Strona 1 z 1

Jakiego wybrać 1,2 TSI czy 1,4 TSI

: pt cze 10, 2011 08:26
autor: Touran
Witam Wszystkich, mam dylemat przymierzam się do kupna nowego Tourana i nie wiem jaki silnik wybrać, pomóżcie. Zależy mi na w miarę niskim zużyciu paliwa ale nie wiem czy 1,2 wystarczy czy nie będzie mulasty? Może wypowie się ktoś kto posiada Touranika z takim silnikiem.

Re: Jakiego wybrać 1,2 TSI czy 1,4 TSI

: pt cze 10, 2011 22:28
autor: cheles
Touran pisze:Witam Wszystkich, mam dylemat przymierzam się do kupna nowego Tourana i nie wiem jaki silnik wybrać, pomóżcie. Zależy mi na w miarę niskim zużyciu paliwa ale nie wiem czy 1,2 wystarczy czy nie będzie mulasty? Może wypowie się ktoś kto posiada Touranika z takim silnikiem.
Ja ma 1.6 benzyna 102 KM i jak na gabarytowo to troche jest mulasty - dopiero moge poczuc szybkosci jak po 100 KM przyspieszam
Jezeli mialbym wybierac to wybralbym 1.4 spalania pewnie nie odczujesz wyraznego

: pt cze 10, 2011 22:33
autor: admin
1.2TSI bardzo przyjemny silniczek. Jeździłem jakiś czas Fabią II kombi z tym motorkiem i paliła mało, a była zrywna. W porównaniu do Golfa V 1.6 dynamika duuużo lepsza. A spalanie ze 3 litry mniejsze :)

Z 1.4TSI nie miałem do czynienia, ale do dosyć ciężkiego Tourana wybrałbym właśnie ten motorek ;)

: ndz cze 12, 2011 19:19
autor: rumun_58
Tak jak poprzednik pisze Touran to klocek i waży sporo, dlatego 1,4 będzie zdecydowanie lepszą opcją.

: ndz cze 12, 2011 23:45
autor: Highline
Jakiś miesiąc temu miałem okazję jechać Golfem Plus-em 1.2TSI i szczerze mówiąc średnio się zbierał przy ruszaniu. Jest o wiele lżejszy od Tourana więc zdecydowanie brał bym 1.4.
Tak jak już kolega wcześniej pisał; spalanie nie powinno być dużo większe a i tak wyjdzie na plus dla dynamiki silnika (przyjemności z jazdy);]

: śr cze 22, 2011 12:43
autor: Touran
Dzięki za opinię i proszę o więcej :)

: czw cze 23, 2011 09:27
autor: Turanek
Spalanie teoretycznie powinno być mniejsze przy 1,2l bo mniej do nakarmienia jest. Natomiast jazda ze słabszym silnikiem wymaga innej techniki niż z silnikiem mocniejszym. Trzeba wyprzedzać np. na prędkości czyli manewry wcześniej "strategicznie" planować. Duża moc w zapasie pozwala nieco o tym zapomnieć i jeździć dynamicznie i spontanicznie. Jeśli zależy ci na mniejszym spalaniu to warto zastanowić się nad 1,2l ale w technologii Blue Motion

: ndz cze 26, 2011 19:45
autor: remi10
Przeraża mnie jak do auta któr waży ponad 1,5 tony producenci dają silniki tak małe. Wiadomo, że wyżyłowane do granic możliwości. Podejrzewam że pierwsze powazne usterki przy przebiegach powyżej 50 000 zaczną sie pojawiac. Jakby miał brac nowego tourana, oszczędnego to tylko blue motion 1.6 TDI 105 km bodajże. Spalanie zdecydowanie mniejsze niż 1.2 tsi a do tego znacznie większy moment obrotowy 250Nm a tamten 170Nm.

: czw sie 11, 2011 23:39
autor: Matsil
remi10 pisze:Przeraża mnie jak do auta któr waży ponad 1,5 tony producenci dają silniki tak małe. Wiadomo, że wyżyłowane do granic możliwości. Podejrzewam że pierwsze powazne usterki przy przebiegach powyżej 50 000 zaczną sie pojawiac. Jakby miał brac nowego tourana, oszczędnego to tylko blue motion 1.6 TDI 105 km bodajże. Spalanie zdecydowanie mniejsze niż 1.2 tsi a do tego znacznie większy moment obrotowy 250Nm a tamten 170Nm.
Nie tak do końca wyżyłowane. Technologia idzie do przodu i takie 1,2tsi to nie to samo co 1,2 w punto sprzed 15 lat. Miałem okazję pojeździć kilkoma nowymi tsi - od 1,2 do 2,0 i moje odczucia są bardzo pozytywne, mimo, że od lat na codzień jeżdżę dieslami. 1,4TSI w touranie świetnie sobie radzi z dość ciężkim autem, znacznie lepiej niż 1,6TDI, oczywiście z ekonomicznego punktu widzenia diesel jest lepszym rozwiązaniem, ale jeżeli ktoś rocznie robi 10-15tys. km, to benzyna dużo lepiej się sprawdzi. W dieslach vw zawsze irytował mnie hałas, jaki nam fundują. Nawet wersje CR są dość hałaśliwe porównujac je chociażby do silników toyoty. Golf czy touran z dieslem jest dość głośnym autem, dopiero w passacie B7 znacznie lepiej wyciszono wnętrze i to pierwszy VW, w którym diesel mnie nie denerwuje. A w przypadku tsi, mamy dość cicho nawet w autach niższej klasy. Wszysko ma swoje wady i zalety.