"Wycie" z tyłu .. opony czy jednak łożysko ?
- RedArt
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
- Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
"Wycie" z tyłu .. opony czy jednak łożysko ?
Witam
Bardzo mi cos z tyłu wyje, na poczatku myslalem ze to opony bo mam zimowe zalozone ale chyba troche za bardzo wyja ... nie mam narazie innych wiec nie mam jak sprawdzic ale zauwazylem pewnien objaw.
Jak jade po w miare ostrym łuku w lewo to nic sie nie zmienia ale jak w prawo to nagle chałas sie wycisza i powraca jak tylko samochod sie prostuje ...
dodam jeszcze ze zaczyna sie to okolo 40-50km/h .... im szybciej tym mocniej .....
czy to opony czy jednal łozysko ....
jesli lozysko to jaki symbol i jaka firma polecacie ? i czy da sie to wymienic samemu w garazu ? doczytałem ze jest odrazu z piasta wiec prasa niepotrzebna .. klucz dynanometryczny jest ... co jeszcze potrzeba ?
Bardzo mi cos z tyłu wyje, na poczatku myslalem ze to opony bo mam zimowe zalozone ale chyba troche za bardzo wyja ... nie mam narazie innych wiec nie mam jak sprawdzic ale zauwazylem pewnien objaw.
Jak jade po w miare ostrym łuku w lewo to nic sie nie zmienia ale jak w prawo to nagle chałas sie wycisza i powraca jak tylko samochod sie prostuje ...
dodam jeszcze ze zaczyna sie to okolo 40-50km/h .... im szybciej tym mocniej .....
czy to opony czy jednal łozysko ....
jesli lozysko to jaki symbol i jaka firma polecacie ? i czy da sie to wymienic samemu w garazu ? doczytałem ze jest odrazu z piasta wiec prasa niepotrzebna .. klucz dynanometryczny jest ... co jeszcze potrzeba ?
- RedArt
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
- Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
dzieki za info ... tez obstawiam łożysko ... tylko teraz które ?
co do narzedzi to raczej nie jest to problemem chyba ze sa tam jakies specyficzne sruby VW ... inaczej raczej dam dade
wacham sie pomiedzy SKF a FAB ?
widziałęm na aukcjiach ze do skf dodaja jakas "ksiazke" moze tam sa wartosci dokrecania srub ?
co do narzedzi to raczej nie jest to problemem chyba ze sa tam jakies specyficzne sruby VW ... inaczej raczej dam dade

wacham sie pomiedzy SKF a FAB ?
widziałęm na aukcjiach ze do skf dodaja jakas "ksiazke" moze tam sa wartosci dokrecania srub ?
- RedArt
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
- Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
problem w tym zo ono wyje podczas jazdy na wprost ... jak skrecam w prawo to wycisza sie a jak w lewo to zadnych zmian ...niko02 pisze:Jak skręcasz w prawo (dociążasz lewe) to powinno wyć (szumieć) lewe i na odwrót, czyli jak skręcasz w lewo, to powinno być słychać prawe.redart pisze:tylko teraz które ?
- RedArt
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
- Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
udało sie ustalic ... nie myslalem ze az tak latwo pojdzie ...
tyl podniesiony ... lewe kolo tylko szum klocków ...
prawe ( strona pasazera ) ... przy wolnych obrotach szum klockow ale jak recznie rozpedzam kolo jak najszybciej sie da to powstaje dziwny dzwiek ( chałas ) wiec to chyb ato kolo .....
jutro wymiana ... tylko teraz jakie momenty dokrecania tej sruby srodkowej i jarzma ?
bardzo rozbiezne zdania mam .. niektozy ze 110 ... widzialem ze sa i opicy ze 220 .. a znalazlem tez ze 180 +180st ...
to jak to w koncu ma byc ?
tyl podniesiony ... lewe kolo tylko szum klocków ...
prawe ( strona pasazera ) ... przy wolnych obrotach szum klockow ale jak recznie rozpedzam kolo jak najszybciej sie da to powstaje dziwny dzwiek ( chałas ) wiec to chyb ato kolo .....
jutro wymiana ... tylko teraz jakie momenty dokrecania tej sruby srodkowej i jarzma ?
bardzo rozbiezne zdania mam .. niektozy ze 110 ... widzialem ze sa i opicy ze 220 .. a znalazlem tez ze 180 +180st ...
