Funkcja "wspomaganie kontrowania kierownicą"

Problemy ogólne, które nie pasują do innych tematów.
Awatar użytkownika
Przemek_85
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Funkcja "wspomaganie kontrowania kierownicą"

Post autor: Przemek_85 »

Czytając na necie różne pierdółki o Tourankach natknąłem się na taką funkcję, i wg. tego co zrozumiałem jest wyposażony w to każdy egzemplarz, zna to ktoś czy to jakaś bujda:

Wspomaganie kontrowania kierownicą.
To tylko krótkie „szarpnięcie” kierownicy, „wykonane” przez elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, „nakazane” przez elektroniczny program stabilizacji toru jazdy. Ale takie szarpnięcie wystarczy, aby kierowca Tourana wykonał intuicyjnie prawidłowy manewr: skontrowanie. Manewr taki skraca drogę hamowania nawet o 10 procent. Przykład: zima, autostrada, połowa jezdni jest sucha, druga połowa przykryta śniegiem. Dotychczas scenariusz na takiej nawierzchni z różnymi współczynnikami tarcia przy ostrym hamowaniu z ESP w idealnym przypadku wyglądał następująco: dzięki ESP samochód nie wpada w poślizg, kierowca utrzymuje kurs i może ominąć ewentualne przeszkody. Ponieważ jednak w celu uniknięcia poślizgu skuteczność hamulców musi być dostosowana do koła z gorszym współczynnikiem tarcia (tutaj – na śniegu), hamowanie będzie słabsze, niżby pozwalały na to pozostałe koła, znajdujące się na suchej nawierzchni. Gdyby siła hamowania nie była zmniejszona, samochód bez „odbicia” w stronę nawierzchni o lepszym tarciu wpadłby w poślizg.
W tym momencie w Touranie do akcji włącza się ESP ze wspomaganiem kontrowania: system „rozpoznaje” kierunek, w którym kierowca musi odbić kierownicą, aby optymalnie zahamować nie wpadając w poślizg. Dlatego w układ elektromechanicznego wspomagania wbudowany jest specjalny zespół wysyłający do kierownicy impuls w odpowiednim kierunku. Kierowca wyczuwa szarpnięcie i intuicyjnie podąża za tym sygnałem, wykonując klasyczny manewr odbicia w bok. Dzięki temu działaniu możliwe jest zwiększenie ciśnienia hamowania w kołach z lepszą przyczepnością. Rezultat: skrócenie drogi hamowania nawet o 10 procent.
Sprzedam Nakładki na pedał gazu GTI
Info na PW


Nie mam już Tourana :(
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Post autor: Eljot »

Ciekawe...
Na moje (laik jestem) może to się tyczyć nowszych Taurusiów, nie wszystkich...
No, ale obyś miał rację!
:brawa:
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Przemek_85, jest takie coś i zowie się DSR-Driver Steering Recommendation. Jednak występuje ono tylko w niektórych maglownicach 2 generacji i wszystkich 3. Zazwyczaj to będzie już w poliftach. Gdzieś mi się przewinęła rozpiska maglownic,która jest jaka,ale nie mogę teraz znaleźć :?
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
luigisq16
Specjalista
Posty: 608
Rejestracja: pt sty 11, 2013 02:17
Auto:: 1.6 TDI 2016r
Imię:: Ludwik
Lokalizacja: Oława/Brzeg Dolny
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Post autor: luigisq16 »

Tak też gdzieś czytałem, że to w nowszych modelach :)
Awatar użytkownika
Przemek_85
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Przemek_85 »

Chyba macie rację, bo ten opis był z Polifta, myślałem, że to we wszystkich turkach... :roll:
Sprzedam Nakładki na pedał gazu GTI
Info na PW


Nie mam już Tourana :(
ODPOWIEDZ