Strona 1 z 5

Modyfikacje za pomocą VAG/VCDS

: pt lip 01, 2011 08:34
autor: cheles
Witam,
Powiedzicie co w można zmienić/zmieniliście/poprawiliście w waszych autach za pomocą VAGa. (np ustawienie swiatel/zmiana trybu kierunkowskazów). Mam możliwość podpięcia się pod VAG i dzięki Waszej pomocy wybiorę pożyteczne funkcje - a też inni będą mogli skorzystać.

: pt lip 01, 2011 11:39
autor: spacewalker
Chyba juz gdzies pisałem, ale napisze raz jeszcze. Logując się do sterownika zobaczysz jakie ma opcje do zakodowania, a sterowników jest po kilka wersji i w kazdej wersji ta sama funkcja moze byc gdzie indziej, lub jej nie byc. Np: doświetlanie zakrętów przez halogeny mają tylko sterowniki High line 30 Bit.
Kodowanie świateł dziennych, domykanie szyb - to napewno zrobisz u siebie - o tym jest napisane na forum, nie trzeba zakładac nowego tematu. Zmiana kierunków jest z tego co wiem dostepna od platformy MY11 albo po dokupieniu modułu E-EMFA z Kufatec.
No i na koniec - to co dla innych jest pozyteczne, dlaciebie moze byc bezuzyteczne albo nawet denerwujące.

: pt lip 01, 2011 12:17
autor: cheles
spacewalker pisze:Chyba juz gdzies pisałem, ale napisze raz jeszcze. Logując się do sterownika zobaczysz jakie ma opcje do zakodowania, a sterowników jest po kilka wersji i w kazdej wersji ta sama funkcja moze byc gdzie indziej, lub jej nie byc. Np: doświetlanie zakrętów przez halogeny mają tylko sterowniki High line 30 Bit.
Kodowanie świateł dziennych, domykanie szyb - to napewno zrobisz u siebie - o tym jest napisane na forum, nie trzeba zakładac nowego tematu. Zmiana kierunków jest z tego co wiem dostepna od platformy MY11 albo po dokupieniu modułu E-EMFA z Kufatec.
No i na koniec - to co dla innych jest pozyteczne, dlaciebie moze byc bezuzyteczne albo nawet denerwujące.
Czytalem i w kazdym temacie jest po trochu (chyba ze slepy jestem i nie zauwazylem) i doszedlem do wniosku, ze w jednym temacie kazdy z nas mialby takie modyfikacje do poczytania i wykorzystania. Tak jak kolega założył podstopnicę - mi się spodobała i też taką mam. Co do pożyteczne/bezużyteczne - uważam, że każdy sam decyduje co ma w samochodzie, ale też jestem ciekaw co można zmodyfikować i wykorzystać. Nie zainteresuje mnie to nie zrobię - podstopnica mi się spodobała to kupiłem i założyłem.
Tak jak na zlocie planuje objerzec Twego Turanka z poczynionymi modyfikacjami :-)

: pt lip 01, 2011 13:46
autor: spacewalker
No dobrze, ale fizyczne modyfikacje to troche inne niz softwerowe. Fizycznie - to widzisz ile da się zrobic, wszystko, a w software - jak sterownik pozwoli, to masz, jak nie, to lipa. Dlatego trzeba japierw sprawdzic na co pozwala i zmieniac.

: pt lip 01, 2011 13:48
autor: cheles
spacewalker pisze:No dobrze, ale fizyczne modyfikacje to troche inne niz softwerowe. Fizycznie - to widzisz ile da się zrobic, wszystko, a w software - jak sterownik pozwoli, to masz, jak nie, to lipa. Dlatego trzeba japierw sprawdzic na co pozwala i zmieniac.
Zgadzam się, ale przed modyfikacją softu chciałbym wiedziec i podjac decyzje a nie probowac.

