Cala prawda o silnikach 1.9 & 2.0
Cala prawda o silnikach 1.9 & 2.0
Szykuje się od dawna z zamiarem zakupu VW Turana i ostatnio meczy mnie wybór silnika 1.9 czy 2.0.
Wiele czytałem i słyszałem o silnikach VW 2.0 i o pękających głowicach.
Czy to prawda czy mit? czy możne jednak omijać te silniki szerokim lukiem?
Brat mojej dziewczyny twierdzi żebym kupował tylko 1.9 a chodzi mi o roczniki 2003-2005.
Proszę o wasze opinie bo na codzie posiadacie i użytkujecie te auta.
Wiele czytałem i słyszałem o silnikach VW 2.0 i o pękających głowicach.
Czy to prawda czy mit? czy możne jednak omijać te silniki szerokim lukiem?
Brat mojej dziewczyny twierdzi żebym kupował tylko 1.9 a chodzi mi o roczniki 2003-2005.
Proszę o wasze opinie bo na codzie posiadacie i użytkujecie te auta.
Thanks Carlos
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Hej
Ogólnie lepszą opinią cieszą się 1.9 TDI.
Ja natomiast do tej pory miałem 3 silniki 2.0 TDI. Z dwoma poprzednimi 140KM nie było problemów w obecnej wersji 170KM miałem kłopoty z pompowtryskami, ale mam już wszytkie wymienione na nowe.
Dużo zależy też nie od samego silnika, ale jak ktoś użytkował auto. Jaki lał olej i paliwo oraz czy serwisował w terminie. Jak wiadomo nawet najlepszy silnik można "zarżnąć" czy zaniedbać.
Pozdrawiam
Ogólnie lepszą opinią cieszą się 1.9 TDI.
Ja natomiast do tej pory miałem 3 silniki 2.0 TDI. Z dwoma poprzednimi 140KM nie było problemów w obecnej wersji 170KM miałem kłopoty z pompowtryskami, ale mam już wszytkie wymienione na nowe.
Dużo zależy też nie od samego silnika, ale jak ktoś użytkował auto. Jaki lał olej i paliwo oraz czy serwisował w terminie. Jak wiadomo nawet najlepszy silnik można "zarżnąć" czy zaniedbać.
Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
Zgadzam się z przedmówcą. mam 2.0 BKD, "najgorszy z możliwych". Leję dobre paliwo, dbam, wymieniam części eksploatacyjne na czas j jak do tej pory mnie nie zawiódł. Zrobiłem 60kkm.Marco_Polo pisze:Hej
Ogólnie lepszą opinią cieszą się 1.9 TDI.
Ja natomiast do tej pory miałem 3 silniki 2.0 TDI. Z dwoma poprzednimi 140KM nie było problemów w obecnej wersji 170KM miałem kłopoty z pompowtryskami, ale mam już wszytkie wymienione na nowe.
Dużo zależy też nie od samego silnika, ale jak ktoś użytkował auto. Jaki lał olej i paliwo oraz czy serwisował w terminie. Jak wiadomo nawet najlepszy silnik można "zarżnąć" czy zaniedbać.
- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
ja mam już 4 auto z silnikiem 2.0 i nie kupiłbym 1,9. To co ludzie piszą to według mnie pierdoły, no może jakiś procent to prawda ale ja mimo wszystko nie spotkałem się z takimi przypadkami, no wiadomo jak kupisz auto i miało przelatane ok 400 lub 500 tkm a w kraju ma on 168 tkm to nie ma bata na pewno coś się zepsuje, gdyż nie wiesz co kiedy było wymieniane i czy w ogóle było. Ja tam polecam jednostki napędowe 2.0
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
i ja podobnieniko02 pisze:mam 2.0 BKD, "najgorszy z możliwych". Leję dobre paliwo, dbam, wymieniam części eksploatacyjne na czas j jak do tej pory mnie nie zawiódł. Zrobiłem 60kkm.
30 000 km przejechane.
A 2.0 nad 1.9 ma jedną przewagę... moc bezcenna. Na prawdę 140 kucy robi swoje.
Pozdrawiam!
-
materazzi
- Użytkownik
- Posty: 240
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
taka rozpiska 2.0 TDI chodzi po necie:
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
W Touranach z 2.0 wystepowal w rocznikach ktore cie interesuja BKD, AZV,BMM chyba w 2006r wszedl. Od 2007roku mialy zostac poprawione glowice ale wiele przypadkow swiadczy ze tak sie nie stalo,czyli dalej pekaly.
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
W Touranach z 2.0 wystepowal w rocznikach ktore cie interesuja BKD, AZV,BMM chyba w 2006r wszedl. Od 2007roku mialy zostac poprawione glowice ale wiele przypadkow swiadczy ze tak sie nie stalo,czyli dalej pekaly.
No to wymiękam
szczerze interesują mnie Turanki od 2003 do 2005 ufffffff chyba faktycznie zostaje z silnikiem 1.9 a jesli 2.0 to jakim kodem silnika polecacie?
A już miałem nadzieje na 2.0 tutaj gdzie mieszkam doszukałem się 2 opcji z oznaczeniami S , SE , i Sport i tylko Sport ma klimatronika
A już miałem nadzieje na 2.0 tutaj gdzie mieszkam doszukałem się 2 opcji z oznaczeniami S , SE , i Sport i tylko Sport ma klimatronika
Thanks Carlos
