Strona 1 z 4

"Wycie" z tyłu .. opony czy jednak łożysko ?

: pn paź 01, 2012 19:59
autor: RedArt
Witam
Bardzo mi cos z tyłu wyje, na poczatku myslalem ze to opony bo mam zimowe zalozone ale chyba troche za bardzo wyja ... nie mam narazie innych wiec nie mam jak sprawdzic ale zauwazylem pewnien objaw.

Jak jade po w miare ostrym łuku w lewo to nic sie nie zmienia ale jak w prawo to nagle chałas sie wycisza i powraca jak tylko samochod sie prostuje ...

dodam jeszcze ze zaczyna sie to okolo 40-50km/h .... im szybciej tym mocniej .....

czy to opony czy jednal łozysko ....

jesli lozysko to jaki symbol i jaka firma polecacie ? i czy da sie to wymienic samemu w garazu ? doczytałem ze jest odrazu z piasta wiec prasa niepotrzebna .. klucz dynanometryczny jest ... co jeszcze potrzeba ?

: pn paź 01, 2012 22:49
autor: shaman82
Jak jeździłem z wyząbkowanymi zimówkami z tyłu to nie było czegoś takiego, że na zakrętach robiło się cicho.
Sprawdź lepiej łożyska. Jak już mocno daje o sobie znać, to weź lewarek, podnieś koło i spróbuj nim zakręcić porządnie - może odróżnisz dźwięk klocków hamulcowych od huczenia łożyska.

: pn paź 01, 2012 23:01
autor: pabloxxx
prędzej to będzie łożysko, ja kupowałem Fag.
Skf też dobre ale droższe.
Pytasz czy sam wymienisz w garażu, bez odpowiednich kluczy nie :(

: wt paź 02, 2012 00:58
autor: Cesarz

: wt paź 02, 2012 15:41
autor: RedArt
dzieki za info ... tez obstawiam łożysko ... tylko teraz które ?

co do narzedzi to raczej nie jest to problemem chyba ze sa tam jakies specyficzne sruby VW ... inaczej raczej dam dade :)

wacham sie pomiedzy SKF a FAB ?

widziałęm na aukcjiach ze do skf dodaja jakas "ksiazke" moze tam sa wartosci dokrecania srub ?

: wt paź 02, 2012 17:27
autor: Cesarz
Ja bym brał SKF, jakos mam do nich wieksze przekonanie poprzez moją praktyke z róznymi ich łożyskami

: wt paź 02, 2012 18:10
autor: RedArt
i tez sie raczej koncentruje na SKF ...

powiedz mi tylko jakie tam klucze potrzebne ? i z jakimi momentami dokrecac potem te sruby ?

: wt paź 02, 2012 18:31
autor: Cesarz
redart pisze:powiedz mi tylko jakie tam klucze potrzebne ? i z jakimi momentami dokrecac potem te sruby ?
tu Ci niestety nie pomoge, bo samochody to nie moja specjalizacja... napewno beda potrzebne nasadowe i jakies torxy

: wt paź 02, 2012 19:28
autor: niko02
redart pisze:tylko teraz które ?
Jak skręcasz w prawo (dociążasz lewe) to powinno wyć (szumieć) lewe i na odwrót, czyli jak skręcasz w lewo, to powinno być słychać prawe.

: wt paź 02, 2012 20:04
autor: RedArt
niko02 pisze:
redart pisze:tylko teraz które ?
Jak skręcasz w prawo (dociążasz lewe) to powinno wyć (szumieć) lewe i na odwrót, czyli jak skręcasz w lewo, to powinno być słychać prawe.
problem w tym zo ono wyje podczas jazdy na wprost ... jak skrecam w prawo to wycisza sie a jak w lewo to zadnych zmian ...

: wt paź 02, 2012 21:35
autor: niko02
No to moim zdaniem masz odpowiedź. Skręcasz w prawo, zmniejszasz obciążenie na lewym kole i przestaje wyć (łożysko). Podnieś na lewarku, poszarp kołem do siebie i od siebie, zobaczysz, czy są jakieś luzy, to jeszcze sobie ułatwisz decyzję.

: wt paź 02, 2012 23:24
autor: RedArt
udało sie ustalic ... nie myslalem ze az tak latwo pojdzie ...

tyl podniesiony ... lewe kolo tylko szum klocków ...

prawe ( strona pasazera ) ... przy wolnych obrotach szum klockow ale jak recznie rozpedzam kolo jak najszybciej sie da to powstaje dziwny dzwiek ( chałas ) wiec to chyb ato kolo .....

jutro wymiana ... tylko teraz jakie momenty dokrecania tej sruby srodkowej i jarzma ?

bardzo rozbiezne zdania mam .. niektozy ze 110 ... widzialem ze sa i opicy ze 220 .. a znalazlem tez ze 180 +180st ... :( to jak to w koncu ma byc ?

: śr paź 03, 2012 22:20
autor: niko02
No i gitara. Co do momentu to nie wiem, Jak ktoś znajdzie chwilę, to pewnie Ci sprawdzi i napisze. Jak się niecierpliwisz, to napisz do Jeżu lub Turanek.

: śr paź 03, 2012 22:52
autor: RedArt
łozysko wymienione ... jak nie moj samochod ... cisza ... cisza ... cisza ...

co do dokrecenia to poki co na "oko" oczywiscie z jakas tam sila .... jak tylko ktos poda jak ma byc prawidlowo to dokrece ja poprawnie ... :)

: śr paź 03, 2012 23:04
autor: jeżu
redart, 180 Nm i obrócić dodatkowo o +180°