Cala prawda o silnikach 1.9 & 2.0

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Carlosuk
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 20:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: UK

Cala prawda o silnikach 1.9 & 2.0

Post autor: Carlosuk »

Szykuje się od dawna z zamiarem zakupu VW Turana i ostatnio meczy mnie wybór silnika 1.9 czy 2.0.
Wiele czytałem i słyszałem o silnikach VW 2.0 i o pękających głowicach.
Czy to prawda czy mit? czy możne jednak omijać te silniki szerokim lukiem?
Brat mojej dziewczyny twierdzi żebym kupował tylko 1.9 a chodzi mi o roczniki 2003-2005.
Proszę o wasze opinie bo na codzie posiadacie i użytkujecie te auta.
Thanks Carlos
Awatar użytkownika
Puchal's
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 22:28
Auto:: VW Touran 1.9 TDI
Imię:: Kamila
Lokalizacja: Kraków / TKA
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Puchal's »

Ja mam 1.9 polecam. Jak narazie dobrze się sprawuje. Jak kupowałam swojego to samo mi mówiono. I szukałam tylko 1.9. Ale najlepiej tutaj wypowiedzą się właściciele silników 2.0. Pozrawiam
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Hej

Ogólnie lepszą opinią cieszą się 1.9 TDI.
Ja natomiast do tej pory miałem 3 silniki 2.0 TDI. Z dwoma poprzednimi 140KM nie było problemów w obecnej wersji 170KM miałem kłopoty z pompowtryskami, ale mam już wszytkie wymienione na nowe.
Dużo zależy też nie od samego silnika, ale jak ktoś użytkował auto. Jaki lał olej i paliwo oraz czy serwisował w terminie. Jak wiadomo nawet najlepszy silnik można "zarżnąć" czy zaniedbać.

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Marco_Polo pisze:Hej

Ogólnie lepszą opinią cieszą się 1.9 TDI.
Ja natomiast do tej pory miałem 3 silniki 2.0 TDI. Z dwoma poprzednimi 140KM nie było problemów w obecnej wersji 170KM miałem kłopoty z pompowtryskami, ale mam już wszytkie wymienione na nowe.
Dużo zależy też nie od samego silnika, ale jak ktoś użytkował auto. Jaki lał olej i paliwo oraz czy serwisował w terminie. Jak wiadomo nawet najlepszy silnik można "zarżnąć" czy zaniedbać.
Zgadzam się z przedmówcą. mam 2.0 BKD, "najgorszy z możliwych". Leję dobre paliwo, dbam, wymieniam części eksploatacyjne na czas j jak do tej pory mnie nie zawiódł. Zrobiłem 60kkm.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

i ja sie z Wami powyżej zgadzam , jak ktoś będzie dbał to i auto bez awaryjnoscia tez sie odwzajemni :)
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

ja mam już 4 auto z silnikiem 2.0 i nie kupiłbym 1,9. To co ludzie piszą to według mnie pierdoły, no może jakiś procent to prawda ale ja mimo wszystko nie spotkałem się z takimi przypadkami, no wiadomo jak kupisz auto i miało przelatane ok 400 lub 500 tkm a w kraju ma on 168 tkm to nie ma bata na pewno coś się zepsuje, gdyż nie wiesz co kiedy było wymieniane i czy w ogóle było. Ja tam polecam jednostki napędowe 2.0
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: Piotr1979 »

W Polsce 1,9 TDI to nie silnik to religia. Sam mam takowego i nie narzekam. Czy kupiłbym 2,0 TDI - jakbym trafił zadbanego ze sprawdzoną historią, czemu nie.
Nigdy nie mów nigdy.
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

może troszku źle to napisałem, nie że nie kupiłbym 1.9 sam miałem Bore z 1.9 131PS i naprawdę silnik był rewelacyjny, teraz 1,9 ma 105 PS więc trochę mało jak dla mnie i dlatego nie biorę go pod uwagę.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

niko02 pisze:mam 2.0 BKD, "najgorszy z możliwych". Leję dobre paliwo, dbam, wymieniam części eksploatacyjne na czas j jak do tej pory mnie nie zawiódł. Zrobiłem 60kkm.
i ja podobnie :) Najgorszy to on chyba jest w internecie :) Z silnikiem nie mam żadnych problemów.
30 000 km przejechane.
A 2.0 nad 1.9 ma jedną przewagę... moc bezcenna. Na prawdę 140 kucy robi swoje.
Pozdrawiam!
materazzi
Użytkownik
Posty: 240
Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: materazzi »

Akurat ten 2.0 bkd ktorych najwiecej w touranach najgorszym z calej rodziny 2.0 tdi nie jest. Duzo wiecej usterek miewaja te wystepujace w passatach audi o innych oznaczeniach. Silnika Jednak kazde oznaczenie silnika 2.0 tdi ma wspolny problem pekajace glowice.
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Na szczęście nie ma problemu z pompą oleju :)
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
materazzi
Użytkownik
Posty: 240
Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: materazzi »

na plus BKD jeszcze brak Fapa,w miare trwale wtryski Boscha w stosunku do siemensow z passatow itp(choc niedawno ostatnia akcja serwisowa naprawila blad, ale wczesniej musiala taka awaria sporo kosztowac..)
Carlosuk
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 20:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: UK

Post autor: Carlosuk »

Dziękuje za szybkie odpowiedzi.
Skoro silniki :20: nie są aż tak zawodne jak to mówią i piszą ludzie to w takim razie których silników 2.0 unikać,chodzi mi konkretnie o kody silników bo wiadomo ze jedne są mniej lub więcej awaryjne.
Thanks Carlos
materazzi
Użytkownik
Posty: 240
Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: materazzi »

taka rozpiska 2.0 TDI chodzi po necie:

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.


W Touranach z 2.0 wystepowal w rocznikach ktore cie interesuja BKD, AZV,BMM chyba w 2006r wszedl. Od 2007roku mialy zostac poprawione glowice ale wiele przypadkow swiadczy ze tak sie nie stalo,czyli dalej pekaly.
Carlosuk
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 20:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: UK

Post autor: Carlosuk »

No to wymiękam :( szczerze interesują mnie Turanki od 2003 do 2005 ufffffff chyba faktycznie zostaje z silnikiem 1.9 a jesli 2.0 to jakim kodem silnika polecacie?
A już miałem nadzieje na 2.0 tutaj gdzie mieszkam doszukałem się 2 opcji z oznaczeniami S , SE , i Sport i tylko Sport ma klimatronika :cry:
Thanks Carlos
ODPOWIEDZ