Strona 1 z 2

Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawić ??

: pn gru 17, 2012 21:09
autor: MadReaper
Przy próbie wymiany silniczka od nawiewu odpiołem czujnik stopu znad hamulca. Po montażu okazało się że światła stop świecą cały czas.
Szperajac w necie dowiedziałem się że są to "jednorazówki" tzn przy nieprawidłowym montażu.
Prawidłowy montaż powinien wyglądać następująco.
Wciskamy pedał hamulca, wkładamy czujnik w otwór, puszczamy pedał który wciska trzpień do środka dzięki czemu po zablokowaniu niebieski element który jest umałany u mnie na zdjęciu omija "próg" który to właśnie łamie to ucho, które później rozwiera styki w czujniku. Dopiero na końcu przekręcamy czujnik w prawo.

Sporo który które ale nie da się inaczej :)

Ja to zrobiłem żle :(.

Włożyłem w otwór przekręciłem i tyle, i było po zawodach.

Rozłożyłem na części ten czujnik i o ile da się to jakoś skleic lub inaczej naprawić proszę o propozycje.

Pewnie ktoś powie po co się bawić zamiast kupić nowy za 45-60zł i niech sobie mówi :)
Ale fajnie by było móc naprawić "pułapkę" VW i AUDI , a może komuś się to przyda.

Zdjęcia rozebranego czujnika

Obrazek

Obrazek

: pn gru 17, 2012 21:24
autor: Turanek
Niewiedza kosztuje. Ten włącznik to Golfa IV pamięta, w ASO przeważnie ostrzegają o tym, że można go uszkodzić tak jak ty to zrobiłeś. Nie uznają reklamacji ze względu na nieumiejętny montaż.
Ząbki ustawiają trzpień na prawidłową odległość i jest to jednorazowa operacja.
Próbuj, może coś z tego wyjdzie, tylko ile wytrzyma...

: pn gru 17, 2012 21:46
autor: MadReaper
W tym sęk że nie jest to jednorazowa sprawa jeżeli się wie jak go wykręcić poprawnie.

Jak czujnik jest zamontowany, nie wykręcając go należy palcem wcisnąć trzpień do środka, przekręcić motylek z tyłu cylindra w lewo, wtedy to ucho przesuwa się w pozycję która ominie tą przeszkodę która je łamie. Dopiero wtedy można bezpiecznie wykręcić czujnik.

Jeżeli się nie wciśnie trzpienia, blokada przy wykręcaniu łamie ucho i czujnik do kosza.

W sumie to można by było wcisnąć trzpień i wykręcić czujnik. Wtedy powinno się udać bez uszkodzenia.

[ Dodano: Wto Gru 18, 2012 12:02 ]
Mój stary czujnik był jakiś krótki. Nie mając zbytnio czasu na analizę zamontowałem nowy i tyle. Wróciłem do domu i bez obawy że teraz uszkodzę wyciągnąłem trzpień i się okazało że teraz jest tak jak być powinno.
Teraz jak wciska się trzpień słychać tą samoregulacje o której wszędzie piszą, te kliknięcia.

Podsumowanie.

Prawidłowy demontaż tak żeby nieuszkodzić.
1. Wyciągnąć wtyczkę czujnika
2. Wcisnąć trzpień ile się da.
3. Trzymając wciśnięty trzpień wykręcić czujnik.

Montaż:
1. Włożyć czujnik w uchwyt mocujący, da się tylko w jeden sposób trzeba przyjrzeć się wycięciom
2. Podpiąć wtyczkę czujnika i tyle

Jeżeli przy demontażu po prostu wykręciliśmy czujnik, zostało ułamane ucho odpowiadające za rozwieranie styków. Wtedy światła stop cały czas świecą.

Możliwa jest naprawa, czujnik jest całkowicie rozbieralny.

Samo ucho trzeba jakoś przyczepić , skleić, przylutować, nie wiem co będzie najlepsze.

Składanie jest odwrotną czynnością. Najważniejsze po złożeniu czujnika jest wyciągnięcie palcami trzpienia do końca. dzięki czemu będzie możliwa samoregulacja.

Nie ponoszę odpowiedzialności za swój poradnik ;)

Demontujesz i montujesz na swoją odpowiedzialność :)

Powodzenia.

