Odpala z oporami, mruga swiatlo swiec, niereg. praca sil.

skwierczacy
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 24, 2012 15:08
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdansk

Odpala z oporami, mruga swiatlo swiec, niereg. praca sil.

Post autor: skwierczacy »

Witajcie !

Z okazji swiat moj Touran (2.0 TDI 2005) postanowil odmowic posluszenstwa, sprawa wyglada nastepujaco :

Samochod ma ogromne problemy z zapalaniem na zimnym silniku. Po przekreceniu nie pojawia sie w ogle symbol swiec zarowych, a krecenie rozrusznikiem nie daje zadnych efektow. Jedynym sposobem na odpalenie jest pozostawienie samochodu na zaplonie na conajmniej 30 minut (im zimniej tym dluzej). Po tym okresie wylaczam i wlaczam zaplon ponownie po czym jest szansa ze pojawi sie lampka swiec zarowych (nie swieci sie dlugo lub nieregularnie mruga). Jesli sie tak stanie to jest tez szansa na uruchomienie silnika. Praca krotko po odpaleniu bywa niestabilna (podtrzymywanie obrotow pedalem gazu aby silnik nie zgasl). Podczas dlawienia sie silnika mrugaja lampka swiec zarowych i symbolu silnika. Po jakims czasie sytuacja stabilizuje sie i silnik pracuje normalnie. Ponowne jego uruchomienie przebiega ze zblizonymi objawami. Na poczatku moich prob i pozostawieniu przekreconego kluczyka w stacyjce na wspomniane ok 30 min. nieregularnie wlaczal i wylaczal sie prawy wiatrak chlodnicy (zostal odlaczony zeby nie rozladowywac akumulatora).

Pierwsze niepokojace objawy pojawily sie kilka dni temu. Podczas jazdy droga ekspresowa zaczely sie szarpniecia, spowodowane naglymi spadkami obrotow. Za drugim takim spadkiem pojawily sie obie ikonki wspominane przy problemach z odpalaniem oraz przestal dzialac tempomat. Do momentu zakonczenia jazdy towarzyszyly mi nagle spadki obrotow a nawet gasniecie silnika podczas postoju na swiatlach. Po godzinnej przerwie i bezproblemowym odpaleniu spadki powrocily po przejechaniu ok. 10km. Po nastepnym zgaszeniu silnika i pozostawieniu na ok 3 minuty, samochod nie chcial juz odpalic i potrzebne bylo zostawienie go na zaplonie na jakies 5 minut.

Ponizej wklejam wynik autoscanu programem vag908. Wszystkie bezpieczniki w porzadku. Bede wdzieczny za Wasze sugestie i pomysly gdzie skupic swoje

wysilki naprawcze.

Pozdrawiam,

Darek


VW TOURAN 2005 2.0 TDI 140 KM

Sunday,23,December,2012,20:19:59:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911


Chassis Type: 1K0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56 62 72 76 77

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 1010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 BQ HW: 028 101 190 6
Component: R4 2,0L EDC G000SG 6254
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2586381
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200

1 Fault Found:
17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault
P0672 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 182.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.63 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 3.6°C
Bin. Bits: 00110000

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Part No SW: 1K0 907 379 Q HW: 1K0 907 379 Q
Component: ESP FRONT MK60 0102
Revision: 00T12001
Coding: 0023238
Shop #: WSC 01324 785 00200

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1K0 907 044 BA
Component: ClimatronicPQ35 066 0606
Shop #: WSC 00000 000 00000

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E
Component: Bordnetz-SG H37 1002
Revision: 00H37000 Serial number: 00000005086190
Coding: 018B8F210004100000120C000000000000097F075C
Shop #: WSC 01324 785 00200

Part No: 1T0 955 119 C
Component: Wischer VW358 012 0401
Coding: 00065493
Shop #: WSC 01324

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 243
Mileage: 189417 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
ON
Voltage: 12.25 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF


-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1T0-909-605.lbl
Part No SW: 1T0 909 605 C HW: 1T0 909 605 C
Component: 02 AIRBAG VW62 0506 1500
Revision: 09025000 Serial number: 0038BD0F0T1.
Coding: 0012338
Shop #: WSC 01324 785 00200

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 AF HW: 1K0 953 549 AF
Component: Lenksäulenmodul 034 0070
Coding: 0000042
Shop #: WSC 01324 785 00200

