Ponieważ cenię sobie bardziej komfort, to pod maską znalazł się skromniejszy 105 KM BXE (w Crossie byłby BLS z DPF'em). Wyszedłem z Conceptline'a z pakietem ksenonów + asystent parkowania, podłokietnik, Climatronic, czujnik zmierzchowy z lusterkiem fotochrom (lewe też), składane lusterka, grzane fotele (pakiet zimowy), podwyższona podłoga + siatka + pełne koło zapasowe (wynika z tego że wersja jest 5-cio osobowa). Zamówiony czarny reling stanowił wyjście pod srebrny (w czarnuchu wiercili dach w ASO, tutaj tego nie chciałem)
Wybór koloru padł na Red Rock, bo po czarnuchu i czarnej Borze za ciemno mi było

Zamówienie złożone 17 lipca 2008, a na koniec września auto było gotowe w Wolfsburgu. Odebrany i zarejestrowany 04 października 2008 wyruszył na drogi...
Dane techniczne
- typ handlowy => 1T2C21 (Conceptline, 77kW, 6 manual)
- liczba miejsc => 5
- pojemność => 1896 cm³
- kod silnika => BXE
- kod skrzyni biegów => KXD
- kolor nadwozia => W2W2 pomarańczowy metalik (LA3U)
- kolor tapicerki => AE Antracyt
- rok produkcji => 2008
- rok modelowy => 2009

Tak wyglądał w oryginale. Na dachu była magnesówka Sirio.

Z tyłu na dachu widoczna atrapa anteny. Jeszcze oryginalne tyle lampy

To już pomarańcza po zmianach. Atrapa w matowym chromie z wersji R-Line,. Nakładki klamek z polerowanej stali nierdzewnej.

Listwy zderzaka z wersji Hihgline’a w kolorze srebrnym. Znak rozpoznawczy czyli „GT Sport”, o którym dalej. Dołożone halogeny – było łatwo bo Bordnetz je obsługuje (są przecież ksenony). Elipsoidalny ich kształt zdradza, że to wersja ze statycznym doświetlaniem zakrętów. Wstawione światła do jazdy dziennej na 5-ciu diodach mocy.

Zwykłe lampy zmienione na Cross’owe. Listwy chromowe boczne i tylna (podobnie jak w czarnuchu) z Passata Varianta B6. W miejscu atrapy anteny-rekina zamocowana antena CB Sirio Turbo 3000.

Ujęcie z dalszej perspektywy

Z tyłu przydałaby się dokładka w kolorze nadwozia.

Włączone pozycyjne z podświetlaniem kierunkowskazów. Oryginalnie postojówki posiadają żarówki blue dające barwę bardziej zbliżoną do ksenonów. Z kolei żarówki kierunkowskazów są opalizująco srebrne – podobnie do Philipsów Silver. Więc już VW postarał się o wzorowy wygląd całości lamp. Poniżej dzienne, nieco przyciemnione za sprawą wbudowanego automatu.

A tu już wnętrze. Na pierwszym planie nakładki pedałów i podstopnica od R-line’a i oczywiście indywidualny dywanik. Na dole fragment progu z aluminiową nakładką

Miejsce seryjnego RCD 310, zajęła navi RNS 310. Popielniczka posłużyła za miejsce montażu CB radia Lafayette Zeus. Wtyczkę majka trzeba było przerobić na kątową, żeby sobie paluchów nie przytrząsnąć przy wrzucaniu wstecznego. Całkiem na dole gałka zmiany biegów z Golfa GTI.

Chciałem w jakiś sposób wyróżnić Tourana i wybór padł ponownie (po Borze) na GT Sport. Znaczki boczne na drzwiach pochodzą z Golfa IV, natomiast przedni i wkładka kierownicy to części z Golfa V GT. Napis nad włącznikiem świateł jest wycięty z oryginalnej nakładki progu z EOS’a GT Sport.
{09.06.2011} Pomarańcza grała drugie skrzypce w orszaku weselnym

