Strona 1 z 2
chwilowe spalanie na biegu jałowym 0.2??
: ndz wrz 09, 2012 19:09
autor: capsell
witam!moj turan pokazuje chwilowe spalanie na biegu jałowym 0.2!na moje oko uwazam ze troszke mało,czy to mozliwe?!i jeszce jeden problem, czuje islysze ze silnik na luzie przerywa !
: ndz wrz 09, 2012 21:36
autor: Tomasz_W-wa
Ja mam 0,5 w drugim autku Seat Ibiza 1.9 TDI (ATD) również 0,5.
Przy włączonej klimie nieco więcej.
Coś chyba masz nie tak.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
: ndz wrz 09, 2012 21:38
autor: jeżu
Sprawdź na vagu w grupie 01-Engine ile faktycznie pali. Przy okazji posprawdzaj sobie czy są jakieś błedy...
: ndz wrz 09, 2012 22:23
autor: collega
u mnie na luzie tez jest 0.2 i silnik nierowno pracuje czasem jak by zaplon wypadal i ze tak powiem nie moge doisc co jest nie tak
: pn wrz 10, 2012 08:55
autor: capsell
dokładnie,mam takie same objawy!spalanie cay czas takie same,a z tym zapłonem to sporadycznie, od czasu do czsu!cos mi sie wydaje kolego ze któraś pompka nam siada!ja dopiero w czwartek daje auto do mechanika!jakbyś był szybszy to daj znac!jak ja bede coś wiedzial to tez napisze!
: pn wrz 10, 2012 09:00
autor: DLUGI-74
a u mnie 0.5 l bez klimki a na 0.6-0.7 l

: pn wrz 10, 2012 10:13
autor: collega
capsell pisze:dokładnie,mam takie same objawy!spalanie cay czas takie same,a z tym zapłonem to sporadycznie, od czasu do czsu!cos mi sie wydaje kolego ze któraś pompka nam siada!ja dopiero w czwartek daje auto do mechanika!jakbyś był szybszy to daj znac!jak ja bede coś wiedzial to tez napisze!
U mnie wedlug logow pompki sa ok takze mysle czy czasem nie jest to wina egr
: pn wrz 10, 2012 19:12
autor: capsell
no to mnie zatkało!!skora nie pompka!a moze jest to wina dwumasy?
: pn wrz 10, 2012 19:37
autor: Tomasz_W-wa
capsell dwumasy to na pewno nie bo ja mam ją do wymiany a spalanie mam tak jak wcześniej pisałem 0,5
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
: pn wrz 10, 2012 20:52
autor: collega
nie spalanie jest wazne tylko to ze trzesie ;] u ciebie capsell nie wiem jak to wyglada ale u mnie 2 mas tez bil i przenosilo sie drganie na auto tylko ze przy wcisnieciu sprzegla wszystko ustawalo a po wymianie zauwazylem ze nie tylko od 2masy mialem drgania ;]
: wt wrz 11, 2012 08:25
autor: Tomasz_W-wa
Pisałem o moim przypadku w innym poście, silnikiem co jakiś czas telepało tak 2-3 razy i później normalnie i znowu to samo. Do tego nie raz trochę ciężko palił, kręcić jak szalony ale nie chciał za pierwszym razem załapać.
Jak się nie mylę spalanie też mi chyba pokazywał delikatnie wyższe, tak ok. 0,6-0,7, żebym miał 0,5 to silnik musiał być mocno nagrzany.
Mój mechanik sprawdził pompki czy są OK i do tego świece, potem powiedział żebym zmienił uszczelniacze pompek i po zmianie jak ręką odjął.
Teraz delikatnie trzęsie ale to koło dwumasowe, które będę zmieniał za 10 dni.
Tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
: wt wrz 11, 2012 12:57
autor: Przemek_85
No to chyba ja mam uszczelniacze do wymiany bo spalanie na jałowym mam 0,7l a jak klimę załączę to 0,9l a średnie spalanie to 7,8l/100km jaki koszt wymiany uszczelniaczy z robocizną ?
: wt wrz 11, 2012 14:50
autor: Tomasz_W-wa
Przemek_85 koszt zestawu naprawczego to ok. 30-40 zł za jeden (np. firmy Bosch), oryginalne zestawy sam wychaczyłem na alledro za 49 zł/sztuka, cena w ASO VW to 133.86 zł/sztuka (numer części: 038198051C), te oryginale mają śrubę regulacyjną w np. Bosch-owskich jej nie ma, ale czy ją się wymiana to nie potrafie powiedzieć.
Co do kosztów wymiany to mój mechanik wzioł mi 40 zł od popki, do tego może być potrzebna uszczelka pokrywy zaworów, ale nie koniecznie, u mnie uszczelka była w świetnym stanie i została założona jeszcze raz.
Jak widać przez to że wymieniamy 4 sztuki koszt nie jest taki mały, należy za jednym razem zmienić wszystkie.
Żeby nie było, że oszukuje, właśnie zrobiłem zdjęcie jak czekałem na światłach, silnik jeszcze się nie rozgrzał (czytaj nie miał 90 stopni), spalanie 0,5 na biegu jałowym:
Tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
: ndz mar 03, 2013 21:10
autor: adam_d105
Witam. Koledzy mam podobny problem. Touran 1,9 105KM 2006 rok. Spalanie na rozgrzanym w pełni silniku 0,7-0,8. Bez klimy, bez świateł, bez dmuchawy. Natomiast na klimie to 0,9 a czasem wskakuje 1,0. Dodam, że jest świeżo po wymianie turbiny (oryginał), rozrządu, filtrów oraz szklanek. Zostały ustawione wtryski i rozrząd. Wszystko prawidłowo. Spalanie przy jeździe 110-120km/h wychodzi zawsze ponad 7,5 l/100km albo i lepiej. Jedynie co to słychać dmumase. Powiedzcie mi gdzie mam szukać przyczyny tak wysokiego spalania? szczególnie na biegu jałowym. 2 lata temu przy zakupie spalanie było 0,5-0,6 a na klimie max 0,8.
: ndz mar 03, 2013 22:54
autor: JacaTouran
adam_d105,
Rusz sobie delikatnie rozrządem na fasolkach i będziesz miał jak miałeś.
Druga sprawa to spalanmie na biegu jałowym czy to jest 0,7 czy 0,8 wcale nie swiadczy o uszkodzonych uszczelniaczach.
[ Dodano: Nie Mar 03, 2013 21:56 ]
adam_d105, napisz jeszcze kolego jakie masz koła , jakie opony itd bo to też ma spory wpływ na spalanie. Fak przy 120km/h 7,5l/100km to sporo, ale nikt nie zna Twojej nogi i stylu jazdy.
Ja swoim 1.9tdi przy włączonym tempomacie ustawonym na 120km/h srednie mam 6,2l/100km