Jak działa system pompowania kół podczas jazdy?

Ciężkie problemy ze stolcem tak to tutaj
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Jak działa system pompowania kół podczas jazdy?

Post autor: jarry »

Co prawda nie w Touranie tylko w Gelendzie ale tak czytając nie mogłem wykombinować jak to zrobili. Orientuje się ktoś jak działają takie systemy, jak to jest konstrukcyjnie zrobione?

artykuł - http://moto.pl/MotoPL/1,88389,13570011, ... BoxMotoTxt
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Hermann
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 24, 2012 13:09
Auto:: Touran'08 BLS
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Hermann »

W radzieckich ciężarówkach typu ził i kraz było stosowane takie rozwiązanie:
http://obrazki.elektroda.pl/9735846300_1333008326.jpg
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

dzięki za rysunek, jakoś tak w głowie sobie to układałem ale wydawało mi się że te kilka uszczelnień po drodze narażonych na szybki ruch obrotowy to za wiele potencjalnych źródeł problemów, tym bardziej że prędkość obrotowa w ZIŁ a w takiej Gelendzie to chyba jednak jest różna, ciekawe czy nie jest typową usterką w takich rozwiązaniach nieszczelność połączeń i w rezultacie "kapeć"...
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Hermann
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 24, 2012 13:09
Auto:: Touran'08 BLS
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Hermann »

Może gdzieś bliżej felgi jest jakiś zaworek zwrotny.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

zauważ że i spuszcza i pompuje w zależności od potrzeb (Gelenda)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

jarry, ale tu za wiele uszczelnień nie ma,prócz jednego :roll: Kanał powietrzny,zawór kręci się razem z kołem.Głowica jest jakby pojemnikiem z ciśnieniem w który wchodzi ten kanał i tu jest jedyne uszczelnienie :P Generalnie ciekawe rozwiązanie ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