Strona 1 z 8

Błąd przeładowania turbiny - opis zdarzenia i rozwiazanie

: wt sty 08, 2013 00:10
autor: rofal
No właśnie zdarzenie miało miejsce podczas wyprzedzania (nie było miło!! ) mój Touranek bez jakichkolwiek ostrzeżeń stracił moc w tak newralgicznym punkcie podróży po prostu jakby zdechła połowa koni :> .
Po powrocie do domu podpiąłem VCDS no i wyskoczyły takie chocki klocki;



Monday,07,January,2013,11:57:43:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 021 MP HW: 03G 906 021 AN
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG 1322
Software Coding: 0000078
Work Shop Code: WSC 01324 758 00200
VCID: 79FDE9D74CFD
1 Fault Found:

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 190174 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:51:53

Freeze Frame:
RPM: 2919 /min
Speed: 118.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2274.6 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar



Po zapoznaniu sie z problemem namierzyłem czterech winowajców
1. wersja mało optymistyczna czyli padła turbinka
2. padnięty zawór regulacji ciśnienia n75
3. wersja w sumie do przyjęcia to nieszczelność przewodów podciśnienia
4. no i na koniec jeszcze nie sprawna gruszka podciśnienia przy turbinie

A co się okazało jeszcze podczas podróży powrotnej to to że po wyłączeniu zapłonu autko normalnie zaczynało pracować ale do 120 km/h później następował tryb awaryjny i nadmienię że nie zapalała się żadna kontrolka.
I tu ostrzeżenie że lepiej nie doprowadzać za często do sytuacji z wyłączaniem zapłonu tylko dojechać spokojnie w trybie awaryjnym i oddać auto w dobre ręce bo można całkowicie zniszczyć turbinę.

No ok i zabrałem sie za testy VCDSem wszedłem w;
- Engine 01
- następnie w output tests 03
- dalej wybrałem opcję Boost Pressure Control Solenoid Valve (N75) - Test zaworu N75
no i tak kilkukrotnie go przetestowałem a że robiłem to pierwszy raz to stestowałem go kilkukrotnie.
I co się okazało? Niechcący rozruszałem naszą gruszkę przy turbinie która steruje zmiennym nastawem geometri położenia łopatek turbiny.

No i narazie wszystko działa normalnie Touranek zastał przegoniony ostro kilkanaście kilometrów bo ostatnio widać z jakim skutkiem opiekowała się nim Księgowa po prostu potrzebuje ciężkiej nogi :hahaha:


A tak na poważnie może komuś się przyda ten mój opis zdarzenia w podobnej sytuacji i oby wszystkim sie jeździło bez awaryjnie.

Dodam jeszcze że bardzo pomocna była strona Turbo Spec Online

http://www.turbospec.pl/index.php/testo ... u-n75.html

: wt sty 08, 2013 00:20
autor: jeżu
rofal pisze:2. padnięty zawór regulacji ciśnienia n75
To całość blok zaworów elektromagnetycznych....
rofal pisze:3. wersja w sumie do przyjęcia to nieszczelność przewodów podciśnienia
Wtedy raczej jest niedoładowanie niż przeładowanie...

Nie wiem jak na długo Ci to wystarczy ale jabym raczej sprawdził sterowanie i ewentualnie wyczyścił turbo... Podstawa to Logi....

: wt sty 08, 2013 00:35
autor: rofal
jeżu pisze:
rofal pisze:2. padnięty zawór regulacji ciśnienia n75
To całość blok zaworów elektromagnetycznych....
rofal pisze:3. wersja w sumie do przyjęcia to nieszczelność przewodów podciśnienia
Wtedy raczej jest niedoładowanie niż przeładowanie...

Nie wiem jak na długo Ci to wystarczy ale jabym raczej sprawdził sterowanie i ewentualnie wyczyścił turbo... Podstawa to Logi....
Z tym zaworem n 75 to szczegół to raczej nie da się inaczej wymienić
a z nieszczelnością to masz rację

A logi na pewno chciałbym żeby zobaczył ktoś z fachowców w tej dziedzinie bo wiem że to jest na krótką metę ale na razie nie mam jak zrobić bo jeśli się nie mylę to trzeba to cyknąć podczas jazdy a ostatnio zamroziłem baterie w lapku i mam kłopot z zasilaniem bezprzewodowym :haha:
No i nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ;)

: wt sty 08, 2013 01:02
autor: Piotr1979
Kolega JacaTouran niech się wypowie, w dziedzinie turbo i DPF ma pojęcie jak mniemam.
Dobranoc

: wt sty 08, 2013 12:39
autor: JacaTouran
Jak narazie to nie ma co się wypowiadać. Parametry i logi potrzebne.
Z opisu sytuacji wynika , że żaluzje sie zacinają...

: śr sty 09, 2013 03:32
autor: Ciapek
Muszę sprawdzić u siebie ten test.
Turbinka mi też przeładuje raz na ruski rok.
Turbinę miałem czyszczoną.

Fajnie rozpisałeś tych "czterech winowajców" :)
Czytam dość sporo o problemach z turbinami i jako jedyne rozwiązanie problemu najczęściej słyszałem: REGENERACJA, a tu jak widać nie tylko :)

: śr sty 09, 2013 15:24
autor: rofal
Ciapek pisze:Muszę sprawdzić u siebie ten test.
Turbinka mi też przeładuje raz na ruski rok.
Turbinę miałem czyszczoną.

Fajnie rozpisałeś tych "czterech winowajców" :)
Czytam dość sporo o problemach z turbinami i jako jedyne rozwiązanie problemu najczęściej słyszałem: REGENERACJA, a tu jak widać nie tylko :)
No właśnie zagłębiając się w temacie ustaliłem że lepiej jest w tej chwili oddać moją turbinę do czyszczenia tak jak radził jeżu nie do regeneracji tylko do porządnego wyczyszczenia kierownic turbiny bo to jest na pewno ta przyczyna mojego kłopotu jak wspominałem wcześniej turankiem jeździła około miesiąca do pracy i z powrotem moja żona i ja jej poradziłem a było wtedy ślisko i padały śniegi żeby włączyła sobie funkcję WINTER (i tak jeździła ze dwa tygodnie ) i od tego czasu po wyłączeniu miałem jeden krótki epizod ale wszystko poszło jakoś dalej normalnie odpuściło no do poniedziałku teraz wszystkie opcje poskładane do kupy i wychodzi na to że turbina się zamuliła i łopatki nie pracują. Autko stawiam w piątek do warsztatu do kumpla u niech działa sam bym to zrobił ale nie mam ostatnio znowu czasu i co najważniejsze kanału.
Jak będzie po to napiszę .

: śr sty 09, 2013 18:38
autor: Ciapek
Pytanie dla pewności... Ten test n75 robimy na włączonym silniku?

: śr sty 09, 2013 20:29
autor: jeżu
Ciapek, najlepiej to zrób sobie logi statyczne grupy 011 w silniku ale w basic settings 04 to tez czasami pomaga rozruszać kierowniczki.... Pozatym widać jak N75 nimi steruje...
loguj około 1min....

: śr sty 09, 2013 21:31
autor: Ciapek
ok, lookne :)
Rozumiem, że silnik ma być włączony? :>

: śr sty 09, 2013 21:42
autor: jeżu
Ciapek, dla mojej operacji nawet wskazane i zalecane....
dla operacji powyżej mojego postu wystarczy zapłon...

: śr sty 09, 2013 23:00
autor: Marco_Polo
Witam

Ja w poprzednim aucie w podobniej sytuacji miałem rozbieraną i czyszczona turbinę. Po tym zabiegu jak ręką odjął :)

: śr sty 09, 2013 23:39
autor: rofal
Ciapek pisze:Pytanie dla pewności... Ten test n75 robimy na włączonym silniku?
Tak wtedy ładnie słychać czy jest efekt.

No i u mnie znowu zonk. Znowu tryb awaryjny już nawet kolega zabiera się jutro od rana za czyszczenie. Czyli trzeba słuchać jeża :-). Jutro meldunek z akcji :-)

: śr sty 09, 2013 23:44
autor: jeżu
rofal, Niekoniecznie testy działania elementów wykonawczych 03 można tez na biegu jałowym... ale już wszystko wiesz.... ;)

: pt sty 11, 2013 01:08
autor: JacaTouran
rofal,

tylko gruszki nie przestawcie przy tym czyszczeniu ;)
do dzieła i opisz przygodę z czyszczeniem :piwo: