
silnik przerywa - zapowietrza się?
- aprinsr
- Przeglądacz
- Posty: 124
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 7 razy
silnik przerywa - zapowietrza się?
pisałem już w innym wątku na ten temat. pewnego dnia touran zaczął mi przerywać. tylko w zakresie wyższych obrotów. na VAGu brak konkretnych błędów (jedyne co sie pojawia to problem ze świecami ale te są wymienione, zdarza się to sporadycznie, więc jest to problem z instalacją. po sprawdzeniu pompowtrysków okazało się że mam za wysokie bipy). posadziłem kumpla za kierownicą żeby ten włączał zapłon. słychać wtedy pod maską przepompowywanie cieczy z powietrzem. robiliśmy to bez odpalania silnika. gdy go chciałem uruchomić to zaskoczył dopiero za 4 razem. do tej pory odpalał normalnie. dzisiaj z ciekawości stacyjke przekręciłem 2 razy na zapłon przed uruchomieniem. silnik zaczął telepać. przejechałem ok 1km (ledwo) i w dolnym zakresie obrotów było już ok, ale na wyższych jak przerywał tak przerywa nadal. 1,2 bieg chodzi normalnie a wyżej muszę już się pieścić z pedałem gazu żeby przyspieszyć bez szarpania. filtr paliwa ma 20 tys km. teraz pytanie co to moze byc? od czego zacząć sprawdzanie? czy to pompa podaje z powietrzem czy łapie je gdzieś po drodze? z góry dziękuje za wszystkie sugestie. naprawiałem już wiele samochodów, ale diesla nigdy nie tykałem
pozdrawiam

- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
A może sprawdź vacum, bo coś chyba ciśnienie słabe.
Zobacz czy powrót jest szczelny. Ale raczej vacum.
Zobacz czy powrót jest szczelny. Ale raczej vacum.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- aprinsr
- Przeglądacz
- Posty: 124
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 7 razy
dzisiaj rzucałem okiem to była sucha. z info jakie znalazłem w sieci objawiałoby się również twardym pedałem hamulca. może jestem w błędzie. proszę o info w jaki sposób mogę ją sprawdzić.
w jaki sposób sterowane jest vacum? jeśli mechanicznie to chyba nie zapowietrzyłby się od samego przekręcania w pozycję zapłonu
w którym miejscu mogę wpiąć się wężykiem w powrót? pod tym względem ford był nieco bardziej przewidywalny i wstawił przezroczyste przewody paliwowe..
w jaki sposób sterowane jest vacum? jeśli mechanicznie to chyba nie zapowietrzyłby się od samego przekręcania w pozycję zapłonu
w którym miejscu mogę wpiąć się wężykiem w powrót? pod tym względem ford był nieco bardziej przewidywalny i wstawił przezroczyste przewody paliwowe..
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Sucha to sobie moze byc i moze sie zacieracaprinsr pisze:dzisiaj rzucałem okiem to była sucha

Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- aprinsr
- Przeglądacz
- Posty: 124
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 7 razy


ale najważniejsze: jak ją sprawdzić? jeśli miałbym wymieniać wszystkie możliwe przyczyny bez sprawdzenia to równie dobrze mogę wymienić cały układ paliwowy (od baku po pompowtryski

gdzie mogę wpiąć się przezroczystym przewodem żeby sprawdzić najpierw pompę a następnie powrót? (na początek najłatwiejsze i najtańsze

- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
wyjąc i dać do pompiarza, a jak znasz się na tym to ją wyjmij , rozbierz i zweryfikuj.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Nic nie musisz wyciągać, jeśli chcesz zweryfikować ciśnienie tłoczenia pompy paliwa musisz się wkręcić zamiast śrubki-zaślepki na obudowie pompy. W ASO mają do tego odpowiedni manometr z końcówką.
Jeśli byś decydował się na ściąganie pompy to warto zobaczyć stan rurki mieszającej paliwo w głowicy. Jej wyjęcia nie jest łatwe, jakby co to sprawdź cenę w ASO.
Pytanie czy filtr po wymianie jest nadal szczelny, możesz wstawić kawałek przezroczystego wężyka igelitowego. Inne rozwiązanie to kanister dwa wężyki paliwowe i podłączenie zasilania i powrotu pompy paliwa na silniku - wtedy pomijasz cały układ paliwowy.
Nie masz jakiś innych zbieżnych w czasie przypadłości? Może paliwo?
Jeśli byś decydował się na ściąganie pompy to warto zobaczyć stan rurki mieszającej paliwo w głowicy. Jej wyjęcia nie jest łatwe, jakby co to sprawdź cenę w ASO.
Pytanie czy filtr po wymianie jest nadal szczelny, możesz wstawić kawałek przezroczystego wężyka igelitowego. Inne rozwiązanie to kanister dwa wężyki paliwowe i podłączenie zasilania i powrotu pompy paliwa na silniku - wtedy pomijasz cały układ paliwowy.
Nie masz jakiś innych zbieżnych w czasie przypadłości? Może paliwo?
- aprinsr
- Przeglądacz
- Posty: 124
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 7 razy
problem rozwiązany
tak mi się przynajmniej wydaje
wyjeździłem paliwo do końca, zalałem ultimate - bez zmian. wymieniłem filterek paliwa wraz z dokładnym czyszczeniem obudowy. podczas wymiany okazało się że jakaś sierota założyła na pokrywę filtra uszczelkę (wyglądała jak od filtru oleju) i dodatkowo pierścień uszczelniający. obudowa była tak skręcona że każda śruba po kolei strzelała (gdzie te 5Nm...) uszczelka przypominająca kastet nie wyglądała ciekawie - była zniekształcona. filterek nie był wcale zasyfiony był koloru kawy z mlekiem. po 10 krotnym podaniu zapłonu, zakręceniu śruby odpowietrzającej zapalił praktycznie od strzała!
po krótkiej jeździe testowej pali kapcia na dwójce
ani jednej przycinki 
jeszcze tylko jutro sprawdzę parametry pompek a zwłaszcza bipy i wrzucę info na forum
mam nadzieję że będzie ok
wielkie dzięki za pomoc i sugestie!
możliwe jest że bipy były zbyt wysokie z powodu pęcherzyków powietrza w paliwie? z tego co zrozumiałem to bip jest różnicą czasu otwarcia pompki zadanej od faktycznej. mogły otwierać się na dłużej żeby podać odpowiednią dawkę paliwa?





jeszcze tylko jutro sprawdzę parametry pompek a zwłaszcza bipy i wrzucę info na forum


możliwe jest że bipy były zbyt wysokie z powodu pęcherzyków powietrza w paliwie? z tego co zrozumiałem to bip jest różnicą czasu otwarcia pompki zadanej od faktycznej. mogły otwierać się na dłużej żeby podać odpowiednią dawkę paliwa?
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Podoba mi się twój tok myśleniaaprinsr pisze:możliwe jest że bipy były zbyt wysokie z powodu pęcherzyków powietrza w paliwie? z tego co zrozumiałem to bip jest różnicą czasu otwarcia pompki zadanej od faktycznej. mogły otwierać się na dłużej żeby podać odpowiednią dawkę paliwa?

Przebieg prądu nadzoruje sterownik i tak określa rzeczywisty czas (punkt), po którym następuje początek tłoczenia czyli Begining of Injection Period (BIP). Jak się dostanie powietrze iglica wtrysku zamyka się szybciej niż jest to zdefiniowane w sterowniku i wtedy tez powinien pojawić się meldunek, że została przekroczona dolna granica regulacji.
- aprinsr
- Przeglądacz
- Posty: 124
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 7 razy
dzięki wielkie Turanek za rozjaśnienie i utwierdzenie mnie w tym! jutro zrobię scan i zobaczymy czy wszystko już wróciło do normy
dziękuję za fachową pomoc. Z dnia na dzień utwierdzam się w tym że chyba na długo pozostanę przy Touranie
piję właśnie zwycięskie piwko - nastawiałem się na większe koszta
za objaśnienie leci do ciebie piwko 
PS. dopiero zaczynam przygodę z dieslem - zawsze towarzyszyła mi benzyna
Więc dorzucam prinscreen'y:




PS. dopiero zaczynam przygodę z dieslem - zawsze towarzyszyła mi benzyna

Więc dorzucam prinscreen'y: