Strona 1 z 3

Dla Jednych Normalka Dla Innych Ciekawostka

: śr cze 01, 2011 06:27
autor: Eljot
Zapewne jeden, czy drugi Klanowicz będzie chciał mnie śmiechem zabić, ale jest to mój pierwszy w życiu "automat" i w dodatku DSG.
Mając w pozycji "D" wyrzucając na "N" w czasie jazdy nie trzeba wciskać przycisku z boku, powrót na "D" również dopóki "się toczy" .
Podobnie ma się rzecz ruszając np. ze świateł mając w pozycji "N" na "D" (warunek wciśnięty hamulec.

: śr cze 01, 2011 06:49
autor: spacewalker
Uwazaj w czasie jazdy z tym N bo skrzynia pracuje i potrafi się zapowietrzyc. Problem był opisywany na forum Passata. A na światłach po co wciskac na N i trzymac chamulec? Nudzi Ci się w aucie? Po to ktos wymyslił automat zeby odciązyc kierowce.

: śr cze 01, 2011 07:13
autor: Eljot
Jak pisałem to moje pierwsze auto w automacie, możesz zapodać link lub po krótce napisać o co chodzi z tym zapowietrzeniem.
Na światła dojeżdżam nieraz na "luzie".

: śr cze 01, 2011 08:50
autor: spacewalker
Sterownik w pozycji N pracuje inaczej niz na D, i dlatego steruje inaczej olejem, a przekładnia pracuje - to tak jak by sie musiało zgrac razem. Nie wiem ile zaoszczędzisz paliwa dając na N przed światłami.... jak bym widział kierowce z PKS-u ;)

: śr cze 01, 2011 11:40
autor: Rauko
Ja na pozycję N chyba jeszcze nigdy nie wrzuciłem i nie widzę dla niej zastosowania. Jest jakieś? Może podepchnąć samochód w warsztacie o metr :)

: śr cze 01, 2011 13:57
autor: admin
Na N jest słabsze smarowanie w skrzyni. Na światach nie powinno się wrzucać luzu.
Tym bardziej jeździć "na luzie" - ani to oszczędne, ani bezpieczne.

: śr cze 01, 2011 18:33
autor: Eljot
Dzięki...
Gdyby nie ten mój głupi temacik nie dowiedziałbym się o tym NIGDY!!
Czy myślicie, że każdy świeżak jak (ja na przykład) ma wiadomości w małym palcu??
A ilu się do tego przyznaje??
Szacun całkowity dla WAS!!
Ale może założycie temacik np.
-CZEGO ABSOLUTNIE NIE ROBIÆ
-ZŁE NAWYKI
-UWAŻAJCIE NA:
Serio jestem noob i chcę NAPRAWDÊ wiedzieć co i jak...
Zbyt polubiłem to autko co by mu krzywdę robić.
;)

: czw cze 02, 2011 00:27
autor: admin
Ja o DSG takie rzeczy czytałem przed kupnem auta ;)

: czw cze 02, 2011 06:21
autor: Eljot
A ja miałem OKAZJÊ kupując autko i dopiero potem dowiedziałem się co ma............
:roll:

: czw cze 02, 2011 14:59
autor: rekin
Zgadzam się zupełnie z Tobą Eljot.
Ja również niewiele wiem o DSG. :/
Mam nadzieję że Panowie, powiem nawet specjaliści bo czytając Wasze wypowiedzi, jestem w niezłym szoku jaką macie wiedzę :shock: , podpowiedzą nam (nowicjuszom w tej dziedzinie) a nie będą z nasz sobie szydzić.

Wracając do tematu, również nie wiedziałem o tym że nie powinno ruszać tej wajchy i przekładać ją na "N" przed np. światłami :P

: czw cze 02, 2011 15:58
autor: Rauko
Hmm.... Nikt tu z nikogo nie szydzi :) Padło pytanie i odpowiedź. Ja np. nie tyle widziałem, że tedy zmienia się smarowanie czy coś, tylko po prostu mam automat, więc go wykorzystuję i nie gmeram co chwilę przy skrzyni :) Wpinam D i jak dojadę do celu to wpinam P i ręczny i tak powinien działać automat - wygodnie :)

: czw cze 02, 2011 17:42
autor: rekin
Spoko, a to "szydzenie" potraktujcie z przymrużeniem oka :mrgreen:
Ja nie kumam prawie nic jeśli chodzi o DSG, wiem tylko jak ruszyć i jak się zatrzymać :D
To mój pierwszy automat, zawsze było heblowanie ręczne :)

: czw cze 02, 2011 17:59
autor: piurko2
Bez wstydu przyznam się , że również nie wiele wiem o automatach i jest to pierwsze auto w którym nie muszę pedałować sprzęgłem i wajchować lewarkiem i chętnie dowiedziałbym się o dsg jak najwięcej od praktykujących...

: czw cze 02, 2011 18:55
autor: mar3th
Trochę o skrzyniach wiem, bardziej może manualach, ale o automatach tez troche słyszałem. Wrzucanie luzu na dłuższą skalę może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni, gdyż nie ma wtedy odpowiedniego smarowania, jest to dosyć skomplikowane ustrojstwo i koszty naprawy moga kogoś pogrążyc.

: ndz cze 12, 2011 10:11
autor: jeżu
To ja się dorzucę. A jeszcze takie pytanko czy taki samochód z DSG można holować (na jakim przełożeniu) czy tylko laweta?