: pt lip 01, 2011 14:49
autor: spacewalker
Wróżek nie ma by wiedziała jaki masz soft w sterowniku (kodowanie) , jak Ty sam nie wiesz. Jak juz pisałem, jedna literka inna w sterowniku i moga byc inne funkcje. Co Ci z tego ze ktos Ci powie jak np zakodowac otwieranie szyb jak Twój sterownik tego nie ma? A co ma - to sam bedziesz wiedział logując sie do niego.

: pt lip 01, 2011 21:43
autor: jeżu
Ale jak dla mnie właśnie Vag służy do próbowania różnych kombinacji np.kodowania, adaptacji.itp Po to jest. Można wcześniej zapisać sobie przecież kodowanie i powrócić do niego jak byś coś skopał. Vag też dużo podpowiada w "chmurkach". Warto czasami za eksperymentować... 8)

: pt lip 01, 2011 22:19
autor: cheles
jeżu pisze:Ale jak dla mnie właśnie Vag służy do próbowania różnych kombinacji np.kodowania, adaptacji.itp Po to jest. Można wcześniej zapisać sobie przecież kodowanie i powrócić do niego jak byś coś skopał. Vag też dużo podpowiada w "chmurkach". Warto czasami za eksperymentować... 8)
W porządku jak masz własnego ja będę korzystał z uprzejmości kolegi i nie chciałbym nadużywać uprzejmości i jego czasu. Chodziło mi o to by dzięki Wam wiedziec co mozna zrobic nawet gdyby sterownik mi na to nie pozwalal a jak by dało radę co bym przeczytał to szybciutko zmienił.

: pt lip 01, 2011 22:20
autor: Turanek
Eksperymenty mogą zakończyć się różnie :oops:

: pt lip 01, 2011 22:23
autor: cheles
Turanek pisze:Eksperymenty mogą zakończyć się różnie :oops:
Wiem mam nadzieje ze nie bede sie meldowal w ASO - ale chcialbym miec ogolne pojecie. Pewnie na razie dzieki podpieciu sprawdze sterownik i zapytam sie Was co moge u siebie poprawic. Nie chce tez od razu zmieniac na pale wszytskiego ale malymi krokami. Zobaczyc jak VCDS wyglada cena i przekonac ksiegowa do zakupu zeby miec wlasny. I gratulacje z odpicowania fury - fajnie wyglada.

: pt lip 01, 2011 23:11
autor: spacewalker
jeżu pisze:Ale jak dla mnie właśnie Vag służy do próbowania różnych kombinacji np.kodowania, adaptacji.itp Po to jest. Można wcześniej zapisać sobie przecież kodowanie i powrócić do niego jak byś coś skopał. Vag też dużo podpowiada w "chmurkach". Warto czasami za eksperymentować... 8)
Tak .....tak, wejdz w ABS kliknij taką ikonke BASIC Settings i miłej zabawy . Kodowanie nic Ci nie da, bo nawet tego nie dotkniesz

: sob lip 02, 2011 07:15
autor: jeżu
Dobre,dobre. Próbowałeś z tym ABS-em chyba ;) ? Kolega w pierwszym poście napisał jakie +/- małe usprawnienia go interesują ... 8) Kto tu pisze o grzebaniu w ABS-ie? Vaga może kupić sobie każdy, ale trochę trzeba pomyśleć mając go w rękach.... ;)

: sob lip 02, 2011 08:47
autor: spacewalker
Chyba prosciej kliknac ikonke niz wertowac co moze oznaczac Kodowanie: EF8B8F020004100000120C000000000000087F075C. Nie jedno juz przeczytałem i widziałem, ze niby nikt nie robił nic a po podłaczeniu polowa wykodowana. Jest zabawa - jest ryzyko ;)

: sob lip 02, 2011 09:06
autor: jeżu
Zgadzam się jak najbardziej.......

: pn lip 04, 2011 22:39
autor: Turanek
Jak to mówią: "No risk - no fun" :mrgreen: