Problemy z FM
: wt lut 26, 2013 10:00
Postanowiłem założyć nowy wątek, bo ten do którego się dokleiłem link się nie rozwija...
Pokrótce przybliżę problem...
Założyłem radio niefirmowe (Blaupunkt 410 BT) w miejsce RCD300. Zastosowałem ramkę oraz wymagane przejściówki na wtyczki zasilania, głośników i anten (podwójna fakra) i oczywiście separator.
Efekt jest taki, że na stacjach ogólnopolskich radio gra kiepsko, trzeszczy, gubi sygnał. Lokalne stacje i te z mocnym sygnałem (Maryjka) grają OK, tylko, że nie są to moje ulubione stacje...
Separator jest na pewno sprawny (daje zasilanie, bez niego jest gorzej). Instalacja antenowa (przewody, wzmacniacz) jest również OK ponieważ fabryczne radio gra bez zarzutu.
Właściwie to zanim wymieniłem radio to byłem prawie pewien, że będzie grało gorzej niż fabryczne gdyż przerabiałem to samo (i poległem) w Passacie. Wymieniałem kolejno radia, kabel antenowy, wzmacniacz antenowy, antenę, separator, wtyczki itp. Zakładałem filtr przeciwzakłóceniowy, bezpośrednie zasilanie. No więc chyba zrobiłem wszystko co tylko możliwe jednak problemu nie rozwiązałem. Sprzedałem Passata z nadzieją, że w kolejnym aucie tego problemu nie będzie.
Wygląda na to, że żadne radio z wyjątkiem fabrycznego nie ma szans zagrać bez zastrzeżeń.
Nie wiem gdzie tkwi haczyk.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie (z wyjątkiem tych, żeby wrócić do oryginału, bo dźwięk ma nieakceptowalny).
Żeby zagmatwać sytuację dodam, że gdy tylko opuszczę granicę administracyjne mojego miasta (Włocławek) to radio zaczyna odżywać. Giną trzaski i nie gubi stacji.
Jednak radio oryginalne radziło sobie z łapaniem stacji doskonale nawet w centrum mojej mieściny.
Na niefirmowym Blaupunkcie efekt jest taki jakby radio (z jednej strony) łapało to czego nie potrzeba (zakłócenia, czasami nawet słychać jakieś rozmowy chyba na CB) a z drugiej strony gubi sygnał i szuka alternatywnego.
Reasumując, radio jest OK ponieważ w innym mieście (np. Bydgoszczy) i poza moim gra wyśmienicie. Antena, kable, zasilanie itp. też jest OK ponieważ fabryczne radio gra OK.
Wydaje mi się, że tajemnica jednak tkwi w instalacji antenowej.
Może wiecie gdzie są umieszczone anteny w Touranie z 2007r i czy w obydwu są wzmacniacze antenowe? Co oznaczają różne kolory wtyczek anten?
A może powinienem jedną z anten zasilać 12VA a drugą nie?
W desperacji nawet naszła mnie nawet myśl, żeby zostawić radio oryginalne w dedykowanym miejscu a Blaupunkta założyć w innym. W moim mieście słuchać oryginału a gdy opuszczę Włocławek włączać Blaupunkta. Jednak już oddalam się od tej myśli, bo żeby we Włocławku używać BT i słuchać (Trójki) musiałbym mieć włączone jednocześnie dwa radia... paranoja...
Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał albo ma jakieś rady to proszę o pomoc. Sam sobie z tym nie poradzę a odpuścić nie chcę (jeszcze nie).
Pokrótce przybliżę problem...
Założyłem radio niefirmowe (Blaupunkt 410 BT) w miejsce RCD300. Zastosowałem ramkę oraz wymagane przejściówki na wtyczki zasilania, głośników i anten (podwójna fakra) i oczywiście separator.
Efekt jest taki, że na stacjach ogólnopolskich radio gra kiepsko, trzeszczy, gubi sygnał. Lokalne stacje i te z mocnym sygnałem (Maryjka) grają OK, tylko, że nie są to moje ulubione stacje...
Separator jest na pewno sprawny (daje zasilanie, bez niego jest gorzej). Instalacja antenowa (przewody, wzmacniacz) jest również OK ponieważ fabryczne radio gra bez zarzutu.
Właściwie to zanim wymieniłem radio to byłem prawie pewien, że będzie grało gorzej niż fabryczne gdyż przerabiałem to samo (i poległem) w Passacie. Wymieniałem kolejno radia, kabel antenowy, wzmacniacz antenowy, antenę, separator, wtyczki itp. Zakładałem filtr przeciwzakłóceniowy, bezpośrednie zasilanie. No więc chyba zrobiłem wszystko co tylko możliwe jednak problemu nie rozwiązałem. Sprzedałem Passata z nadzieją, że w kolejnym aucie tego problemu nie będzie.
Wygląda na to, że żadne radio z wyjątkiem fabrycznego nie ma szans zagrać bez zastrzeżeń.
Nie wiem gdzie tkwi haczyk.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie (z wyjątkiem tych, żeby wrócić do oryginału, bo dźwięk ma nieakceptowalny).
Żeby zagmatwać sytuację dodam, że gdy tylko opuszczę granicę administracyjne mojego miasta (Włocławek) to radio zaczyna odżywać. Giną trzaski i nie gubi stacji.
Jednak radio oryginalne radziło sobie z łapaniem stacji doskonale nawet w centrum mojej mieściny.
Na niefirmowym Blaupunkcie efekt jest taki jakby radio (z jednej strony) łapało to czego nie potrzeba (zakłócenia, czasami nawet słychać jakieś rozmowy chyba na CB) a z drugiej strony gubi sygnał i szuka alternatywnego.
Reasumując, radio jest OK ponieważ w innym mieście (np. Bydgoszczy) i poza moim gra wyśmienicie. Antena, kable, zasilanie itp. też jest OK ponieważ fabryczne radio gra OK.
Wydaje mi się, że tajemnica jednak tkwi w instalacji antenowej.
Może wiecie gdzie są umieszczone anteny w Touranie z 2007r i czy w obydwu są wzmacniacze antenowe? Co oznaczają różne kolory wtyczek anten?
A może powinienem jedną z anten zasilać 12VA a drugą nie?
W desperacji nawet naszła mnie nawet myśl, żeby zostawić radio oryginalne w dedykowanym miejscu a Blaupunkta założyć w innym. W moim mieście słuchać oryginału a gdy opuszczę Włocławek włączać Blaupunkta. Jednak już oddalam się od tej myśli, bo żeby we Włocławku używać BT i słuchać (Trójki) musiałbym mieć włączone jednocześnie dwa radia... paranoja...
Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał albo ma jakieś rady to proszę o pomoc. Sam sobie z tym nie poradzę a odpuścić nie chcę (jeszcze nie).