Strona 1 z 2

Uszczelniacze pompek, a przyrost ilości oleju

: wt wrz 18, 2012 21:30
autor: Rauko
Mam pytanie do znawców tematu, bo zasłyszałem dziś pewną teorię.
Znajomemu ktoś z serwisu Skody powiedział, że nigdzie w książce nie jest napisane, ale zaleca się wymianę uszczelniaczy pompek po ok 240.000 - 250.000, żeby uniknąć sytuacji, że ropa miesza się z olejem. Taką sytuację miał z kolei inny znajomy w Mazdzie z silnikiem PD, a historia zakończyła się tak, że zatarł silnik w trasie (na bagnecie podczas trasy ok 250-300km przybyło ponad 1cm "oleju" i podczas wyprzedzania silnik zdechł).
1. Czy faktycznie taka wymiana jest zalecana ? Bo rozumiem, że skoro w skodzie to i w VW ;)
2. Czy nieszczelne uszczelniacze mogą doprowadzić do sytuacji zatarcia silnika w VW (skoro w Mazdzie się da, to może i w VW).

: wt wrz 18, 2012 21:35
autor: Tomasz_W-wa
Ja to widzę tak. Pompki powinno się wymieniać co ileś tam tysięcy kilometrów, przyjmijmy, że co 250.000 km, przy każdej wymianie pompek wymienia się też uszczelki na nich, a więc samo przez siebie zostają one wymienione.
Można uszczelki na pompkach wymienić sobie bez wymiany pompek, jak tak zrobiłem.
Co do drugiego pytania to się nie wypowiem.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

: wt wrz 18, 2012 21:52
autor: Cesarz
Jak najbardziej paliwo moze doprowadzic do rozcieczenia oleju a w konsekwencji do utraty własciwosci smarnych.. tyle ze wczeniej powinna byc informacja o niskim cisnienu oleju...

: wt wrz 18, 2012 22:26
autor: Rauko
A czemu niskie ciśnienie oleju, jeżeli oleju jest aż za dużo? :)

: wt wrz 18, 2012 22:31
autor: jeżu
Rauko, Profilaktycznie możesz wymienić sobie taki zestaw uszczelnień do Pd zwłaszcza ,że spokojnie do 100zł je kupisz.... (mam w ofercie-pisać) i mieć święty spokój jeśli autko posiada "nieszczęsny" DPF...

P.s Która mazda ma PD ? 8)

: wt wrz 18, 2012 22:32
autor: Cesarz
Rauko pisze:A czemu niskie ciśnienie oleju, jeżeli oleju jest aż za dużo? :)
Bo diesel rozcieńcza olej - robi sie rzadki, do tego dochodzi wysoka temp pracy która tez wpływa na lepkosc oleju (gestośc) i pompa olejowa nie jest wstanie wytworzyc cisnienia

: wt wrz 18, 2012 22:38
autor: Rauko
jeżu pisze:i mieć święty spokój jeśli autko posiada "nieszczęsny" DPF...
Czyli problem jest tylko w silnikach z DPFem?
Bez DPFu nie ma możliwości, żeby się tak stało?

Oczywiście, że mam zamiar wymienić :) Zawsze wolę zapobiegać niż leczyć :ok:

: wt wrz 18, 2012 22:53
autor: jeżu
Bez DPFu nie ma możliwości, żeby się tak stało?
Pewnie że jest.... ale wg mnie mniej spotykana. Mniemam... :mrgreen: Warto od czasu do czasu wyjąć bagnet i sprawdzić poziom oleju.... Dpf ma duży wpływ na przyrost "oleju" niż bez.

: wt wrz 18, 2012 23:09
autor: Rauko
No to że zapchany DPF przyczynia się do zrostu ilości oleju (mieszania z ropą) to słyszałem, ale myślałem, że to może występować, nawet jeżeli uszczelniacze są w stanie idealnym. Poziom oleju sprawdzam. Nic mi nie przyrasta :) Temat zapodałem w związku z tym co usłuszałem :mrgreen:

: czw wrz 20, 2012 21:52
autor: JacaTouran
ODP: NIE MASZ DPFu.... STAN OLEJU SIÊ NIE PODNIESIE

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2012 21:54 ]
jeżu pisze:
Bez DPFu nie ma możliwości, żeby się tak stało?
Pewnie że jest.... ale wg mnie mniej spotykana. Mniemam... :mrgreen: Warto od czasu do czasu wyjąć bagnet i sprawdzić poziom oleju.... Dpf ma duży wpływ na przyrost "oleju" niż bez.


Jezeli masz na myśli to co ja to jeden przypadek na 100...

: czw wrz 20, 2012 22:02
autor: Cesarz
Jacek a nie ma opcji wycieku diesla "góra" i sciekiem do miski po popychaczach? Pytam bo nie wiem jak to konstrukcyjnie jest rozwiazane

: pt wrz 21, 2012 21:22
autor: Rauko
JacaTouran pisze:ODP: NIE MASZ DPFu.... STAN OLEJU SIÊ NIE PODNIESIE
Czyli chyba nadchodzi czas wizyty u Ciebie, bo już mi VCDS pokazuje 67 gram popiołów i chyba nieco przytkany się silnik zrobił :)

: sob wrz 22, 2012 12:41
autor: JacaTouran
67% sporo - wypada cos z tym zrobic ....

: sob wrz 22, 2012 12:44
autor: Rauko
Nie 67% sadzy ;) Procenty co chwilą schodzą na 0%, ale gramy popiołu są na 67 i to z tego co się orientuję się nie wypala, tylko odkłada i serwis VW przy 60g wymienia filtr :D
Przynajmniej tak to VCDS wyświetla.
I dlatego zainteresowałem się tematem uszczelniaczy pompek.

: sob wrz 22, 2012 18:15
autor: black fury
Koledzy właśnie prześledziłem Waszą dyskusję na temat przyrostu oleju w silniku. Od jakiegoś czasu wydaje mi się, że i u mnie minimalnie przybyło. Mam dpf i pytanie do kolegów jaki ma wpływ na przyrost oleju. Mówicie o tym, że paliwo rozcieńcza olej. Jak ono dostaje się do oleju? Czy opór przepływu spalin przez dpf jest tak duży, ze sprężone spaliny z częsciowo nie spalonym paliwem przedostają się z komory sprężania do oleju przez uszczelniacze pompek ? Chyba musiałoby nieżle dmuchac po odkręceniu wlewu oleju z pokrywy klawiatury. Słyszałem też, że scieka przez pierścienie do miski ale to by oznaczało niskie ciśnienie w cylindrach. Jest jeszcze jakaś inna droga? Jeśli któryś z kolegów znajdzie chwilę proszę o kilka słów wyjaśnienia na temat co ma wspólnego dpf i przyrost paliwa w oleju będę wdzięczny. I jeszcze jedno gdzie odszukac procentowe zapełnienie filtra. Pozdrawiam kolegów. :bry: