Silnik nie odpala. Prośba o pomoc w diagnozie.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
nowy13
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 04, 2012 14:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Płock

Silnik nie odpala. Prośba o pomoc w diagnozie.

Post autor: nowy13 »

Cześć wszystkich.
Dzisiaj pojechałem do sklepu i było ok.
Po wyjściu i odpaleniu samochodu przejechałem 5-10 metrów i samochód zgasł. Na kompie pokazała się kontrolka oleju i zdążyłem odczytać tylko komunikat "Engine off" (było coś jeszcze ale nie zdążyłem odczytać bo się zestresowałem.

Wyłączyłem zapłon i ponowna próba - > autko odpaliło. Niestety po przejechaniu 200m samochód zgasł zapaliła się na chwilę spirala świec i na ekranie wyświetlił się komunikat "Oil presure engine off. Owner's manual" i na górze paliła się ikona oleju. Samochód już nie odpalił.

Czy może mi ktoś potwierdzić czy to na 100% pompowtrysk czy może coś innego.
Czytałem na forum o pompach wtryskiwaczy oraz o możliwości ich wymiany w ASO, ale nie jestem pewny czy to na pewno pompowtrysk.


Po podłączeniu kompa wyświetliły mi się takie błędy:

aturday,09,February,2013,15:05:29:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 1K0
Scan: 01 02 03 08 09 15 16 17 18 19 25 37 42 44 46 52 56 62 72

VIN: WVGZZZ1TZ6W206064 Mileage: 192710km/119744miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-018-BMN.clb
Part No SW: 03G 906 018 DB HW: 03G 906 018 AL
Component: R4 2.0l PPD1.2 G 4344
Revision: --H22--- Serial number: VWZ7Z0F7035718
Coding: 0000078
Shop #: WSC 74128 141 95116
VCID: 68D5A6795B68FA9

2 Faults Found:
004160 - Supply Voltage A for Injectors
P1040 - 006 - Circuit Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 40
Mileage: 192713 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:24:05

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Torque: 136.0 Nm
Speed: 30.0 km/h
Battery Volts: 143.5 V
Battery Volts: 137.5 V
Battery Volts: 132.5 V
Battery Volts: 182.3 V

008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A
P2146 - 009 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01000100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 21
Reset counter: 40
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 10.62 V
Temperature: 39.0°C
Bin. Bits: 00000111
(no units): 0.0

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E
Component: Bordnetz-SG H37 1002
Revision: 00H37000 Serial number: 00000005930112
Coding: 018B8F2100040F0000120C000000000000097F075C
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 2B5F19758A1E111

Subsystem 1 - Part No: 1T0 955 119 D Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 160606 020 0501
Coding: 00038805
Shop #: WSC 01324

1 Fault Found:
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 73
Mileage: 192485 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
ON
Voltage: 10.30 V
ON
ON
OFF
ON
ON
-------------------------------------------------------------------------------------------

W pozostałych sekcjach nie było błędów więc ich nie wklejałem.

We wtorek miałem mieć wyjazd na narty i pewnie pojechałem :(
luigisq16
Specjalista
Posty: 608
Rejestracja: pt sty 11, 2013 02:17
Auto:: 1.6 TDI 2016r
Imię:: Ludwik
Lokalizacja: Oława/Brzeg Dolny
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Post autor: luigisq16 »

A sprawdziłeś stan oleju w silniku?
Miałem taki przypadek - Auto stało całą noc na wysokim krawężniku jednym bokiem. Rano za cholerę nie chciało zapalić. Ten sam komunikat co u ciebie. Po przepchaniu samochodu na równy teren poszło od kopa.
Sprawdź :) poziom oleju na początek. :ok:
Coś chyba też z napięciem nie tak.
Ostatnio zmieniony sob lut 09, 2013 22:11 przez luigisq16, łącznie zmieniany 1 raz.
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: zibi1961 »

Oil presure engine off-silnik wyłączony z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju.
przyczyna :
-pompa oleju
-czujnik ciśnienia oleju
-lub jakieś chwilowe przerwy w obwodzie
No i jakieś dziwne napięcie baterii:
Battery Volts: 143.5 V
Battery Volts: 137.5 V
Battery Volts: 132.5 V
Battery Volts: 182.3 V

Sterownik źle odczytuje napięcie akumulatora z powodu uszkodzonego czujnika
tu znowu zdecydowanie za niskie napięcie
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 10.62 V
Temperature: 39.0°C
Bin. Bits: 00000111
Więc trzeba zmierzyć napięcie akumulatora i prąd ładowania

