Jaka chłodnica wody, jaki płyn ?
-
sirtomash
- Przeglądacz
- Posty: 86
- Rejestracja: wt lut 21, 2012 11:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Jaka chłodnica wody, jaki płyn ?
Koledzy i koleżanki na 90% szykuje mi się wymiana chłodnicy wody. Rozglądałem się wstępnie i wybór części wydaje się spory. Macie jakieś swoje typy ? Szukam czegoś nowego w rozsądnej cenie. Do 450 chyba da się coś sensownego znaleźć ?
To jeszcze spytam jaki płyn można wlać, dolać. Ciężko mi powiedzieć co mam w tej chwili, zastanawiam się czy bezpiecznie będzie dolać G12, czy może powinienem jednak kupić koncentrat G12+ i rozcieńczyć z wodą demineralizowaną (1.9 TDI) ?
To jeszcze spytam jaki płyn można wlać, dolać. Ciężko mi powiedzieć co mam w tej chwili, zastanawiam się czy bezpiecznie będzie dolać G12, czy może powinienem jednak kupić koncentrat G12+ i rozcieńczyć z wodą demineralizowaną (1.9 TDI) ?
-
sirtomash
- Przeglądacz
- Posty: 86
- Rejestracja: wt lut 21, 2012 11:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Na moje oko wygląda to na G12, porównując z tym obrazkiem to najbliżej mu chyba własnie do g12, kolor bardziej czerwonawy niż fiolet.jak nie jesteś pewien co masz teraz to ja bym zalał koncentratem G12+... a jakiego koloru masz teraz płyn?
Ogólnie cała sytuacja wygląda tak, że pewnego poranka znalazłem pod autem kałużę, przewody nie są mokre, a płyn ewidentnie spływa spod dolnego rogu chłodnicy, do tego najprawdopodobniej popsuł się jeden z wentylatorów. Samochód nie był od jakiegoś czasu jeżdżony, a jedynie odpalany. Cały czas podkapuje z niego, więc nie wygląda to za dobrze.
Myślałem, żeby jednak dolać trochę tego płynu i zobaczyć czy dalej wycieknie, ale w takiej sytuacji to chyba szkoda wywalać płyn i brudzić ?
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
tak...dokładnie coś takiego lałem do siebie...sirtomash pisze:Czyli np. coś takiego rozcieńczyć sobie 1:1 z wodą zdemineralizowaną i dolać ?
-
krzysiek_rybak
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lis 06, 2012 20:48
- Auto:: touran '05 bkc
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kołbiel
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
-
sirtomash
- Przeglądacz
- Posty: 86
- Rejestracja: wt lut 21, 2012 11:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Niestety ale okazało się, że ciekło z chłodnicy
- do wymiany, więc będzie trzeba zalać w zasadzie całość.
krzysiek_rybak napisał:,
krzysiek_rybak napisał:,
A mogę zalać Borygo ? Chyba jest takie, które spełnia normy VW ? Czy to raczej zbyt szalony wybór ? Ew. możecie orientacyjnie podać ile kosztuje taki płyn w ASO Skody ?A dlaczego tylko oryginalny albo febi?? Według mnie to może być każdy który ma oznaczenie g12+
-
krzysiek_rybak
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lis 06, 2012 20:48
- Auto:: touran '05 bkc
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kołbiel
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
-
sirtomash
- Przeglądacz
- Posty: 86
- Rejestracja: wt lut 21, 2012 11:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Panowie pomału mam mętlik. Wg lektury: "Jako dodatek do cieczy chłodzącej należy stosować tylko środek chroniący przed zamarzaniem VW "g12 Plus" (kolor liliowy, pełne oznaczenie G 012 A8F) lub inny środek z napisem "zgodny z VW-TL-774-F", np, Glysantin-Al-Protect-Premium/G30."
Do tej pory sądziłem, że G12+ tym różni się od G12, że się go rozcieńcza (1:1), ale patrząc na niektóre aukcje na alledrogo to sam już nie wiem:
Tutaj mamy FEBI G12 rzekomo koncentrat - do rozcieńczania 1:1 - w opisie chyba jest błąd, bo po pierwsze napisali że się rozcieńcza i 1:1 i z 1,5 l otrzymujemy 2 l płynu
no i ponoć: Spełnia normę VW TL 774 D/F (G12+)
Tu z kolei ten sam sprzedawca ma FEBI G12+ - w opisie tylko tyle, że spełnia VW TL 774 F
Więc ostatecznie potwierdzacie, że zarówno FEBI G12 jak i G12+ (nakrętki czerwona i filetowa) należy rozcieńczać.
Do tej pory sądziłem, że G12+ tym różni się od G12, że się go rozcieńcza (1:1), ale patrząc na niektóre aukcje na alledrogo to sam już nie wiem:
Tutaj mamy FEBI G12 rzekomo koncentrat - do rozcieńczania 1:1 - w opisie chyba jest błąd, bo po pierwsze napisali że się rozcieńcza i 1:1 i z 1,5 l otrzymujemy 2 l płynu
Tu z kolei ten sam sprzedawca ma FEBI G12+ - w opisie tylko tyle, że spełnia VW TL 774 F
Więc ostatecznie potwierdzacie, że zarówno FEBI G12 jak i G12+ (nakrętki czerwona i filetowa) należy rozcieńczać.
-
sirtomash
- Przeglądacz
- Posty: 86
- Rejestracja: wt lut 21, 2012 11:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
No właśnie ja bym to potrzebował na dziś, mam możliwość kupna Stąd i chyba to będzie dobrym wyborem ? Teoretycznie spełnia podane wymogi więc chyba nie będzie problemu, nawet jeśli poprzednio był zalany G12 (bez plusa).Szukaj najlepiej koncentat płynu chłodniczego FEBI 19400 G12+, i pisz do jeża on ma w dobrej cenie.