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Part No: 1T0 920 862 A
Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 1212
Coding: 0007101
Shop #: WSC 00011 888 96745

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No: 1K0 815 071 P
Component: Zuheizer 031 1312
Revision: A Serial number: 09010046
Coding: 0000011
Shop #: WSC 01324 785 00200

5 Faults Found:
01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (QCool
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 8
Reset counter: 219
Mileage: 182223 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 25:22:07

Freeze Frame:
Start
Temperature: 64.0°C
Temperature: 63.0°C

00664 - Fuel gauge
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 17
Reset counter: 237
Mileage: 189284 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:41:44

02251 - Heater Unit Locked
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 17
Reset counter: 237
Mileage: 189284 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:41:44

02085 - Incorrect Control Module Installed
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 17
Reset counter: 237
Mileage: 189284 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:41:44

01414 - Combustion-Air Blower (V6)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 216
Mileage: 182160 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:04:56

Freeze Frame:
Start
Temperature: 60.0°C
Temperature: 58.0°C


-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 F HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H10 0120
Revision: H10 Serial number: 28001059030358
Coding: 3D3F17C0078002
Shop #: WSC 01324 785 00200

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 243
Mileage: 189417 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 07:32:15


-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.lbl
Part No: 1T0 920 862 A
Component: IMMO VDD 1212
Shop #: WSC 32964 133 81044

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN2.lbl
Part No: 1T0 959 701 B
Component: Tuer-SG 024 2301
Coding: 0000180
Shop #: WSC 01324 785 00200

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Part No: 1K1 909 144 J
Component: EPS_ZFLS Kl.5 D04 1606
Shop #: WSC 00000 000 00000

2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Mileage: 9400 km
Temperature: 7.0°C
Voltage: 12.10 V
Voltage: 12.00 V

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - -
Freeze Frame:


-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
Part No: 1K0 959 433 AK
Component: KSG 0401
Coding: 00C802087F2D8405484F016010CC
Shop #: WSC 32964 133 81044

Component: Sounder n.mounted

Component: NGS n.mounted

Component: IRUE n.mounted

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN2.lbl
Part No: 1T0 959 702 B
Component: Tuer-SG 024 2301
Coding: 0000180
Shop #: WSC 01324 785 00200

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
Part No: 1K0 035 195 B
Component: Radio BVX 008 0015
Coding: 0042400
Shop #: WSC 01324 785 00200

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN1.lbl
Part No: 1K0 959 703 B
Component: Tuersteuergeraet 06 0214
Coding: 0000048
Shop #: WSC 01324 785 00200

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN1.lbl
Part No: 1K0 959 704 B
Component: Tuersteuergeraet 06 0214
Coding: 0000048
Shop #: WSC 01324 785 00200

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 1K0-919-283.lbl
Part No: 1K0 919 283 A
Component: 02 Einparkhilfe 0101
Shop #: WSC 00000 000 00000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 77: Telephone Labels: Redir Fail!
Part No: 1K0 035 729 E
Component: CIB PAH HW 202 SW 0308
Coding: 0000364
Shop #: WSC 00000 000 00000

No fault code found.

End ---------------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

Wiesz izolda z zanzibaru ;) myślę że jedne kłopotów to świece żarowe ;/
Poza tym masz tam parę błędów.
Ale niech się wypowie reszta bo nawet nie mam czasu w ściągę zaglądać teraz ;)
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Jest gdzieś problem w komunikacji ze sterownikiem silnika. (01314 - Moduł sterujący silnika) Pasowałoby sprawdzić okablowanie... Lub sam sterownik... Wesołych i spokojnych.....
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: zibi1961 »

Tak jak pisze Jeżu ,główny problem to brak komunikacji ze sterownikiem silnika spowodowany przerwaniem kabelka ,zaśniedziałą lub źle wpiętą wtyczką.
skwierczacy
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 24, 2012 15:08
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: skwierczacy »

W okresie swiat udalo mi sie wyciagnac i obejrzec sterownik silnika. Wyglada jak nowy prosto z fabryki, zadnych sladow wody. Auto w okolicy +5 stopni odpala normalnie, zero klopotow z jazda. Udalo mi sie skasowac bledy webasto. Nie wiem czy przejmowac sie brakiem komunikacji programu z silnikiem jako ze kabel to tani produkt z allegro.

