za dużo na starcie? Jak to sprawdzić ? W sensie które sekcje w vcds
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: pn lip 21, 2025 19:49
autor: wesol
Osobiście wydaje mi się że 15 ohm oporności na świecy zarowrj to nie jest okej. To by świadczyło że przy napieciu około 5 volt idzie tam około 0.35 ampera to dość mało. Na świece to powinno iść z 6 amper. To też zależne od marki świecy.
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: wt lip 22, 2025 11:38
autor: MadReaper
Głowy nie dam sobie uciąć ale chyba firmy Beru.
Świece mierzyłem bez demontażu.
Znalazłem po twoim poście info w sieci że sprawna świeca żarowa beru powinna mieć przedział 0.6 do 1 Ohma
Także trzeba im się przyjrzeć raz jeszcze.
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: czw lip 24, 2025 23:07
autor: wesol
Przy napięciu na świece te niby 12 V ale w rzeczywistości 11v i tak pisało na świecach kiedyś to 1 ohm daje prąd około 11 amper. Natomiast przy touranach bywają świece 4.4 v oraz 5 voltow to też przy oporności 1 ohm idzie wtedy około 5 amper. Także taka oporność to jeszcze raczej za duża. By szło gdzieś z 7-8 amper musi być opór około 0.6-0.7.ohma. Oczewiscie świeca to opornik ale nagrzewa ja się też zmienia opór swój. Zimna ma niski a gorąca może mieć nawet bliżej 2 ohm. Ale napewno nie 15 ohm. Tyle to mają szkła lusterek zewnętrznych podgrzewane.
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: pn lip 28, 2025 00:08
autor: MadReaper
Zamówiłem nowe świece, jak tylko wymienię i poobserwuje dam napewno znać
Re: Biały dym na starcie, pompa vacum ?
: czw lip 31, 2025 16:20
autor: MadReaper
Świece wymieniłem, zmierzyłem je na stole i się okazało że wszystkie są w przedziale 1-1,2 ohma więc sprawne, nie wiem dlaczego na aucie pokazywało 10 do 15 ohma. Jedyne co zauważyłem podczas wymiany świec to pierwsza świeca od strony pompy vacum miała mokrą końcówkę a było to tuż po przejechaniu 10km i nagrzanym do 90st silniku. Zatem wróciłem to teorii zbyt luźnego simeringa w pompie vacum który dzisiaj wymieniłem na kolejny ciut ciężej wchodzący ale nadal wepchnięty palcami w gniazdo. Jak to nie zadziała to już kompletnie nie wiem skąd dym na starcie. Zaklepalem również obracający się króciec w pompie vacum i dodatkowo zakleiłem poxyliną.