P2146/008518 - Napięcie zasilania dla wtryskiwacz paliwa Grupa A: Open Circuit: otwarty lub zwarcie do masy
Ewentualne objawy
Nie załącza się
Możliwe przyczyny
Wtryskiwacz paliwa uszkodzony
Możliwe rozwiązania
Sprawdź wtryskiwacz paliwa
Sprawdzić okablowanie
Niektóre z tych błędów mogą być stare i najlepiej jest je skasować i zająć się tymi które powrócą w następnym skanowanu.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Wtryskiwacze do sprawdzenia i wiązka do nich prowadząca :piwo:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
nowy13
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 04, 2012 14:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Płock

Post autor: nowy13 »

Błędy skasowałem, ale nie zdążyłem ich odczytać bo przyjechał transport i samochód odstawiłem do garażu.
Jutro sprawdzę błędy czy coś się pokazało po próbie odpalania.

Ad. oleju - samochód stał pod skosem, tylne koła wyżej. Ale samochód odpalił i pojechałem do sklepu. Jak już nie mogłem odpalić to sprawdziłem olej i było 3/4 na podziałce.
zibi1961 pisze:Sterownik źle odczytuje napięcie akumulatora z powodu uszkodzonego czujnika
Jężeli chodzi o czujnik to gdzie go znajdę?
JacaTouran pisze:Wtryskiwacze do sprawdzenia i wiązka do nich prowadząca
Sam tego pewnie nie sprawdzę.
Próbować z ASO VW i ewentualnie akcją 23H9 ?

Czy działać najpierw z kimś kto mi zdiagnozuje problem.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Padł Ci wtryskiwacz. Jak akcja wymiany Cie obejmuje to musisz skorzystać.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
nowy13
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 04, 2012 14:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Płock

Post autor: nowy13 »

JacaTouran pisze:Padł Ci wtryskiwacz. Jak akcja wymiany Cie obejmuje to musisz skorzystać.
OK. Dziękować. W poniedziałek dzwonie do VW w Płocku.

Swoją drogą jutro sprawdzę co pokaże komp.

[ Dodano: Nie Lut 10, 2013 22:00 ]
Tak jak pisałem wczoraj wrzucam log.
Po kilku kręceniach wywaliło mi błędy:

VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401

Sunday,10,February,2013,19:27:48:32264

Chassis Type: 1K0
Scan: 01 02 03 08 09 15 16 17 18 19 25 37 42 44 46 52 56 62 72

VIN: WVGZZZ1TZ6W206064 Mileage: 192710km/119744miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-018-BMN.clb
Part No SW: 03G 906 018 DB HW: 03G 906 018 AL
Component: R4 2.0l PPD1.2 G 4344
Revision: --H22--- Serial number: VWZ7Z0F7035718
Coding: 0000078
Shop #: WSC 74128 141 95116
VCID: 68D5A6795B68FA9

2 Faults Found:
005399 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363)
P1517 - 007 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00010010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 192713 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:07:41

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.64 V
Temperature: -1.5°C
Bin. Bits: 00000111
(no units): 0.0

008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A
P2146 - 009 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01010100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 7
Reset counter: 40
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 10.51 V
Temperature: 39.0°C
Bin. Bits: 00000111
(no units): 0.0

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lbl
Part No SW: 02E 300 050 C HW: 02E 927 770 AE
Component: GSG DSG 070 1402
Revision: 04507000 Serial number: 00000606120854
Coding: 0000020
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 1221A4910D74A09

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Part No SW: 1K0 907 379 AC HW: 1K0 907 379 AC
Component: ESP FRONT MK60 0101
Revision: 00H11001
Coding: 0023238
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73EFC11512AE091

1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

--------------------------------------------------------

Na Ross -Tech jest napisane że błąd 008518 w połączeniu z tym błędem 005399 = pompowtrysk :(

[ Dodano: Wto Lut 12, 2013 23:02 ]
Akcja mnie obejmuje. Pomimo że dwa pompowtryski wymieniał poprzedni właściciel, dziś zostały wymienione wszystkie 4 sztuki + instalacja
Dostałem wpis do książki oraz zostałem poinformowany że mam dwa lata gwarancji. :brawa:
Ale miałem farta. Dzięki za szybką diagnozę.
pozdrawiam
ODPOWIEDZ