silnik przerywa - zapowietrza się?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
aprinsr
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 7 razy

silnik przerywa - zapowietrza się?

Post autor: aprinsr »

pisałem już w innym wątku na ten temat. pewnego dnia touran zaczął mi przerywać. tylko w zakresie wyższych obrotów. na VAGu brak konkretnych błędów (jedyne co sie pojawia to problem ze świecami ale te są wymienione, zdarza się to sporadycznie, więc jest to problem z instalacją. po sprawdzeniu pompowtrysków okazało się że mam za wysokie bipy). posadziłem kumpla za kierownicą żeby ten włączał zapłon. słychać wtedy pod maską przepompowywanie cieczy z powietrzem. robiliśmy to bez odpalania silnika. gdy go chciałem uruchomić to zaskoczył dopiero za 4 razem. do tej pory odpalał normalnie. dzisiaj z ciekawości stacyjke przekręciłem 2 razy na zapłon przed uruchomieniem. silnik zaczął telepać. przejechałem ok 1km (ledwo) i w dolnym zakresie obrotów było już ok, ale na wyższych jak przerywał tak przerywa nadal. 1,2 bieg chodzi normalnie a wyżej muszę już się pieścić z pedałem gazu żeby przyspieszyć bez szarpania. filtr paliwa ma 20 tys km. teraz pytanie co to moze byc? od czego zacząć sprawdzanie? czy to pompa podaje z powietrzem czy łapie je gdzieś po drodze? z góry dziękuje za wszystkie sugestie. naprawiałem już wiele samochodów, ale diesla nigdy nie tykałem :P pozdrawiam
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

A może sprawdź vacum, bo coś chyba ciśnienie słabe.
Zobacz czy powrót jest szczelny. Ale raczej vacum.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
aprinsr
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 7 razy

Post autor: aprinsr »

dzisiaj rzucałem okiem to była sucha. z info jakie znalazłem w sieci objawiałoby się również twardym pedałem hamulca. może jestem w błędzie. proszę o info w jaki sposób mogę ją sprawdzić.

w jaki sposób sterowane jest vacum? jeśli mechanicznie to chyba nie zapowietrzyłby się od samego przekręcania w pozycję zapłonu

w którym miejscu mogę wpiąć się wężykiem w powrót? pod tym względem ford był nieco bardziej przewidywalny i wstawił przezroczyste przewody paliwowe..
Awatar użytkownika
kamiloos
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: sob gru 01, 2012 21:27
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: kamiloos »

Możę przy wymianie filtra paliwa, nie wyssali syf który leży na dnie filtra, i go teraz dławi... ale bardziej obstawiam tak jak mowi JacaTouran, Vacum mówi juz papa
Touran 1.9 TDI BKC + Program GTO DIGITUN
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

aprinsr pisze:dzisiaj rzucałem okiem to była sucha
Sucha to sobie moze byc i moze sie zacierac :(
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
aprinsr
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 7 razy

Post autor: aprinsr »

:( a jak ją sprawdzić w takim razie? jeśli okaże się że to ona i faktycznie się przytarła jak wyeliminować przyczynę? jest sens wymieniać na używkę? używki na aledrogo są za 200 a nowe 700 przed świętami to ogromna różnica :(

ale najważniejsze: jak ją sprawdzić? jeśli miałbym wymieniać wszystkie możliwe przyczyny bez sprawdzenia to równie dobrze mogę wymienić cały układ paliwowy (od baku po pompowtryski :P)

gdzie mogę wpiąć się przezroczystym przewodem żeby sprawdzić najpierw pompę a następnie powrót? (na początek najłatwiejsze i najtańsze ;))
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

wyjąc i dać do pompiarza, a jak znasz się na tym to ją wyjmij , rozbierz i zweryfikuj.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Nic nie musisz wyciągać, jeśli chcesz zweryfikować ciśnienie tłoczenia pompy paliwa musisz się wkręcić zamiast śrubki-zaślepki na obudowie pompy. W ASO mają do tego odpowiedni manometr z końcówką.
Jeśli byś decydował się na ściąganie pompy to warto zobaczyć stan rurki mieszającej paliwo w głowicy. Jej wyjęcia nie jest łatwe, jakby co to sprawdź cenę w ASO.
Pytanie czy filtr po wymianie jest nadal szczelny, możesz wstawić kawałek przezroczystego wężyka igelitowego. Inne rozwiązanie to kanister dwa wężyki paliwowe i podłączenie zasilania i powrotu pompy paliwa na silniku - wtedy pomijasz cały układ paliwowy.
Nie masz jakiś innych zbieżnych w czasie przypadłości? Może paliwo?
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
aprinsr
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 7 razy

Post autor: aprinsr »

problem rozwiązany :) tak mi się przynajmniej wydaje :) wyjeździłem paliwo do końca, zalałem ultimate - bez zmian. wymieniłem filterek paliwa wraz z dokładnym czyszczeniem obudowy. podczas wymiany okazało się że jakaś sierota założyła na pokrywę filtra uszczelkę (wyglądała jak od filtru oleju) i dodatkowo pierścień uszczelniający. obudowa była tak skręcona że każda śruba po kolei strzelała (gdzie te 5Nm...) uszczelka przypominająca kastet nie wyglądała ciekawie - była zniekształcona. filterek nie był wcale zasyfiony był koloru kawy z mlekiem. po 10 krotnym podaniu zapłonu, zakręceniu śruby odpowietrzającej zapalił praktycznie od strzała! :) po krótkiej jeździe testowej pali kapcia na dwójce :) ani jednej przycinki :)

jeszcze tylko jutro sprawdzę parametry pompek a zwłaszcza bipy i wrzucę info na forum :) mam nadzieję że będzie ok :) wielkie dzięki za pomoc i sugestie!

możliwe jest że bipy były zbyt wysokie z powodu pęcherzyków powietrza w paliwie? z tego co zrozumiałem to bip jest różnicą czasu otwarcia pompki zadanej od faktycznej. mogły otwierać się na dłużej żeby podać odpowiednią dawkę paliwa?
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

aprinsr pisze:możliwe jest że bipy były zbyt wysokie z powodu pęcherzyków powietrza w paliwie? z tego co zrozumiałem to bip jest różnicą czasu otwarcia pompki zadanej od faktycznej. mogły otwierać się na dłużej żeby podać odpowiednią dawkę paliwa?
Podoba mi się twój tok myślenia :brawa:

Przebieg prądu nadzoruje sterownik i tak określa rzeczywisty czas (punkt), po którym następuje początek tłoczenia czyli Begining of Injection Period (BIP). Jak się dostanie powietrze iglica wtrysku zamyka się szybciej niż jest to zdefiniowane w sterowniku i wtedy tez powinien pojawić się meldunek, że została przekroczona dolna granica regulacji.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
aprinsr
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 7 razy

Post autor: aprinsr »

dzięki wielkie Turanek za rozjaśnienie i utwierdzenie mnie w tym! jutro zrobię scan i zobaczymy czy wszystko już wróciło do normy :) dziękuję za fachową pomoc. Z dnia na dzień utwierdzam się w tym że chyba na długo pozostanę przy Touranie :) piję właśnie zwycięskie piwko - nastawiałem się na większe koszta :) za objaśnienie leci do ciebie piwko :ok:

PS. dopiero zaczynam przygodę z dieslem - zawsze towarzyszyła mi benzyna :)


Więc dorzucam prinscreen'y:
Załączniki
co o tym myslicie? podobno norma jest +/-3. Do korekty?
co o tym myslicie? podobno norma jest +/-3. Do korekty?
Bipy niestety troszke wysokie :(
Bipy niestety troszke wysokie :(
ODPOWIEDZ