: pn cze 10, 2013 14:26
autor: Alfik
Witam,
jak ten czujnik jest zamontowany? Ma ktoś jakieś fotki lub rysunki umiejscowienia?
Bo u mnie go nie ma :shock:

: pn cze 10, 2013 18:53
autor: jeżu
Alfik, W samochodach od roku modelowego 2007 przełącznik świateł hamowania znajduje się przy pompie hamulcowej. Jest przykręcony do pompy jedną śrubką torx.
Zdejmujesz przełącznik świateł hamowania -F--3- na dole z pompy hamulcowej i wyjmujesz go u góry z występu mocującego -4 oczywiście wcześniej wykręcając śrubkę -2

Obrazek

: pn cze 10, 2013 21:29
autor: Alfik
:shock:
Dzięki za informacje, bo sam nie wierzyłem, że mam włącznik stopu. Tym bardziej, że znalazłem jakąś sprężynę pod pedałem przyspieszenia i sądziłem, że wcześniej poprzedniemu właścicielowi się rozleciał :-)
Jeszcze raz THX
Paweł

: wt cze 11, 2013 08:56
autor: cheles
MadReaper pisze:Pewnie ktoś powie po co się bawić zamiast kupić nowy za 45-60zł i niech sobie mówi :)
Ale fajnie by było móc naprawić "pułapkę" VW i AUDI , a może komuś się to przyda.
Tylko, że koszt nowego czujnika nie jest aż taki duży, żeby ryzykować regenerację uszkodzonego.

: wt cze 18, 2013 09:27
autor: Alfik
Właśnie jestem po włączeniu GRA :-) i przy okazji wiem z czego jest ta sprężyna, którą znalazłem pod pedałem przyspieszenia - to jest jedna z dwóch sprężyn pod poduszką powietrzną w kierownicy :shock:
Ktoś jak wymieniał manetkę nie zauważył, że spadła mu jedna sprężynka od poduchy. Dobrze, że później nikt nie posprzątał tak dokładnie jak ja :brawa:

: ndz cze 23, 2013 20:51
autor: rossi2106
Szperajac w necie dowiedziałem się że są to "jednorazówki" tzn przy nieprawidłowym montażu
pozwole sobie nie zgodzic sie z ta teza.w A4 zaczely mi sie kilka tygodni temu swiecic caly czas stopy .przed kupnem nowego czujnika postanowilem potrenowac wymiane na starym.skonczylo sie na tym ze stopy swiecily sie nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki :oops: w koncu przed wlozeniem odblokowalem czujnik,zalozylem nie ruszajac hamulca,przekrecilem az zaskoczyla blokada ..i czujnik sie naprawil :P minelo kilka tygodni,stopy dzialaja normalnie,nie wyrzuca bledu ESP i swiec zarowych.wyglada na to ze mimo kilkukrotnego zlego montazu dalo sie go przywrocic do zycia.

: wt cze 25, 2013 07:19
autor: GASIOR997
Dobrze to opisywał MadReaperbez wciśnięcia trzpienia nie powinno sie przekręcać nie dosyć że zepsujesz go z zewnątrz to i wewnątrz. A tych modeli 3B0945511A już nie produkują zastąpili je innymi czujnikami co już przy montażu nie musisz wciskać trzpienia. I jest to model 6Q0945511.

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

: sob gru 20, 2014 09:49
autor: rafitouran38
Witam
Podczas powrotu do domu w pewnym momencie auto jakby straciło moc, :oops: zredukowałem na 5-ty bieg i dodałem gazu.Wszystko wróciło do normy, aż do wjazdu pod dom. Mianowicie zapaliła się żółta kontrolka EPC i co najlepsze, świeci cały czas STOP po przekręceniu kluczyka. Co to może być? Jakieś zwarcie? Czujnik czy może coś jeszcze innego, czy chwilowy spadek mocy ,EPC i palące się STOP-y są ze sobą powiązane? Czy czujnik w tym modelu znajduje się przy pedale hamulca? Proszę o radę i pomoc :idea:
Dodam tylko, że auto 1.6 fsi BAG 2004r.
Pozdrawiam użytkowników

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

: sob gru 20, 2014 10:08
autor: Muti
Po co piszesz kolejny raz to samo? Odpisałem Ci już, że czujnik stopu do wymiany, to co więcej oczekujesz?

NzTT

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

: sob gru 20, 2014 11:18
autor: niko02
Kolego uzupełnij profil, to nie będziesz musiał za każdym razem pisać jakie masz auto.

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

: sob gru 20, 2014 12:27
autor: Miki76
jeżu pisze:Alfik, W samochodach od roku modelowego 2007 przełącznik świateł hamowania znajduje się przy pompie hamulcowej. Jest przykręcony do pompy jedną śrubką torx.

Zdejmujesz przełącznik świateł hamowania -F--3- na dole z pompy hamulcowej i wyjmujesz go u góry z występu mocującego -4 oczywiście wcześniej wykręcając śrubkę -2



Obrazek
ja mam przedlifta 2006r i już czujnik mam przy pompie więc widać że montowali wcześniej

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

: sob gru 20, 2014 13:14
autor: Cesarz
Miki76, jeżu napisał o roku modelowym wiec jeżeli masz samochód z końca 2006 roku to łapie się na rok modelowy 2007