Teraz do sedna. Dzisiaj temperatura spadla (-1 stopien) i klopoty wrocily. Po krzekreceniu klucza swiatelko swiec zarowych mignie na pol sekundy i koniec, po tym mozna krecic rozrusznikiem do woli, auto nie zapali. Jesli sie zaczeka kilka sekund lub pare razy wylaczy i wlaczy zaplon az lampka swiec bedzie nieregularnie migac (razem z lampka slychac przelaczajacy sie przekaznik pod deska rozdzielcza), krecac rozrusznikiem gdy swieci lampka silnik da sie uruchomic. Przez najblizszy czas po uruchomieniu (ok 1 min) moze on jednak zgasnac. Wyglada to tak, ze "cos" co nie zalacza swiec albo zalacza je nieregularnie odpowiada tez za mozliwosc uruchomienia silnika i jego prace tuz po uruchomieniu.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

skwierczacy pisze:Nie wiem czy przejmowac sie brakiem komunikacji programu z silnikiem jako ze kabel to tani produkt z allegro.
wg mnie tak skoro z innymi się łączysz a silnikiem nie..... poza tym grzanie świec ułatwia rozruch naszym TDI grubo poniżej minus. Więc powinien bez problemu odpalić nawet kręcąc kilka sekund dłużej....
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

skwierczacy,

masz sterownik do naprawy, może ktoś go już otwierał :> i coś się zabawił :shock:

Naprawa powinna być stosunkowo prosta i szybka, jednak wymaga małego obeznania z lutownicą ;) .

Podjedź do kogoś kto zajmuje się sterownikami , naprawami , modyfikacjami etc. powinien to ogarnąć.

Jak nie masz do kogo to zapraszam, wyślij mi to ECU to posprawdzam .

Pozdr.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Może przekaźnik świec żarowych. Możę zwarcie instalacji.. Sterownik obstawiam żę jest dobry.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Świece nie mają nic do tego,bo przy takich temperaturach to nawet bez świec powinien bez problemu zapalić.
Kontrolka świec świadczy o problemach silnika generalnie. A co do twojego przypadku,to przyjrzałbym się kablowi,który to alarmowcy zawsze używają do odcięcia zapłonu w tdi pd.
Miałem u siebie taki sam objaw jak immo nie odblokowałem i też nie zapalała się kontrolka świec.
Podjedź do jakiegos gościa od alarmów i on będzie wiedział,który to kabel i niech go sprawdzi na ciągłość i fizyczne przetarcia..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Muti pisze:przy takich temperaturach to nawet bez świec powinien bez problemu zapalić.
No nie wiem, czy auto bez świec odpalisz :)
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
kidol
Początkujący
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kamieniec

Post autor: kidol »

Witam mam taki sam przypadek jak u kolegi

Mogę prosić o analizę błędów

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent


005784 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 008 - Implausible Signal - Intermittent


004712 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Not Reached
P1268 - 007 - Short to Ground - Intermittent


004708 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241): Regulation Range Exceeded
P1264 - 006 - Short to Plus - Intermittent


004707 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241): Implausible Signal
P1263 - 006 - Short to Plus - Intermittent


004710 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Implausible Signal
P1266 - 006 - Short to Plus - Intermittent


004160 - Supply Voltage A for Injectors: Circuit Malfunction
P1040 - 006 - Short to Plus - Intermittent


008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit
P2146 - 009 - Open or Short to Ground
Awatar użytkownika
aprinsr
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 7 razy

Post autor: aprinsr »

niko02 zamiast świec możesz wkręcić zwykłe śruby i jeśli masz dobrą kompresje to odpali ;) chwilkę dłużej wystarczy pokręcić rozrusznikiem

oczywiście w dieslu
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Serio? A od czego się mieszanka zapali?
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
aprinsr
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 7 razy

Post autor: aprinsr »

od sprężenia (wzrostu ciśnienia) mieszanki paliwowej. świeca żarowa wspomaga rozruch.
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

aprinsr pisze:od sprężenia (wzrostu ciśnienia) mieszanki paliwowej
no nie tyle od wzrostu ciśnienia co od wzrostu temperatury mieszanki która jest nastepstwem sprężania, stąd inna nazwa silnika diesla to silnik wysokopręzny lub silnik z zapłonem samoczynnym. Bo nie potrzebuje obcego zródła energi do zapłonu, patrz iskra ze świecy w silnikach benzynowych
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
ODPOWIEDZ