Mechanizm szyby

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)
krzyku
Posty: 4
Rejestracja: sob lis 03, 2012 23:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja:

Mechanizm szyby

Post autor: krzyku »

Witam, jak w temacie wymieniłem w prawym przodzie bloczek z linką i suwakami na nówke oryginalną VW, jedynie użyłem drugiej linki tej stałej starej. Ciężko było włożyć ale się udało. Do tego zakładając stary silniczek zauważyłem jakiś wodę wylatującą z elektroniki, zanim założyłem wylałem wodę, wysusszyłem płytkę, złożyłem i założyłem,
Teraz podnosi/opuszcza mi się o tylko około 2cm i muszę znowu klikać, ale po opuszczeniu prawie do konca silniczek wyłącza się jakby był przegrzany, bo po chwili (5 minu) silniczek reaguje i mogę znowu po te 2cm skoki ruszać szybą.
Macie jakieś pomysły?

[ Komentarz dodany przez: jeżu: Sob Lis 03, 2012 23:19 ]
Wszystkie zbędne wypowiedzi usunąłem.... zaczynamy od nowa....
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Silniczek ma wbudowany mechanizm ochronny przed zakleszczeniem. Jest możliwość zamknięcia/otwarcia szyby z pominięciem tej funkcji, tzw. komfortowe zamykanie/otwieranie. Spróbuj trzymać dłużej w pilocie klawisz zamykania bądź otwierania, wówczas wszystkie szyby będą się zamykać względnie otwierać. Można to też zrobić przekręcając kluczyk w zamku drzwi zamiast wciskać pilota.
Jeśli w czasie tej próby dalej jest problem z tą szybą to może wskazywać na zwarcie wywołane wodą. Warto ustalić jaka była przyczyna przedostania się wody do silnika podnośnika szyby...
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
krzyku
Posty: 4
Rejestracja: sob lis 03, 2012 23:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja:

Post autor: krzyku »

Dzięki, też tak teraz myślę i bez ponownego rozgrzebania drzwi i otwarcia napędu sie nie obędzie.
Co do "komfortu" to mam ustawione domykanie po zamknięciu auta z pilota, wiem o co chodzi, to nie to.

Powiedz mi jedną rzecz, jak określić poziom odpowiedniego naciągnięcia linek? Czy szyba powinna chodzić luźno czy z oporami, oczywiście z odczepionym silniczkiem?
Wg. mnie mogę mieć za mocno naciągnięte. Ja wymieniłem na oryginalną część zapasową (linka stalowa ze szpulką) i nie powinno być tego problemu, może się mylę.

A woda mogła się dostać przez uszczelkę szyby, tzn. żeby szyba bez mechanizmu nie opadała włożyłem kawałki gumy żeby zaklinować i listewki od dołu do podtrzymania, i mimo, że od środka kliny powinny dociskać szybe do zewnętrznej uszczelki, może była nie domknięta albo gdzieś ciekło do środka. A że nie było czasu żeby sie za to zabrać i auto stało na dworze przy niejednym deszczu, może tak było.
Storm
Początkujący
Posty: 31
Rejestracja: sob lut 25, 2012 18:30
Auto:: Touran 2,0 DSG
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Storm »

krzyku, linki mają być naciągnięte. Tak podnośniki są budowane aby przez długi okres użytkowania linki nie pospadały z krążków.
Wg mnie podczas mocowania szyby mogłeś od razu przykręcić szybę docelowo do płytek, co teraz może powodować duże opory. Tzn szyba nie ułożyła się dobrze w stosunku do mocowań w podnośniku i "kantuje" się w uszczelkach co powoduje opory (wzrost pobieranego prądu) i podnośnik się wyłącza np. po 2 cm.
Spróbuj jak dostaniesz się do podnośnika, poluzować mocowania szyb i pozwolić szybie podczas ruchu góra - dół, ułożyć się.

Pozdrawiam
Storm
krzyku
Posty: 4
Rejestracja: sob lis 03, 2012 23:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja:

Post autor: krzyku »

Dzięki, w weekend sprawdzę.
ODPOWIEDZ