turbinowa zagadka...

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
tigernet
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 16:37
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

turbinowa zagadka...

Post autor: tigernet »

Mam pytanko - bo nie dogrzebalem sie w wyszukiwalni - o dziwne zachowanie zimnej turbiny. Zdarzylo mi sie ostatnio chwilke po uruchomieniu auta (po kilkugodzinnym postoju) mocno ruszyc ze skrzyzowania (musialem uciec z krzyzowki)... i po chwili odcielo mi turbo, a auto jechalo dalej max 60 km/h.
Myslalem, ze turbina powiedziala "koniec", ale po ponownym uruchomieniu silnika dzialala juz poprawnie.

Czy jest mozliwe, ze ze wzgeldow "bezpieczenstwa" zimna turbina nie pozwala sie docisnac zaraz po starcie?
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Damian15 »

Za miasto pusta droga i ogień na każdym biegu do końca i nie żałuj bo zobaczysz ile kosztuje robota turbiny i nie że przejedziesz 200 metrów i głośno w środku i już więcej nie trzymasz na obrotach ogień i poszedł.
Awatar użytkownika
Tomek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 17:45
Auto:: chwilowo bmw e46
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Limanowa
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Tomek »

Damian15 pisze:Za miasto pusta droga i ogień na każdym biegu do końca i nie żałuj bo zobaczysz ile kosztuje robota turbiny i nie że przejedziesz 200 metrów i głośno w środku i już więcej nie trzymasz na obrotach ogień i poszedł.
przyczyną notlaufa niekoniecznie musi być zapieczona geometria w turbinie. Więc bez podpięcia kompa to nikt Ci więcej nie jest w stanie pomóc. Najlepiej zrób logi. Pozdrawiam
Pozdrawiam
ZWzPD
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

było, było, było.
Słabo szukałeś :)

To jeden z podstawowych problemów z turbo.
Regenracja, czyszczenie wchodzi w gre.

Mam tak czasami.

Może to być wina brudnej turbiny. Jak się dużo w mieście wolno jeździ na krótich dystansach tak czesto sie dzieje. Kiedy dawno autko nie było "przegonione" ;) Diesel lubi jeździć.
Mogą to być też problemy z geometrią i ułożeniem łopatek w turbinie.

Często to masz?
Słaby stan turbo to zawieszanie się kilkukrotne podczas danej trasy.

To naturalny odruch auta, że przechodzi w tryb awaryjny czy jakos tak. Po ponpwnym uruchomieniu auta wszystko wraca do normy.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

zrób logi dynamiczne z kimś z forum i wklej wynik do wglądu.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Damian15 pisze:a miasto pusta droga i ogień na każdym biegu do końca i nie żałuj bo zobaczysz ile kosztuje robota turbiny i nie że przejedziesz 200 metrów i głośno w środku i już więcej nie trzymasz na obrotach ogień i poszedł.
Damian15, to o czym piszesz,to jeżeli łapie not laufy na ciepłym przy ciśnieciu.

tigernet, twój przypadek obrazuje tylko,że nierozgrzana turbina się przycina,nie chodzi płynnie geometria i bardzo łatwo mozna ją uszkodzić.Nie jest to jeszcze powód do obaw.Jak się będzie powtarzał na ciepłym coraz częściej,to mozna zacząć myśleć o czyszczeniu kierownic.
Bardzo duzo przypadków "odlotu" turbin jest na zimnym,przez geometrię która się przytnie i zamiast w BKD ładować 1,4Bara nagle ładuje 1,6-1,7,a to już koniec tej turbiny i to w dodatku na zimnym i juz można zobaczyć metaliczny deszcz z wydechu :P Dlatego panowie delikatnie z gazem na zimny.Olej dobrze nie smaruje,turbo zimne,geometria sie przycina.. 8)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
tigernet
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 16:37
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tigernet »

Dzieki koledzy za komentarze i uwagi.

Zaczne od "przegonienia" rozgrzanego autka na trasie (mam pod nosem A2 i obwodnice miasta, bo poki co tlucze kilka km po miescie dziennie), a jak problem bedzie sie powtarzal to skorzystam z nastepnych sugesti.

Dam znac jak to sie potoczy dalej :D
gregory12345
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 19, 2013 11:00
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: malbork
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gregory12345 »

Witam przylacze sie dopostu kolegi poniewaz tez mam maly problem z turbo umnie jest tak ze ja k jade na rozgrza nym silniku tak na 2 to gdy dodaje gazu tak do 1900 a 2000 obrotow i puszczam momentalnie do zmiany biegu jest takie cos jak dżdż co to moze byc co radzicie
Gregor
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

gregory12345 pisze:Witam przylacze sie dopostu kolegi poniewaz tez mam maly problem z turbo umnie jest tak ze ja k jade na rozgrza nym silniku tak na 2 to gdy dodaje gazu tak do 1900 a 2000 obrotow i puszczam momentalnie do zmiany biegu jest takie cos jak dżdż co to moze byc co radzicie
Stawiam na nieszczelność dolotu.
gregory12345
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 19, 2013 11:00
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: malbork
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gregory12345 »

Gdzie tego szukac njprawdopodobniejsze miejsca
Zebym czlego auta nie przeswietlal
Gregor
tigernet
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 16:37
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tigernet »

gregory12345 pisze:gdy dodaje gazu tak do 1900 a 2000 obrotow i puszczam momentalnie do zmiany biegu jest takie cos jak dżdż
Troche trudno na podstawie takiego zapisu "fonetycznego" cos stwierdzic :lol:

U mnie jakis czas temu swistalo powyzej 2000 obr/min i okazalo sie, ze za ten - fajny poniekad - dzwiek odpowiadala wlasnie nieszczelnosc przewodu interciooler'a, a dokladniej dziura jaka sie w nim pojawila...

Warto rzucic okiem czy czasami nie wypial sie z z mocowania.
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

A jakieś dodatkowe objawy? Spadek mocy ? Kontrolka ?
gregory12345
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 19, 2013 11:00
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: malbork
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gregory12345 »

Sprawdze dzieki

[ Dodano: Wto Lut 19, 2013 15:49 ]
Nic innego ciagnie ladnie jak go podciagne powzej 2000 i zmienie bieg to jest ok i tylko biegi z2 nz3 a z3na4 slabiej to slychac jak przeciagam powyzej 2000 ok i jak po podciaganiu go do zmiany biegu odpuszcze gaz i zmienie to tez ok
Gregor
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5612
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Tomas pisze:Stawiam na nieszczelność dolotu.
Wtedy auto ma spadek mocy i zazwyczaj podkapca ale raczej nie przeładowuje....
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Musiałbyś zajrzeć pod samochód, zdjąć osłonę i zerknąć na przewody czy nie są rozpięte ewentualnie czy któryś nie jest pęknięty.

Ja miałem podobna sytuację, też był głośny świst przy dodawaniu gazu, jeździłem tak długo nieświadomy aż stracił nagle moc i wywalił żółtą kontrolkę silnika. Skończyło się na wymianie dwóch przewodów intercoolera.

Jak nie wiesz jak wyglądają to tu masz przykąłd http://allegro.pl/przewod-intercoolera- ... 48843.html

[ Dodano: Wto Lut 19, 2013 15:57 ]
jeżu pisze:
Tomas pisze:Stawiam na nieszczelność dolotu.
Wtedy auto ma spadek mocy i zazwyczaj podkapca ale raczej nie przeładowuje....
jeżu u mnie własnie tak nie było, kopcić zaczął dopiero ja przewody się rozpięły, wcześniej syczał tylko głośno
ODPOWIEDZ