"Wycie" z tyłu .. opony czy jednak łożysko ?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

"Wycie" z tyłu .. opony czy jednak łożysko ?

Post autor: RedArt »

Witam
Bardzo mi cos z tyłu wyje, na poczatku myslalem ze to opony bo mam zimowe zalozone ale chyba troche za bardzo wyja ... nie mam narazie innych wiec nie mam jak sprawdzic ale zauwazylem pewnien objaw.

Jak jade po w miare ostrym łuku w lewo to nic sie nie zmienia ale jak w prawo to nagle chałas sie wycisza i powraca jak tylko samochod sie prostuje ...

dodam jeszcze ze zaczyna sie to okolo 40-50km/h .... im szybciej tym mocniej .....

czy to opony czy jednal łozysko ....

jesli lozysko to jaki symbol i jaka firma polecacie ? i czy da sie to wymienic samemu w garazu ? doczytałem ze jest odrazu z piasta wiec prasa niepotrzebna .. klucz dynanometryczny jest ... co jeszcze potrzeba ?
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
shaman82
Przeglądacz
Posty: 107
Rejestracja: czw maja 05, 2011 00:06
Auto:: 1T1 BXF '06
Imię:: Pablo
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Post autor: shaman82 »

Jak jeździłem z wyząbkowanymi zimówkami z tyłu to nie było czegoś takiego, że na zakrętach robiło się cicho.
Sprawdź lepiej łożyska. Jak już mocno daje o sobie znać, to weź lewarek, podnieś koło i spróbuj nim zakręcić porządnie - może odróżnisz dźwięk klocków hamulcowych od huczenia łożyska.
Awatar użytkownika
pabloxxx
Zaawansowany
Posty: 412
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
Auto:: Touran 1,9 TDI
Imię:: Paweł
Lokalizacja: LEGNICA
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: pabloxxx »

prędzej to będzie łożysko, ja kupowałem Fag.
Skf też dobre ale droższe.
Pytasz czy sam wymienisz w garażu, bez odpowiednich kluczy nie :(
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

dzieki za info ... tez obstawiam łożysko ... tylko teraz które ?

co do narzedzi to raczej nie jest to problemem chyba ze sa tam jakies specyficzne sruby VW ... inaczej raczej dam dade :)

wacham sie pomiedzy SKF a FAB ?

widziałęm na aukcjiach ze do skf dodaja jakas "ksiazke" moze tam sa wartosci dokrecania srub ?
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Ja bym brał SKF, jakos mam do nich wieksze przekonanie poprzez moją praktyke z róznymi ich łożyskami
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

i tez sie raczej koncentruje na SKF ...

powiedz mi tylko jakie tam klucze potrzebne ? i z jakimi momentami dokrecac potem te sruby ?
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

redart pisze:powiedz mi tylko jakie tam klucze potrzebne ? i z jakimi momentami dokrecac potem te sruby ?
tu Ci niestety nie pomoge, bo samochody to nie moja specjalizacja... napewno beda potrzebne nasadowe i jakies torxy
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

redart pisze:tylko teraz które ?
Jak skręcasz w prawo (dociążasz lewe) to powinno wyć (szumieć) lewe i na odwrót, czyli jak skręcasz w lewo, to powinno być słychać prawe.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

niko02 pisze:
redart pisze:tylko teraz które ?
Jak skręcasz w prawo (dociążasz lewe) to powinno wyć (szumieć) lewe i na odwrót, czyli jak skręcasz w lewo, to powinno być słychać prawe.
problem w tym zo ono wyje podczas jazdy na wprost ... jak skrecam w prawo to wycisza sie a jak w lewo to zadnych zmian ...
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

No to moim zdaniem masz odpowiedź. Skręcasz w prawo, zmniejszasz obciążenie na lewym kole i przestaje wyć (łożysko). Podnieś na lewarku, poszarp kołem do siebie i od siebie, zobaczysz, czy są jakieś luzy, to jeszcze sobie ułatwisz decyzję.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

udało sie ustalic ... nie myslalem ze az tak latwo pojdzie ...

tyl podniesiony ... lewe kolo tylko szum klocków ...

prawe ( strona pasazera ) ... przy wolnych obrotach szum klockow ale jak recznie rozpedzam kolo jak najszybciej sie da to powstaje dziwny dzwiek ( chałas ) wiec to chyb ato kolo .....

jutro wymiana ... tylko teraz jakie momenty dokrecania tej sruby srodkowej i jarzma ?

bardzo rozbiezne zdania mam .. niektozy ze 110 ... widzialem ze sa i opicy ze 220 .. a znalazlem tez ze 180 +180st ... :( to jak to w koncu ma byc ?
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

No i gitara. Co do momentu to nie wiem, Jak ktoś znajdzie chwilę, to pewnie Ci sprawdzi i napisze. Jak się niecierpliwisz, to napisz do Jeżu lub Turanek.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

łozysko wymienione ... jak nie moj samochod ... cisza ... cisza ... cisza ...

co do dokrecenia to poki co na "oko" oczywiscie z jakas tam sila .... jak tylko ktos poda jak ma byc prawidlowo to dokrece ja poprawnie ... :)
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

redart, 180 Nm i obrócić dodatkowo o +180°
ODPOWIEDZ